Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

Tänd på min terapeut

Jag har en man sedan många år tillbaka som jag älskar och aldrig skulle välja bort för någon annan, men jag är så galet tänd på min terapeut (så pass att jag fantiserar om oss) och vet inte vad jag ska göra åt det.

Givetvis kommer inget hända mellan oss men kan jag fortsätta eller måste jag byta terapeut? Kan attraktionen påverka terapin? Går det ens att bli hjälpt av någon man attraheras av?

• Svar på tråden Tänd på min terapeut
  • Anonym (Tjej)
    Fjäril kär skrev 2021-06-25 15:42:50 följande:

Det där är oerhört vanligt när man går i terapi och liksom ingår i själva tillfrisknandet att man på olika sätt får känslor för sin kurator/psykolog/terapeut. Det är ju inte så konstigt eftersom man delar med sig av sitt innersta, sina hemligheter, sina drömmar och förhoppningar.

OK. Men vad ska jag göra då? Fortsätta? Går det? Får terapeuten också sådana känslor?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (G) skrev 2021-06-25 15:47:04 följande:

som tidigare nämnts. Vanligt. Och ej konstigt. Om han får reda på det så lär han göra Så du måste byta.

OK men om det är så vanligt då fungerar det inte med en manlig terapeut överhuvudtaget? Eller vad kan jag göra? Tycker terapin fungerar jättebra så vill inte byta terapeut...
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (jaha) skrev 2021-06-29 13:47:44 följande:

Hon kan inte avgöra vad terapeuten gör, men hon kan avgöra vad hon själv gör.

Och i det borde ingå att inse att vara kär i sin terapeut kanske inte är så bra terapi.

Alltså jag fattar vad du/ni menar. Ja det finns en spänning i det, men med handen på hjärtat kan jag säga att terapin faktiskt går framåt och jag vill verkligen inte byta av den anledningen.

Och nej jag är inte kär i min terapeut, tycker bara att han är så sjukt attraktiv och verkar så fin, men jag känner honom inte överhuvudtaget.

Jag är nog mest rädd att det ska eskalera bara och att det inte går över eller att jag ska råka bli kär i honom - fast med en medvetenhet att det inte handlar om kärlek utan snarare stark attraktion och excitement och att jag därigenom typ fokuserar på fel sak.
Svar på tråden Tänd på min terapeut