Anonym (Orolig mamma) skrev 2021-07-06 17:15:01 följande:
Det om svartsjuka är för att visa på hur dålig kommunikationen blir pga det, och för att exet berättade att det faktiskt blev bråk hemma hos honom pga det, och det är ju inte bra för något av barnen att vara i en bråkig miljö. Det är ju helt orimligt att det ska bli bråk för att en pappa skickar en bild på sitt barn till mamman, men det var just det det blev.
Jag misstänker att det kan vara så att om barnet är skadat på något vis, så är det exet eller flickvännen som har skadat det och skyller på våra barn just eftersom exet ändrat historien bara under de 2 gånger han berättat den. Han är inte konsekvent, vilket barn var det egentligen, hur skulle det ens ha gått till?
Och vem lämnar en nästan nyfödd ensam på golvet i samma rum som äldre (men fortfarande små) barn leker? Det är ju som gjort för olyckor.
Jag kan helt enkelt inte tro på hans historier om hur deras barn ska ha kommit till skada och det får mig ju såklart att undra vad det är som hänt egentligen.De vet om det, men exet förnekade och han kan vara väldigt övertygande. Han har ingen kontakt med soc (vad jag vet) i dagsläget.
Om din bedömning är att det är sannolikt att föräldrarna utsätter barnet för fara ska det självklart göras en orosanmälan.