• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Ensmåttingtillsammans

Här äts det multivitamin brustablett av mig, både för vitaminerna men även få i mig extra vätska då det är så varmt. Varit 30 plusgrader i 2 veckor, svårt få till mysstunder i denna extrem värme hela tiden 🥵  Annars försöker vi typ varannan dag, lite prestationsångest hos mannen. 😂 
    Orkar inte med ägglossningstest denna månad. Tänker att om vi kör varannan dag så borde man prickat rätt nångång.

• Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-07-23 11:34:29 följande:

Liten uppdatering från mig: Har tid hos barnmorska imorgon för provtagning och lite prat/rådgivning. Försöker att inte noja för mycket 🤦?♀️Hur går det för er andra?

Åh, så härligt med positiva nyheter när jag tittade in och läste ikapp. Stort grattis! Hoppas att det gått bra idag!

Jag är på cykeldag 10 och brukar ha ägglossning dag 12-15 så är dags att köra igång fabriken igen. Jag börjar ha lite symtom på det iaf så den verkar vara på ingång. Ju förr desto bättre. 
  • Anonym (Tredje)

Påbörjat q10. Har hört ngt om d-vitamin boost med? Någon som vet hur många IE/dagligen? 
    Några andra vitaminer man kan boosta med?

• Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-26 21:50:14 följande:

Påbörjat q10. Har hört ngt om d-vitamin boost med? Någon som vet hur många IE/dagligen? 
    Några andra vitaminer man kan boosta med?

Jag äter q10 sedan ca tre månader tillbaka. Samtidigt började jag äta inositol som ska kunna främja ägglossning och äggkvalitet. Jag har mått bra generellt det senast och haft bra energi i kroppen,  men om tillskotten är orsaken är ju svårt att veta. Precis som skrevs tidigare i tråden så har jag också förstått att det tar tre månader att få effekt på äggen så det borde vara först nu jag kan hoppas att det ska hjälpa. Jag är dock inte superinsatt i detta ska jag säga. Sedan innan äter jag en multivitamin med järn, folsyra etc.

Jag har aldrig testat någon d-vitaminboost så har inget att bidra med där, men vet ju folk som kört på det i trådar jag deltagit i. Men det verkar ha varit mer poppis då för några år sedan? Just nu hoppas jag på d-vitaminboosten från årstiden i sig. :)
  • valkyrian

nu började smileyn blinka :) CD14. Sista ligget blir sent CD 16 för sen åker till London med mina två äldsta. Tajming alltså men så mysigt att resa med dem, blir nog inte mycket sånt efter nästa bebbe. På ett tag i alla fall.

Tänker vi ändå har en okej chans Om spermier nu kan leva upp till 5 dagar. Jag behöver 2-3 dagar. 

• Idaho1989
    valkyrian skrev 2025-07-28 09:06:12 följande:

nu började smileyn blinka :) CD14. Sista ligget blir sent CD 16 för sen åker till London med mina två äldsta. Tajming alltså men så mysigt att resa med dem, blir nog inte mycket sånt efter nästa bebbe. På ett tag i alla fall.

Tänker vi ändå har en okej chans Om spermier nu kan leva upp till 5 dagar. Jag behöver 2-3 dagar. 

Hoppas på tidig ägglossning och/eller ihärdiga simmare 💪
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-28 09:06:12 följande:

Härligt! Det ska väl absolut inte vara någon omöjlighet med 2-3 dagar. Om det inte blir något den här cykeln för oss så kommer jag att behöva något liknande nästa. 

Cykeldag 14 här också och igår kände jag mina klassiska symtom så räknar med ägglossning idag.
  • 7barnsmamman87

Hej på er här inne.

Rätt längesedan jag va in, så har inte någon riktig koll på hur det har gått för er. 

Här är mensen igång och slutar nog typ imorgon kanske. Snart nya tag igen. Vet inte vilket försök vi är på nu.. Ett och ett halvt år, och lite tighta cykler så minst 20 försök, inte ett enda plus. Men tänker att det snart borde va våran tur! 

• valkyrian
    7barnsmamman87 skrev 2025-07-29 22:23:19 följande:

Hej på er här inne.

Rätt längesedan jag va in, så har inte någon riktig koll på hur det har gått för er. 

Här är mensen igång och slutar nog typ imorgon kanske. Snart nya tag igen. Vet inte vilket försök vi är på nu.. Ett och ett halvt år, och lite tighta cykler så minst 20 försök, inte ett enda plus. Men tänker att det snart borde va våran tur! 

Åh <3 håller tummarna. Tufft med alla besvikelser. 
  • valkyrian

3:e dagen med blinkande gubbe. hoppas så den blir fast imorgon men troligen inte förrän fredag :/. 
    vet inte ens om jag ska ta med testen till England eller bata ta sista imorgon innan vi åker. men är väl för nyfiken. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida