• babyboooo

    Rädd för att skaffa barn med min nya partner…

    Hej!

    Jag fick 191101 en helt fantastisk dotter, dock fick jag henne med en narcissist som under två år misshandlade mig både fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. När dottern föddes så insåg jag ett och annat, bland annat att jag inte var problemet som han fått mig att tro hela tiden, så med hjälp av min psykolog fick jag hjälp att ta mig ur den relationen. Jag mår idag bra, jag kan fortfarande bli väldigt ledsen över hur illa det faktiskt var i den relationen, men jag har aldrig varit såhär stark som jag är idag. Och för att inte tala om min dotter som jag har, min lilla älskling som jag gör allt för! Som det ser ut idag har jag henne 70% och hennes pappa har henne resterande 30%. 1 november i år blir hon 2 år. Jag har sen februari träffat en HELT UNDERBAR man. Han är helt otrolig. Han skulle aldrig lägga ett finger på mig eller försöka psyka mig, och det är jag helt säker på. Vi har fallit pladask för varandra och jag verkligen känner hur han avgudar mig. Han säger varje dag till mig hur stolt han är över mig och att jag är den grymmaste tjejen som sköter om ett jobb, ett barn och ett hus helt ensam! Han gör mig verkligen så lycklig. Han har inga barn sedan tidigare och han vill väldigt gärna ha barn och flytta ihop, helst inom ett år. Jag däremot, vill såklart allt dedär, men jag blir så orolig att min dotter ska känna sig utanför. Hon tycker om honom massor men tänk om hon skulle känna sig utanför om vi om typ 1-2 år skaffar ett syskon till henne. Jag går sönder när jag tänker tanken. Hon är ju min number one ALLTID. Så ni som har barn med olika partners, hur reagerade era tidigare barn? Nu är min dotter såpass liten så hon kanske växer upp i att det är hennes vardag, iallafall bättre än om hon skulle vara 9 år och behöva få ett syskon kanske? Ös på med era historier!!!!

  • Svar på tråden Rädd för att skaffa barn med min nya partner…
  • Tuppjuck44

    Ni har träffats sen februari och du funderar på riktigt över att skaffa barn och flytta ihop?

  • elsi
    babyboooo skrev 2021-07-02 13:48:49 följande:

    Hej!

    Jag fick 191101 en helt fantastisk dotter, dock fick jag henne med en narcissist som under två år misshandlade mig både fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. När dottern föddes så insåg jag ett och annat, bland annat att jag inte var problemet som han fått mig att tro hela tiden, så med hjälp av min psykolog fick jag hjälp att ta mig ur den relationen. Jag mår idag bra, jag kan fortfarande bli väldigt ledsen över hur illa det faktiskt var i den relationen, men jag har aldrig varit såhär stark som jag är idag. Och för att inte tala om min dotter som jag har, min lilla älskling som jag gör allt för! Som det ser ut idag har jag henne 70% och hennes pappa har henne resterande 30%. 1 november i år blir hon 2 år. Jag har sen februari träffat en HELT UNDERBAR man. Han är helt otrolig. Han skulle aldrig lägga ett finger på mig eller försöka psyka mig, och det är jag helt säker på. Vi har fallit pladask för varandra och jag verkligen känner hur han avgudar mig. Han säger varje dag till mig hur stolt han är över mig och att jag är den grymmaste tjejen som sköter om ett jobb, ett barn och ett hus helt ensam! Han gör mig verkligen så lycklig. Han har inga barn sedan tidigare och han vill väldigt gärna ha barn och flytta ihop, helst inom ett år. Jag däremot, vill såklart allt dedär, men jag blir så orolig att min dotter ska känna sig utanför. Hon tycker om honom massor men tänk om hon skulle känna sig utanför om vi om typ 1-2 år skaffar ett syskon till henne. Jag går sönder när jag tänker tanken. Hon är ju min number one ALLTID. Så ni som har barn med olika partners, hur reagerade era tidigare barn? Nu är min dotter såpass liten så hon kanske växer upp i att det är hennes vardag, iallafall bättre än om hon skulle vara 9 år och behöva få ett syskon kanske? Ös på med era historier!!!!


    Det du har skrivit som jag markerat är varningstecken för en narcissist. Stor passion, underbar smekmånad, vill snabbt vidare till att flytta ihop och binda sig till varandra.

