Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

valkyrian skrev 2025-06-06 09:22:37 följande:

håller tummarna för dig! 

jag tror ägglossningen är här. Har så korta LH toppar (ca 3 timmar) så har troligen missat den men fick nästan positivt LH test igår och idag kom alla symptomen på ägglossning som ett brev på posten. Bara att vänta och se om tempen stiger. Kan ju även vara kroppen som försöker men inte lyckas efter missfallet, det återstår att se. orkar inte fortsätta testa graviditetstest. De har varit extremt svagt positiva länge nu och jag kan inte göra något åt saken bara hoppas på ägglossning ändå. På måndag är det återbesök hos gyn, hoppas då allt är ute. 

kommer testa mig 24 juni om jag inte får mens innan. Av två anledningar. det är min födelsedag :) och det är 16 dagar efter ägglossning (om äl är idag) så strecket borde isf vara ganska starkt. Så jag vet om jag är gravid eller om det är rester från missfallet liksom. Men, har vanligen 10-11 dagar lutealfas så är jag inte gravid då borde mensen komma innan. Men man vet ju inte med kroppen Just nu. 

Åh, så härligt att kroppen verkar ha kommit igång med ägglossning igen. Förstår att du ledsnat på gravtesten och cykeln ska ju kunna komma igång när hcg är tillräckligt lågt, men kan ju vara detekterbart för det. Håller tummarna för att du får testa 24:e då. Skrattande
  • Anonym (R)

Började må illa i lördags kväll och tänkte att det var lite hoppfullt, men det visade sig vara magsjuka. Blä! Ville ändå kolla ett gravtest imorse, men det var negativt så antagligen inget denna månaden heller tyvärr. Mår lite för dåligt för att bli riktigt besviken över det just nu. Inväntar mensen på fredag.

• Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-06-09 19:42:08 följande:

Fredag är ju en bit bort, så helt kört är det inte. Hur många dagar efter ägglossning? 

krya på dig! 

Jo, så skulle jag också se det om det gällde någon annan, men jag torr faktiskt att det är kört. Det var 10-dpo igår.

Lite senare på kvällen, när jag dessutom mådde bättre fysiskt, så fick jag en liten "käftsmäll" så nu känner jag mig rätt deppig. När jag var gravid med mitt barn så var det flera i min närhet som var gravida samtidigt med sina första barn och nu är alla de gravida igen. Så även de flesta som hade sitt första barn i vår föräldragrupp. Det känns bara så j-a orättvist att det verkar funka för "alla andra" och inte för oss. Och jag förstår ju förstås att min enda äggledare och min ålder inte är till vår fördel, men ändå. Och jag unnar förstås alla kapabla föräldrar att få precis så många barn som de önskar och är glad för deras skull, men det stinger i hjärtat ändå när man ser deras meddelanden.

Så på en vecka gick jag från pepp och hoppfull till rakt ner i källaren. 
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-06-09 19:47:47 följande:

Hade fortfarande rester i livmodern från missfallet idag på återbesöket så det var tråkigt. Men hon såg cystor på äggstockarna vilket ju kan vara kopplat till kommande ägglossning eller ägglossning som varit. Jag tror den varit pga symtom samt att Natural Cykles bekräftade. Sen om resterna ställer till en eventuell implantation eller inte vet jag inte men ägglossning = mens = resterna spolas förhoppningsvis ut. Fick välja på mer cytotec, skrapning eller expektans (vänta). känner att jag borde fått den där skrapningen dag 1, ingen lust att genomgå den proceduren för 1 cm rester nu eller sabba en ev ny graviditet med cytotec så valde vänta. Nästa återbesök om 4 veckor. 

bad att få göra ett hcg test, så lämnade blod idag och ska lämna ett om en vecka igen. 

Så struligt och långdraget det varit. Men då blir det på något vis positivt varesig det blir mens eller inte denna månaden och så kanske ni kan börja om på noll på riktigt sen igen. När får du svar på hcg-testet? Är din plan fortfarande att testa på din födelsedag då?
  • Anonym (R)

Tack för pepp, Valkyrian och Studerade! Känslan i magen när jag såg det blanka testet var ändå att detta stämmer, men ingen blir gladare än jag om det är fel. Jag brukar tänka att det är skönt att testa så tidigt för att man liksom får behålla lite hopp ändå om det är negativt iom att det är tidigt, men så blev det inte riktigt denna gången. Kanske att jag ändå tar ett test imorgon för säkerhets skull ... vi får se. Nu börjar jag känna av lite molande mensvärk, men än har den inte satt sig i ryggen som för mig är det allra tydligaste tecknet på att mensen kommer snart.

• Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-06-12 09:46:44 följande:

För mig droppade tempen idag, rejält. 
    Det kan ju vara en implantationsdipp men är det mensen som kommer är det också bra. Då får kroppen rebota, göra sig av med de sista små resterna och ladda för ägglossning i början av Juli Hjärta

Min mage som varit extremt svullen i ett par veckor var helt platt när jag vaknade idag. 

Haft två personer som gratulerat till graviditeten pga min svullna mage och jag har varit så elak att jag svarat "Tack, men jag har fått missfall". De har velat sjunka genom jorden helt klart. 

Alltså så bra att du finner dig i de där situationerna. Jag var också med om det efter min utomkvedsoperation, men blev så ställd och gav inte alls lika bra svar på tal tyvärr.

Hur många dagar efter den troliga ägglossningen är du nu isf?
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-06-12 10:41:31 följande:
    Natural cykles säger 2 juni som ägglossning och Apple cykelkoll 5 juni. skillnaden är att i NC har jag uteslutit tempar pga alkohol samt att jag mätte på utsidan av handleden först vilken blev helt galet Så tog bort den med. Apple baserar på alla tempar. hade dock mer symptom på ägglossning runt 5 juni. så väldigt oklart. Men där omkring :) så runt 7-11 dagar efter ägglossning. 

sjukt att folk inte använder hjärnan. det är väl basic knowledge att varken spekulera eller kommentera kvinnor kroppar och eventuella graviditeter. i mitt fall är det dessutom andra kvinnor som kommenterar. 
    Du kanske får en indikation redan på måndag då när du skulle ta nytt hcg väl? Det borde väl kunna ge utslag då om det skulle vara en ny graviditet. Spännande, spännande.

Det har varit kvinnor i mitt fall också. Jag fattar liksom inte. Även om man tror och misstänker något så kan man väl bara hålla det för sig själv och låta folk berätta när de är redo.

Tror att jag ska hålla mig från test imorgon och bara räkna med att mensen dyker upp. Ska iväg och bo lite primitivt så kommer inte att kunna testa på lördag så får blir på söndag isf. På söndag är det exakt 3 år sedan jag drabbades av utomkveds, och det är dessutom datumet som var bf för mitt barn som föddes ett år senare, så det skulle vara så magiskt om jag testade positivt för en ny graviditet då. Jag har väl jinxat det nu med att skriva det, men eftersom jag egentligen ändå inte tror på det så är det ju lite detsamma.
  • Anonym (R)

Mensen är här också. Så nu har vi försökt i över ett år att få syskon och inte blivit gravida någon gång. Jag börjar undra om det är meningen, om det någonsin kommer att gå. Kanske skulle må bättre av att sluta försöka och bara glädja oss åt det barn och den lilla familj vi har. Men jag förstår inte heller hur vi ska kunna sluta försöka ...

• Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-17 09:57:54 följande:
    Tror att jag kanske är gravid ????
    Efter två ma förra året i v11-tvillingar och v10 samt kemisk grav i februari, fick jag en svag svag linje i morse. Är försiktigt optimistisk 
    Men så roligt Tredje! Stort grattis! Jag undrade vart du tagit vägen. Så kul att du är tillbaka med ett positivt besked. Håller tummarna för att allt går vägen den här gången. Hu många dpo är du på nu tror du?
  • Anonym (R)
    Sarasi skrev 2025-06-16 12:52:49 följande:

Försöker få vårt första barn och jag trodde denna månad att det skulle gå vägen. Hade ett svagt streck då mensen skulle komma som blev lite starkare efter några dagar så jag började hoppas men dagen efter, dvs idag kom mensen. Så just nu är jag väldigt deppig och får väl ta en sådan dag så får vi ta omtag sen. Slipper jag i varje fall försöka komma på någon ursäkt till att inte dricka alkohol på midsommar. 

Välkommen hit! Hur gammal är du och länge har ni försökt? Det kan verkligen vara en berg- och dalbana det här barnalstrandet. Ibland känns det som att ju gladare och hoppfullare man är, desto djupare ramlar man ner i hålet när det inte går vägen. Men egentligen så tror jag inte att man kan skydda sig mot det utan det är bara att försöka hänga med på färden och försöka ta hand om sig själv och varandra. Hoppas att du får en fin midsommar trots allt.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida