• Anonym (Freja)

    Rädd att sonen ska bli en skit

    Jag har aldrig tänkt att jag skulle få en son, har alltid visualiserat mig en dotter. Men nu har jag en son, på året. Och jag är så rädd att han ska växa upp o bli en skit, som alla andra mansbebisar som ska vara störst, bäst o vackrast.. rädd att han ska skada andra, sig själv o bli lidande av sin egen dumhet.

    Vi uppfostrar honom bra tycker jag, han leker fint med andra och är väldigt förstående för sin ålder. Men jag är rädd.

  • Svar på tråden Rädd att sonen ska bli en skit
  • Anonym (Ulrika)

    Det låter som om du har haft rejäl otur, och träffat dåliga män. Men de flesta män är vettiga människor, precis som de flesta kvinnor. Din son kommer säkert att bli en underbar människa när han växer upp! 

  • Cecilialia

    Som Astrid Lindgren sa:

    ?Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek. Så kommer folkvettet av sig själv.?

    Tror det är något att tänka på. Lär din son hyfs och ge honom kärlek så ska det nog gå bra. Döttrar kan bli skitstövlar de också. Sluta fokusera så mycket på att din son ska bli en man en dag. Det är ett litet barn just nu.

  • Anonym (hans)
    Anonym (Freja) skrev 2021-07-02 12:59:31 följande:

    Jag har aldrig tänkt att jag skulle få en son, har alltid visualiserat mig en dotter. Men nu har jag en son, på året. Och jag är så rädd att han ska växa upp o bli en skit, som alla andra mansbebisar som ska vara störst, bäst o vackrast.. rädd att han ska skada andra, sig själv o bli lidande av sin egen dumhet.

    Vi uppfostrar honom bra tycker jag, han leker fint med andra och är väldigt förstående för sin ålder. Men jag är rädd.


    Är hans pappa en skit och mansbebis? För i så fall finns väl viss risk att sonen tar efter beteendet. Men om pappan och andra män i er omgivning är fina och bra män med vettiga värderingar så har ju din son gott om förebilder hur en bra man kan vara. 
  • Anonym (Men...)

    Det är därför som barn har föräldrar, som kan ge dem sunda värderingar, och som en tidigare sa, en massa massa kärlek! För övrigt kan döttrar också bli skitstövlar, det har inget med kön att göra. Och lyft blicken lite, så ska du se att det finns en massa bra och trevliga män!

  • Mimosa86
    Anonym (Freja) skrev 2021-07-02 12:59:31 följande:

    Jag har aldrig tänkt att jag skulle få en son, har alltid visualiserat mig en dotter. Men nu har jag en son, på året. Och jag är så rädd att han ska växa upp o bli en skit, som alla andra mansbebisar som ska vara störst, bäst o vackrast.. rädd att han ska skada andra, sig själv o bli lidande av sin egen dumhet.

    Vi uppfostrar honom bra tycker jag, han leker fint med andra och är väldigt förstående för sin ålder. Men jag är rädd.


    Så länge du och pappan VISAR (inte bara pratar) hur man beter sig som bra människor. Visar att ni har en jämlik fördelning och likvärdig respekt för människor oavsett kön så kommer han ta efter (eftersom ni är hans största förebilder). Kärlek kärlek kärlek och ge honom ett språk att kunna sätta på sina känslor istället för att trycka ner detta så kommer både han (och en ev framtida dotter) att bli goda medborgare.

    Ni får inte en god människa bara för att ni skulle få en dotter. En dotter kan bli lika illa som en son. Skillnaden är att när en kille mår dåligt blir han oftast utåtagerande mot andra medan en flicka som mår dålig vänder ilskan inåt och skadar sigsjälv.
  • Anonym (pppp)
    Anonym (Freja) skrev 2021-07-02 12:59:31 följande:

    Jag har aldrig tänkt att jag skulle få en son, har alltid visualiserat mig en dotter. Men nu har jag en son, på året. Och jag är så rädd att han ska växa upp o bli en skit, som alla andra mansbebisar som ska vara störst, bäst o vackrast.. rädd att han ska skada andra, sig själv o bli lidande av sin egen dumhet.

    Vi uppfostrar honom bra tycker jag, han leker fint med andra och är väldigt förstående för sin ålder. Men jag är rädd.


    Jag hoppas du skriver detta som "roligt" även om det inte är det. Hur kan du ens tänka så om ditt eget barn? 
    Det finns massor med män som inte är mansbebisar och som är bra och vettiga personer. Förstår inte hur det kan ha undgått dig (ja jag är kvinna själv). 

    Nä, det här är nog ännu en fredagstråd 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Freja) skrev 2021-07-02 12:59:31 följande:

    Jag har aldrig tänkt att jag skulle få en son, har alltid visualiserat mig en dotter. Men nu har jag en son, på året. Och jag är så rädd att han ska växa upp o bli en skit, som alla andra mansbebisar som ska vara störst, bäst o vackrast.. rädd att han ska skada andra, sig själv o bli lidande av sin egen dumhet.

    Vi uppfostrar honom bra tycker jag, han leker fint med andra och är väldigt förstående för sin ålder. Men jag är rädd.


    De flesta vuxna är ju resultatet av uppfostran så sluta vara inkompetent som förälder så har du inget att oroa dig för
  • Anonym (Freja)
    Tow2Mater skrev 2021-07-02 16:24:56 följande:

    Trist du skaffat barn med en skit.


    Lol det har jag inte? Sjysst antagande..
  • Anonym (Freja)
    Anonym (Ulrika) skrev 2021-07-02 13:03:18 följande:

    Det låter som om du har haft rejäl otur, och träffat dåliga män. Men de flesta män är vettiga människor, precis som de flesta kvinnor. Din son kommer säkert att bli en underbar människa när han växer upp! 


    Har träffat både bra o dåliga, men hans papp är bra. Tänker mest på hur sociala medier påverkar, skolan, umgänget osv. sånt vi som föräldrar inte styr över
Svar på tråden Rädd att sonen ska bli en skit