    Ni har bara känt varann i några månader, ta det lugnt och rusa inte in i något. Och då hinner din dotter växa på sig lite och även landa i att hennes föräldrar är separerade och att hon ska bo på två ställen.
  • Valentina01
    elsi skrev 2021-07-02 14:17:15 följande:
    Det du har skrivit som jag markerat är varningstecken för en narcissist. Stor passion, underbar smekmånad, vill snabbt vidare till att flytta ihop och binda sig till varandra.

    Ni har bara känt varann i några månader, ta det lugnt och rusa inte in i något. Och då hinner din dotter växa på sig lite och även landa i att hennes föräldrar är separerade och att hon ska bo på två ställen.
  • babyboooo

    Nu menade jag inte att vi ska flytta ihop imorgon, jag menar om 1-2 år, men det kanske inte gick fram tydligt. Jag och dotterns pappa gick isär när hon var 6 månader så hon har sen hon va pytteliten varit van vid att vi inte bor ihop. Och nej jag funderar inte på att skaffa barn med honom ikväll, men när man träffar någon och har barn sen tidigare så går man ganska snabbt in på vad man söker, jag behöver veta vad personen söker, utifall det är något att satsa på. Hade han inte velat ha en relation eller en framtid ihop så hade jag inte presenterat dottern för honom nånsin, så varför vi har pratat om barn är för att vi ska veta var vi vill i framtiden. Folk är så jävla gnälliga här men lik förbannat är jag korkad och gör inlägg här ändå. Suck

  • elsi
    babyboooo skrev 2021-07-02 14:55:28 följande:

    Nu menade jag inte att vi ska flytta ihop imorgon, jag menar om 1-2 år, men det kanske inte gick fram tydligt. Jag och dotterns pappa gick isär när hon var 6 månader så hon har sen hon va pytteliten varit van vid att vi inte bor ihop. Och nej jag funderar inte på att skaffa barn med honom ikväll, men när man träffar någon och har barn sen tidigare så går man ganska snabbt in på vad man söker, jag behöver veta vad personen söker, utifall det är något att satsa på. Hade han inte velat ha en relation eller en framtid ihop så hade jag inte presenterat dottern för honom nånsin, så varför vi har pratat om barn är för att vi ska veta var vi vill i framtiden. Folk är så jävla gnälliga här men lik förbannat är jag korkad och gör inlägg här ändå. Suck


    Nej det framgick inte. Men då har du ju gott om tid att fundera och förbereda dottern på ett ev syskon. Var bara försiktig så att du inte rusar in i nåt som ser bra ut till, en början och sen inte visar sig vara så himla bra. 
  • Inteutanproblem
    babyboooo skrev 2021-07-02 14:55:28 följande:

    Nu menade jag inte att vi ska flytta ihop imorgon, jag menar om 1-2 år, men det kanske inte gick fram tydligt. Jag och dotterns pappa gick isär när hon var 6 månader så hon har sen hon va pytteliten varit van vid att vi inte bor ihop. Och nej jag funderar inte på att skaffa barn med honom ikväll, men när man träffar någon och har barn sen tidigare så går man ganska snabbt in på vad man söker, jag behöver veta vad personen söker, utifall det är något att satsa på. Hade han inte velat ha en relation eller en framtid ihop så hade jag inte presenterat dottern för honom nånsin, så varför vi har pratat om barn är för att vi ska veta var vi vill i framtiden. Folk är så jävla gnälliga här men lik förbannat är jag korkad och gör inlägg här ändå. Suck


    Vadå gnälliga? Folk skriver kommentarerna i all välmening, och kanske kan det också vara sådan att flera av oss har erfarenheter ifrån destruktiva förhållanden. Själva. Ifrån vänner. Rent av både och.

    När jag läste din TS? Mina varningsflaggor vevar. Det är så fruktansvärt löjligt klassiskt att människorna som är benägna till att ruinera sina partners, är charmiga, får den andre att känna sig oerhört sedd och älskad. Tar en med storm, och allt känns så bra och så rätt. Det går fort fram. Det är också inte helt ovanligt att man hamnar i fler destruktiva relationer, man må vara stärkt och allt det där, men att bryta det mönstret/naiviteten som gjorde att man hamnade i det där första destruktiva förhållandet? Det är inte så jäkla lätt alla gånger, och oftast inte sånt man tänkt på att analysera under terapin..

    Så jag finner det varken gnälligt eller konstigt att du får kommentarer om att sakta ner, vara vaksam.
  • babyboooo
    Inteutanproblem skrev 2021-07-02 15:07:18 följande:

    Vadå gnälliga? Folk skriver kommentarerna i all välmening, och kanske kan det också vara sådan att flera av oss har erfarenheter ifrån destruktiva förhållanden. Själva. Ifrån vänner. Rent av både och.

    När jag läste din TS? Mina varningsflaggor vevar. Det är så fruktansvärt löjligt klassiskt att människorna som är benägna till att ruinera sina partners, är charmiga, får den andre att känna sig oerhört sedd och älskad. Tar en med storm, och allt känns så bra och så rätt. Det går fort fram. Det är också inte helt ovanligt att man hamnar i fler destruktiva relationer, man må vara stärkt och allt det där, men att bryta det mönstret/naiviteten som gjorde att man hamnade i det där första destruktiva förhållandet? Det är inte så jäkla lätt alla gånger, och oftast inte sånt man tänkt på att analysera under terapin..

    Så jag finner det varken gnälligt eller konstigt att du får kommentarer om att sakta ner, vara vaksam.


    Jag förstår er fullt ut. Men om jag ska förklara lite mer invecklat så ni förstår, så har jag träffat idioter genom alla år, värst var min dotters pappa. Jag har bearbetat mycket och har varit på x antal dejter och känt av direkt när det funnits varningsflaggor. Killen jag träffar nu, inte min smak, han är inte vrålsnygg, väldigt blyg, varit i ett enda förhållande för 4 år sedan som varade i ca 2 år. Han är en riktig tönt, jag är ganska övertygad om att han är såhär förtjust i mig för att han inte kan förstå hur han kunde få en tjej som mig, för jag är en rätt så populär tjej som inte behöver göra så mycket för att få den jag önskar. Det låter rätt så malligt de jag skriver, men så är det. Hade Brad Pitt hört av sig till mig hade jag blivit sådär förtjust i honom, för det är någon jag inte trodde jag kunde få, förstår ni min tanke? Jag förstår att ni menar väl, men jag är helt hundra på att han jag träffar INTE är en narcissist, psykopat eller sociopat.
  • Magical
    babyboooo skrev 2021-07-02 15:47:37 följande:

    Tycker det är härligt att ingen svarar på frågan i mitt inlägg..


    Vad var egentligen frågan? Om din dotter skulle känna sig utanför om ni får barn tillsammans?

    Det kan nog ingen svara på egentligen. Allt beror på hur ni vuxna hanterar det, och också hur hennes pappa hanterar det. Om pappan är en så hemsk person som du beskrivit så kanske han faktiskt blir etter värre den dagen han förstår att du kommer bo ihop med en annan och t.o.m skaffa barn med den personen. Det är tyvärr inte helt ovanligt med narcissister att de har svårt att släppa det som de ansett vara "deras". 
    Samtidigt ska förstås inte det styra över ditt liv, men jag tror du behöver vara medveten om att det kan vara en pusselbit i just din dotters liv (och ditt) (beroende på hur allvarlig narcissist han är).

    Hur nära pappan bor ni? Kommer han göra anspråk på att ha dottern 50/50 sen när hon är större? Kanske kommer han försöka få att barnet blir skrivet hos honom senare? 

    Vad ni gör i ert framtida gemensamma hem, du och din nya, det styr ju ni över och ni kan säkerligen skapa ett hem där alla barn känner sig lika älskade, om ni går in för att göra det. 

