• längtan8282

    Illamående mer med flicka eller pojke??

    Hur har ni haft det? Har ni mått illamående mer och längre med flicka/pojke?

  • Svar på tråden Illamående mer med flicka eller pojke??
  • SkumGrönBanan

    Har två pojkar sen tidigare och led inte särskilt av illamående under de graviditeterna. Den här graviditeten var illamåendet jättejobbigt fram till vecka 15 ungefär.

    Enligt RUL väntar jag en flicka den här gången, stämmer det så skulle det kunna förklara varför illamåendet var så mycket värre denna gång jämfört med tidigare två graviditeter....

  • Embla twopointoh
    längtan8282 skrev 2021-06-29 21:50:05 följande:

    Hur har ni haft det? Har ni mått illamående mer och längre med flicka/pojke?


    För mig var det snarare så att jag mådde som mest illa första graviditeten, och sedan blev det bättre för varje graviditet (jag har sex barn). Sista gången mådde jag nästan inte illa alls annat än precis i början.
  • Elaane

    Inget illamående alls med dottern, sonen däremot, fyyyyy! Mådde konstant illa haha!

  • cottton

    Första graviditeten var jag inte illamående, spydde dock några gånger men mådde jättebra. Denna graviditet har varit otroligt jobbig och spydde massor och kunde knappt äta eller göra något pga illamående. Spyr fortfarande ibland men inte lika ofta (vecka 24). Båda är flickor.

  • Seven Costanza

    Har en pojke sedan tidigare och är nu gravid. Inget illamående alls den här gången heller så jag trodde att det var en till pojke men det är en flicka enligt RUL. Så jag mår tydligen inte illa oavsett.

  • JooCee

    Med dottern låg jag i omgångar inlagd för att jag var så uttorkad av alla kräkningar. Då frågade sköterskan om jag hade en pojke eller flicka sedan tidigare, när jag sa pojke svarade hon att ?då är det säkert en flicka denna gång, man brukar må mer illa med antingen det ena eller andra könet?.

  • Hoppas2022
    JooCee skrev 2021-07-09 07:20:00 följande:

    Med dottern låg jag i omgångar inlagd för att jag var så uttorkad av alla kräkningar. Då frågade sköterskan om jag hade en pojke eller flicka sedan tidigare, när jag sa pojke svarade hon att ?då är det säkert en flicka denna gång, man brukar må mer illa med antingen det ena eller andra könet?.


    Intressant om det stämmer. Jag har pojke, flicka och pojke. Har mått skitdåligt med pojkarna och med dottern mådde jag hur bra som helst. Nu i min sista graviditet när jag mådde dåligt och spydde så sa jag till alla att det helt säkert var en pojke. Och det var det!
  • E M A
    längtan8282 skrev 2021-06-29 21:50:05 följande:

    Hur har ni haft det? Har ni mått illamående mer och längre med flicka/pojke?


    Fick hyperemesis ( extremt illamående och kräkningar) i 8 mån med första barnet. Flicka. Denna ggn så mkt bättre, lite illamående i början, men går inte att jämföra. Trodde pojke, men flicka igen.
Svar på tråden Illamående mer med flicka eller pojke??