• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Startingover
    Alvedon83 skrev 2024-07-18 08:30:47 följande:
    Tempen skuttade upp igen men tror tyvärr inte det betyder nåt, har haft liknande dipp förut och då var det inget samt jag tog en sticka imorse som var blank. 

Någon förändring för dig Lojsan?😊
    Åh vilken spännande graf Alvedon! Håller tummarna för dig! Min implemenationsdipp var på dag 11 konstigt nog så de kan komma sent också... 

• Alvedon83

Negativt test imorse tempen på nedåtgående, inväntar mensen nu. Dippen på tempen äl+ 10 var nog bara en tillfällighet.

• Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-07-19 07:22:39 följande:

Negativt test imorse tempen på nedåtgående, inväntar mensen nu. Dippen på tempen äl+ 10 var nog bara en tillfällighet.

Usch va tråkigt om det skulle vara så, men jag har fortfarande hopp om din.
    Nu får du ursäkta mig om jag är för positiv här! 😜

För kollar man på din och sen grafen ovanför, så fick hon en liiiiten dipp i sin temp med och var gravid. Så du testade för tidigt ☺️

Här å andra sidan så har jag fått rosa flytningar, från igår då, märker mest av det när jag ska känna på tappen. Neg test och min temp börjat dala nu. Väntar på att ömheten i brösten ska avta så mensen kan kicka igång i morgon. 

• viplanerar3an

Ser att ni är en del som tempar här i tråden. Hur fungerar det? funkar det även om man har svårt att sova en hel natt utan uppvak? 

jag har otroligt svårt att sova hela nätter utan att vakan upp mitt i natten. Funderar på ä köpa en temp, men känns onödigt om de inte fungerar om man sover konstigt som jag 😅

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-07-19 08:55:42 följande:

Usch va tråkigt om det skulle vara så, men jag har fortfarande hopp om din.
    Nu får du ursäkta mig om jag är för positiv här! 😜

För kollar man på din och sen grafen ovanför, så fick hon en liiiiten dipp i sin temp med och var gravid. Så du testade för tidigt ☺️

Här å andra sidan så har jag fått rosa flytningar, från igår då, märker mest av det när jag ska känna på tappen. Neg test och min temp börjat dala nu. Väntar på att ömheten i brösten ska avta så mensen kan kicka igång i morgon. 

Tack för pepp, tur att någon annan är positiv trots att jag själv redan gett upp😅 Jag slösade ett digitalt testa tidigt imorse och det var negativt, på äl +12 borde det väl visa om det var nåt?

Va synd att tempen börjat gå ned, din graf var ju så fin. Bara ta nya tag inför nästa gång nu då😊
  • Alvedon83
    viplanerar3an skrev 2024-07-19 11:50:40 följande:

Ser att ni är en del som tempar här i tråden. Hur fungerar det? funkar det även om man har svårt att sova en hel natt utan uppvak? 

jag har otroligt svårt att sova hela nätter utan att vakan upp mitt i natten. Funderar på ä köpa en temp, men känns onödigt om de inte fungerar om man sover konstigt som jag 😅

Testa om funkar, en termometer är inte så dyr. Jag vaknar också vissa nätter men det verkar inte påverka tempen👍😊
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Hej allesamman! 

jag har tagit en välbehövlig paus från allt vad skärmar heter och spenderat 10 dagar i solen på rivieran. ?Tyvärr? har vi bott hos familjen, utan dörr till vårt sovrum, varför det inte blivit så mkt verkstad förrän idag när vi kom hem 😅. Väldigt glad att jag inte fått positivt ÄL-Test än med tanke på det. Jag har fått det redan på CD 10 som tidigast. Nu är jag på CD11. Hoppas på positivt i helgen. känner mig hoppfull och tänker att det faktum att jag stressat ner så mycket kanske kan hjälpa mig. 

• Alvedon83

Spänningen över för den nittonde gången, usch va less jag är😓 brösten har pyst ur, negativt test och temp som droppat. Mensen kommer under dagen.
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-07-20 08:40:23 följande:

Spänningen över för den nittonde gången, usch va less jag är😓 brösten har pyst ur, negativt test och temp som droppat. Mensen kommer under dagen.

Jaha jag kan nog inte vända detta till något positivt 🥺
    Men vi får gå hand i hand mot flödet du och jag. 

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-07-20 09:37:06 följande:

Jaha jag kan nog inte vända detta till något positivt 🥺
    Men vi får gå hand i hand mot flödet du och jag. 

Ja, inget annat att göra, bara acceptera eländet och ta nya tag ❤️
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida