Inlägg från: Anonym (tomatsås) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tomatsås)

Tidigt gravid och ovaccinerad. Vad ska man svara när folk undrar varför man inte har bokat ti

Om man är rädd om sig själv och ditt barn och inte vill riskera att sitt barn växer upp utan en mamma så tar man vaccinet

99,2 procent av de som avlider I USA med covid-19 nu är ovaccinerade personer.

Av de 18000 som dog i maj i USA var 150 fullvaccinerade, dvs 0,8%
    www.rollingstone.com/politics/politics-news/covid-deaths-unvaccinated-1189072/

Mer än 100 gravida dör av covid varje månad i Brasilien
    www.wsj.com/articles/covid-19-is-killing-hundreds-of-pregnant-women-and-babies-in-brazil-11622113201

"in Brazil 1,300 babies have died from the virus"
    www.bbc.com/news/world-latin-america-56696907

• Anonym (tomatsås)
    Anonym (Vårdarbetare) skrev 2021-07-05 11:55:52 följande:
    Ts verkar ju vilja vaccinera sig men i Sverige bör man vara efter vecka 13, enligt rekommendationerna.
    Det är mer för alla de som sprider desinformation och lögner och som riskerar gravida och barns liv.

Man ska följa rekommendationerna men man bör alltså inte avstå från vaccinering
  • Anonym (tomatsås)
    Anonym (Fe) skrev 2021-07-05 12:07:26 följande:
    Då hoppas jag att du förstod att jag som kommer ljuga om vaccinet inte kommer träffa någon som inte har träffat mig som ovaccinerad innan? Och att jag kommer fortsätta isolera mig två veckor innan jag träffar anhöriga. Som redan nu som vaccinerade anser att jag inte behöver isolera mig innan vi träffas, något jag väljer att göra ändå.

Naturligtvis kan man inte ljuga om att man är vaccinerad och sedan träffa perosner som inte vill träffa ovaccinerade. Det har jag heller aldrig föreslagit för ts. Utan endast som lösning för att få kompisarna att hålla tyst
    Varför riskera den som är gravid eller barnet? tror du alla dödsfall av bebisar och gravida i Brasilien inte kan hända i Sverige?
    Det var så man tänkte om corona i början, det kan inte drabba oss

Mer än 100 gravida dör av covid varje månad i Brasilien

www.wsj.com/articles/covid-19-is-killing-hundreds-of-pregnant-women-and-babies-in-brazil-11622113201

• Anonym (tomatsås)
    Pentra skrev 2021-07-05 12:18:26 följande:

Säg att du inte vaccinerat dig eftersom du vill ditt bästa för ditt barn. ... Mvh, Pentra

Säg det till alla kvinnor i Brasilien som förlorat sina bebisar

Ni antivaxxtroll bör skämmas!
Svar på tråden Tidigt gravid och ovaccinerad. Vad ska man svara när folk undrar varför man inte har bokat ti