    Jag undrar, som andra redan funderat över, varför din nya verkar ha "bråttom", att helst bo ihop och skaffa gemensamt barn inom ett år. Har du frågat varför han ser det i det tidsspannet? 
  • Magical
    babyboooo skrev 2021-07-02 15:46:08 följande:
    Jag förstår er fullt ut. Men om jag ska förklara lite mer invecklat så ni förstår, så har jag träffat idioter genom alla år, värst var min dotters pappa. Jag har bearbetat mycket och har varit på x antal dejter och känt av direkt när det funnits varningsflaggor. Killen jag träffar nu, inte min smak, han är inte vrålsnygg, väldigt blyg, varit i ett enda förhållande för 4 år sedan som varade i ca 2 år. Han är en riktig tönt, jag är ganska övertygad om att han är såhär förtjust i mig för att han inte kan förstå hur han kunde få en tjej som mig, för jag är en rätt så populär tjej som inte behöver göra så mycket för att få den jag önskar. Det låter rätt så malligt de jag skriver, men så är det. Hade Brad Pitt hört av sig till mig hade jag blivit sådär förtjust i honom, för det är någon jag inte trodde jag kunde få, förstår ni min tanke? Jag förstår att ni menar väl, men jag är helt hundra på att han jag träffar INTE är en narcissist, psykopat eller sociopat.
    Vad tycker du själv om honom då? Du skriver att han är så upp över öronen i dig, han vill si och så (vad vill du?). Du skriver att han avgudar dig, är det huvudskälet till att du känner dig lycklig? 
  • Jw83
    babyboooo skrev 2021-07-02 15:46:08 följande:

    Jag förstår er fullt ut. Men om jag ska förklara lite mer invecklat så ni förstår, så har jag träffat idioter genom alla år, värst var min dotters pappa. Jag har bearbetat mycket och har varit på x antal dejter och känt av direkt när det funnits varningsflaggor. Killen jag träffar nu, inte min smak, han är inte vrålsnygg, väldigt blyg, varit i ett enda förhållande för 4 år sedan som varade i ca 2 år. Han är en riktig tönt, jag är ganska övertygad om att han är såhär förtjust i mig för att han inte kan förstå hur han kunde få en tjej som mig, för jag är en rätt så populär tjej som inte behöver göra så mycket för att få den jag önskar. Det låter rätt så malligt de jag skriver, men så är det. Hade Brad Pitt hört av sig till mig hade jag blivit sådär förtjust i honom, för det är någon jag inte trodde jag kunde få, förstår ni min tanke? Jag förstår att ni menar väl, men jag är helt hundra på att han jag träffar INTE är en narcissist, psykopat eller sociopat.


    Men någonstans så tyckte du väl att ditt ex var underbar och den bästa du träffat mm. Annars hade du aldrig valt att utsatta ditt barn för att få honom som pappa?

    Du vet om att du inte är speciellt bra på att värdera män. Därför bör du gå extra långsamt framåt. Bara det att han vill gå så snabbt fram redan är en stor varningsflagga!! Vettiga och bra män förstår att barn behöver stabilitet och att nyförälskelse inte är rätt stadie för familjeplanering. Han vill gå snabbt framåt trots att du har ett litet barn. Han har inte en tanke på hur separationen och skilda föräldrar påverkar barnet utan vill öka stressen genom att bli en ny vuxen i barnets liv direkt.

    Om du kan få den du önskar så bör du vänta på en man som är redo att vänta flera år innan han trampar in i din dotters liv och skapar styvsyskon till henne.

    Du bör kunna få någon som inte ger de mest klassiska tecknet på kontrollerande män.

    Du var nog helt 100 på att ditt ex inte var psykopat, sociopat mm när du bestämde dig för att få barn med honom.

    Vänta några år innan han flyttar in till er och ytterligare ett par år innan ni planerar bebis. Annars sitter ni snart illa till igen :(
  • Mortiscia80

    Ni träffades i februari och planen är att flytta ihop om 1-2 år, bra så långt. Men då måste ni också bo ihop ett par år först för att se hur det fungerar med vardagen, innan ni funderar på ett barn.

    Och gällande din fråga, de flesta barn klarar av att acceptera ett syskon, det beror väldigt mycket på hur ni vuxna behandlar det större barnet, så det är där du måste söka svaren, och det är sånt man inte ser förrän det andra barnet redan finns.

  • Lovisanilsson

    Jag separerade från mitt ex när mitt barn va liten. Han va ganska exakt så som du beskriver ditt ex. Några få månader efter, träffade jag kärlek.. den perfekta. Trodde inte det va sant, han nämnde bara efter någon månad att han ville ha barn med mig och vila ett liv ihop, han kom själv från ett trassligt förhållande.

    Vi lever idag som den starkaste familjen. Oskiljaktiga.

    Och mitt barn tog allt jätte bra, eftersom han va så fin från första början.

    Däremot har mitt ex varit riktig jävlig på alla plan.

    Det är bara du som kan avgöra vad som är rätt eller fel för dig och din dotter.

Svar på tråden Rädd för att skaffa barn med min nya partner…