• Stemia

    Önsketråden

    Här önskar vi tips på olika recept!

    Och delar med oss av det vi har!

    Jag önskar mig bra recept på:

    - fisk, jag gillar inte då det smakar mycket fisk(gillar inte lax) . Men ja måste laga mer fisk då jag har barn och dom gillar fisk och det är bra för dom att få i sig det även hemma. (panerad rödspätta & tonfisksallad är mina standard fisk)

    - grönt! Middagar med grönsaken i fokus!

  • Svar på tråden Önsketråden
  • Aniiee

    Favorit-fiskgryta från vår barndom:

    Curryfisk 4 portioner
    Koka 2 ägg hårdkokta. Om ni äter ägg till frukost så koka två extra helt enkelt och lägg i kylen. Hacka 2 medelstora tomater eller dela ca 10 cocktailtomater på mitten. Skär 400 g torsk (eller annan fisk) i lagom stora munsbitar. Om det är ett fryst block så är det lättast om det är lite halvtinat och att använda en sågtandad kniv. Salta fiskbitarna ordentligt och peppra med mald vitpepper. Smält 2 msk smör i en traktförpanna eller gryta. Ha i 1 tsk paprikapulver och ca 1 msk curry och låt det fräsa lite för att utveckla smakerna. Dumpa i fisken, rör runt, och lägg på ett lock. Låt vara va 5 minuter på medel-låg värme..Hacka undertiden äggen. Rör runt och se så att fisken är klar. Dumpa i tomaterna och låt gå ett par minter till. Tillsätt ägghacket och 1 dl hackad persilja.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • klyban
    Stemia skrev 2021-07-02 13:03:47 följande:
    Här önskar vi tips på olika recept!
    Och delar med oss av det vi har!

    Jag önskar mig bra recept på:
    - fisk, jag gillar inte då det smakar mycket fisk(gillar inte lax) . Men ja måste laga mer fisk då jag har barn och dom gillar fisk och det är bra för dom att få i sig det även hemma. (panerad rödspätta & tonfisksallad är mina standard fisk)
    - grönt! Middagar med grönsaken i fokus!

    Om du inte övertillagar fisken, så smakar den mindre fisk.


    Vill du äta vegetariskt så snegla på den Indiska, finns mycket gott där.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Önsketråden