• Jw83

Rädd för att skaffa barn med min nya partner…

babyboooo skrev 2021-07-02 15:46:08 följande:

Jag förstår er fullt ut. Men om jag ska förklara lite mer invecklat så ni förstår, så har jag träffat idioter genom alla år, värst var min dotters pappa. Jag har bearbetat mycket och har varit på x antal dejter och känt av direkt när det funnits varningsflaggor. Killen jag träffar nu, inte min smak, han är inte vrålsnygg, väldigt blyg, varit i ett enda förhållande för 4 år sedan som varade i ca 2 år. Han är en riktig tönt, jag är ganska övertygad om att han är såhär förtjust i mig för att han inte kan förstå hur han kunde få en tjej som mig, för jag är en rätt så populär tjej som inte behöver göra så mycket för att få den jag önskar. Det låter rätt så malligt de jag skriver, men så är det. Hade Brad Pitt hört av sig till mig hade jag blivit sådär förtjust i honom, för det är någon jag inte trodde jag kunde få, förstår ni min tanke? Jag förstår att ni menar väl, men jag är helt hundra på att han jag träffar INTE är en narcissist, psykopat eller sociopat.

Men någonstans så tyckte du väl att ditt ex var underbar och den bästa du träffat mm. Annars hade du aldrig valt att utsatta ditt barn för att få honom som pappa?

Du vet om att du inte är speciellt bra på att värdera män. Därför bör du gå extra långsamt framåt. Bara det att han vill gå så snabbt fram redan är en stor varningsflagga!! Vettiga och bra män förstår att barn behöver stabilitet och att nyförälskelse inte är rätt stadie för familjeplanering. Han vill gå snabbt framåt trots att du har ett litet barn. Han har inte en tanke på hur separationen och skilda föräldrar påverkar barnet utan vill öka stressen genom att bli en ny vuxen i barnets liv direkt.

Om du kan få den du önskar så bör du vänta på en man som är redo att vänta flera år innan han trampar in i din dotters liv och skapar styvsyskon till henne.

Du bör kunna få någon som inte ger de mest klassiska tecknet på kontrollerande män.

Du var nog helt 100 på att ditt ex inte var psykopat, sociopat mm när du bestämde dig för att få barn med honom.

Vänta några år innan han flyttar in till er och ytterligare ett par år innan ni planerar bebis. Annars sitter ni snart illa till igen :(
Svar på tråden Rädd för att skaffa barn med min nya partner…