• Friger

30 år, nydumpad, ensam och ängslig - är det kört nu?

Nä, för dig är livet inte kört.

Mitt bra liv startade efter 30, före dess vart det bitvis rätt tufft. Självklart är det tråkigt att bli gammal men det är knappast kört. Så länge du inte ger upp så klart. Då är det kört. Så ge inte upp.

Vänner kommer och går. Vid varje vägval i livet tappar man några samtidigt som man får andra.

Hur länge hann ni vara tillsammans? Vem gjorde slut och varför?

• Friger
    Anonym (N) skrev 2021-06-29 16:10:30 följande:
    Man blir inte gammal efter 30..
    Många som är 30 upplever sig själva som gamla.

Många som är 40 upplever sig också som gamla.

Dom som är 80 förstår inte vad ungdomarna snackar om.

Allt är relativt.

Men TS har ju en viss poäng. Är det familj och barn hon vill ha är det ju ingen nackdel att börja tänka på det nu. Det är inte försent för henne nu men tiden är inte oändlig heller.
  • Friger
    moaguuun skrev 2021-06-29 16:17:08 följande:
    Vad menar du. Självklart är det tråkigt att bli gammal. Och hur är det relevant för en 30 åring? 30 åringar är ej gamla och ej i närheten av det heller. Så vad var ditt syfte.
    Sedan tycker inte alls alla det är ?tråkigt? att tex fylla 50. 
    Tja, jag tycker i vart fall att det är tråkigt att bli gammal. Men jag gillar livet och tycker det är på tok för kort. Du kanske bara vill ha det överstökat? :P

Jag ser inget fel med att bli gammal, men fanns det ett piller som höll mig ung skulle jag lätt ta det.
  • Friger
    moaguuun skrev 2021-06-29 16:24:17 följande:

Hahahhaha vad är då de 30 åringarna vid 80, jävligt antika. 

Det är inte relativt utan fakta. Hjärnan är inte ens fullt utvecklad fören man fyllt 30. Och barn kan många få vid 40 

Jo, det är relativt. Du har olika synvinklar på ålder vid olika åldrar. Du påstår att bara den gamla människans synvinkel är rätt. Jag påstår att alla har rätt utifrån sin egen synvinkel.

Jo, men många 40-åringar får inte barn. Självklart ska man kämpa mot sina mål oavsett läge. Men det är ju inte fel att planera när tid ännu finns om sådan möjlighet finns.
  • Friger
    moaguuun skrev 2021-06-29 16:37:53 följande:
    Har iaf aldrig träffat eller hört om en 30 åring som känner sig gammal. Eller sett en 30 åring med rullator eller löständer. Men det kanske bara är jag.
    Det har ju till och med ett begrepp, 30-års-kris. Fullt verkligt för dom som upplever det.
Svar på tråden 30 år, nydumpad, ensam och ängslig - är det kört nu?