• Anonym (:()

Övertyga mig att dumpa honom

Min man har varit otrogen för andra gången på ett halvår. Jag valde att inte göra en stor grej av det eftersom att vårt barn fyllde år dagen efter jag fick reda på det, men nu är det dags att dumpa honom.

Jag är gravid och har en 2-åring, och min man är min första kärlek. Det gör så ont i mig och jag vet att det finns en stor risk att jag förlåter honom igen, men det går helt enkelt inte den här gången. Så kan ni övertyga o pusha mig??

• Svar på tråden Övertyga mig att dumpa honom
  • Anonym (Liinda)

Jag tänker såhär; oavsett hur länge ni varit ihop och hur du definierar dig som person så har idioten varit OTROGEN UNDER TIDEN DU BÄR HANS BARN! Du har det eventuellt skitjobbigt under graviditeten, eventuellt känner du dig inte särskilt attraktiv och behöver din man mer än nånsin? då passar han på att svika dig, inte bara en gång utan två. Minst. Kan ha missat men hur kom otroheten fram? Hur ska du kunna ta dig samman och vara en bra mamma åt två barn om du inte mår väl? Du har inte gjort nåt fel, lämna honom med stil och fokusera på dig och barnen. Du kommer inte ångra dig, han förtjänar inte dig och ?er? familj efter detta.

Anonym (Liinda) skrev 2021-07-06 20:47:56 följande:

Jag tänker såhär; oavsett hur länge ni varit ihop och hur du definierar dig som person så har idioten varit OTROGEN UNDER TIDEN DU BÄR HANS BARN! Du har det eventuellt skitjobbigt under graviditeten, eventuellt känner du dig inte särskilt attraktiv och behöver din man mer än nånsin? då passar han på att svika dig, inte bara en gång utan två. Minst. Kan ha missat men hur kom otroheten fram? Hur ska du kunna ta dig samman och vara en bra mamma åt två barn om du inte mår väl? Du har inte gjort nåt fel, lämna honom med stil och fokusera på dig och barnen. Du kommer inte ångra dig, han förtjänar inte dig och ?er? familj efter detta.

Jag drömde om det 6 dagar i rad och han fortsatte neka så jag rotade i hans telefon och hittade ett fejkat facebook konto. Så tröttsamt. Han är så manipulativ också o säger att jag förstör vår familj om jag väljer att gå haha.
  • Anonym (Jo)
    Anonym skrev 2021-07-06 23:15:08 följande:
    Är det för sent för abort?
    Undrar jag med?
    Anonym skrev 2021-07-06 23:15:08 följande:

Är det för sent för abort?

Nej men kommer inte göra abort, har försökt bli gravid så länge nu. :(
  • Anonym (Liinda)

Det fanns nån sorts känsla att något var lurt, pga återkommande drömmar och att du valde att agera? Bortsett från att han försöker skuldbelägga dig; har han erkänt och har han bett om ursäkt (och då inte skyllt på dig?)

Den enda som förstör familjen är han men givetvis gör han allt för att skuldbelägga dig. Han är den felande länken, inte du eller nån annan. Var otroheten med samma person?

Du måste lämna som sagt. En vacker dag träffar du en person som är rätt för dig och som behandlar dig väl.

Jag har inte samma relationsbakgrund som du men i ung vuxen ålder var ju relationer många gånger smärtsamma. Var tillsammans med en kille som var otrogen och precis som du så visste jag inget annat, han var klyschigt nog luften jag andades. Första gången han var otrogen satt jag snällt och väntade på honom, blev orolig, ringde, gick till hans lägenhet, lampan var tänd. Och så var han, på nån annan. Det gjorde så ont när jag fick reda på det, minns det fortfarande. Jag valde att fortsätta med honom men betedde ju mig likadant tillbaka haha. En gång gav han mig en flaska vin, som jag delade me en kille som sen kom att bli min pojkvän. Lite ot meeeeen lämna NU.

• Anonym
    Anonym (:() skrev 2021-07-06 23:22:43 följande:
    Nej men kommer inte göra abort, har försökt bli gravid så länge nu. :(
    Ok, tänkte bara att det skulle bli mindre komplicerat att lämna då.
    Anonym (Liinda) skrev 2021-07-06 23:28:18 följande:

Det fanns nån sorts känsla att något var lurt, pga återkommande drömmar och att du valde att agera? Bortsett från att han försöker skuldbelägga dig; har han erkänt och har han bett om ursäkt (och då inte skyllt på dig?)

Den enda som förstör familjen är han men givetvis gör han allt för att skuldbelägga dig. Han är den felande länken, inte du eller nån annan. Var otroheten med samma person?

Du måste lämna som sagt. En vacker dag träffar du en person som är rätt för dig och som behandlar dig väl.

Jag har inte samma relationsbakgrund som du men i ung vuxen ålder var ju relationer många gånger smärtsamma. Var tillsammans med en kille som var otrogen och precis som du så visste jag inget annat, han var klyschigt nog luften jag andades. Första gången han var otrogen satt jag snällt och väntade på honom, blev orolig, ringde, gick till hans lägenhet, lampan var tänd. Och så var han, på nån annan. Det gjorde så ont när jag fick reda på det, minns det fortfarande. Jag valde att fortsätta med honom men betedde ju mig likadant tillbaka haha. En gång gav han mig en flaska vin, som jag delade me en kille som sen kom att bli min pojkvän. Lite ot meeeeen lämna NU.

Mina drömmar brukar säga sanningen haha. Han ljög om det in i sista minut tills jag tog mig in på kontot och såg själv. Då sa han att han har sex-missbruk och att han inte kan hjälpa de men att jag måste stanna ända för barnens skull. Redan dagen efter börjar han sura över att jag inte vill ha sex med honom och pratar om hur vacker en specifik tjej är, vill kräkas. Vet inte vem det var med första gången.
  • fornminne
    Anonym (:() skrev 2021-07-06 23:41:44 följande:
    Mina drömmar brukar säga sanningen haha. Han ljög om det in i sista minut tills jag tog mig in på kontot och såg själv. Då sa han att han har sex-missbruk och att han inte kan hjälpa de men att jag måste stanna ända för barnens skull. Redan dagen efter börjar han sura över att jag inte vill ha sex med honom och pratar om hur vacker en specifik tjej är, vill kräkas. Vet inte vem det var med första gången.

Vilket jävla svin. Han är otrogen upprepande gånger, sen skyller han ifrån sig och försöker lägga ansvaret på dig. Han är inget att ha. Du får det bättre utan honom. Beklagar att du har slösat så många år på en idiot.
  • fddsfsdfsdfsdf
    vill du att dina barn ska växa upp och tro att hans beteende är ok? lämna
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (:() skrev 2021-07-06 23:11:47 följande:

Han är så manipulativ också o säger att jag förstör vår familj om jag väljer att gå haha.

Redan dagen efter börjar han sura över att jag inte vill ha sex med honom och pratar om hur vacker en specifik tjej är, vill kräkas.

Men vilken störd man!

Har pratat med den andra tjejen nu och tydligen har dom inte träffats, men han tjatade om att få bjuda ut henne. När jag berättade att jag visste så sa han att jag kan gå, för han orkar inte med mig ändå. :(

• Anonym (lämna)
    Anonym (:() skrev 2021-07-07 14:39:38 följande:

Har pratat med den andra tjejen nu och tydligen har dom inte träffats, men han tjatade om att få bjuda ut henne. När jag berättade att jag visste så sa han att jag kan gå, för han orkar inte med mig ändå. :(

Men va bra gör det, han tror inte du kommer göra det men självklart ska du lämna honom, som flera redan sagt så är han störd, obehaglig och älskar inte dig.

Lämna
  • Anonym (soul sister)

Har också erfarenhet av att jag drömt att någon varit otrogen och detta har visat sig stämma. Mannen var/är en narc och han är pappan till min äldsta dotter. Jag lämnade landet pga han.

Du har drömt om detta 6 dagar i sträck? Det tyder på vilken oerhörd stress du lever under just nu. Och du skriver det inte är försent att göra abort men du vill ha barnet.  Starkt gjort av dig att resonera så. Jag föreslår att du försöker rationalisera detta nu och gärna med en vän du kan lita på och som du kan vara fullt ärlig med.  Att den här mannen är svekfull, omoralisk, manipulativ och en satans idiot råder det ju ingen tvivel om.  Beklagar situationen TS, men det är bra att du fått reda på detta NU och inte en dag senare. 

• Kvittning
    Anonym (:() skrev 2021-07-07 14:39:38 följande:

Varför ledsen smiley, det är väl ändå det du vill. Glöm alla försök att få till ett avslut i samförstånd och att han ska ta på sig skulden som han borde. Gå bara och bry dig om dig själv och skit i hans beskyllningar. 
  • Swedman
    Anonym (:() skrev 2021-07-06 18:11:26 följande:

Min man har varit otrogen för andra gången på ett halvår. Jag valde att inte göra en stor grej av det eftersom att vårt barn fyllde år dagen efter jag fick reda på det, men nu är det dags att dumpa honom.

Jag är gravid och har en 2-åring, och min man är min första kärlek. Det gör så ont i mig och jag vet att det finns en stor risk att jag förlåter honom igen, men det går helt enkelt inte den här gången. Så kan ni övertyga o pusha mig??

Fy fasiken vilken tråkig situation. Men verkligheten är faktiskt så här att om du är kvar så kommer du med jämna mellanrum bli sviken och förnedrad och ditt psykiska mående är sluttande nedåt. Går du ifrån honom blir det jobbet första månaden men det går över. Sen skaffar du dig en karl som uppskattar dig.
    Så givetvis ska du lämna honom. Han ska ha nån annan (helst inte) och du ska definitivt inte vara med den mannen.
Svar på tråden Övertyga mig att dumpa honom