• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-09 18:50:32 följande:

Äl+7 och får sitta på fingrarna tills på söndag/måndag 

Får mannen hålla hårt i stickorna nu? Har du någon känsla för om det gått vägen?
  • valkyrian
    Anonym (R) skrev 2025-07-09 19:15:50 följande:
    Får mannen hålla hårt i stickorna nu? Har du någon känsla för om det gått vägen?
    alltså det ligger graviditetstest lite här och var i huset Obestämd
    på båda toaletterna och min låda i köket. har easy@home, rfsu och clear blue ultratidigt. känn otroligt poänglöst att bli ledsen för ett negativt test 8-9 dpo som kanske skulle kunna bli positivt i ett senare skede. 

åååh vet inte! det kan ha gått, allt klaffade liksom men det är ju ändå lite roulette. så vågar inte fundera. 
  • Ensmåttingtillsammans
    valkyrian skrev 2025-07-09 19:57:04 följande:
    alltså det ligger graviditetstest lite här och var i huset Obestämd
    på båda toaletterna och min låda i köket. har easy@home, rfsu och clear blue ultratidigt. känn otroligt poänglöst att bli ledsen för ett negativt test 8-9 dpo som kanske skulle kunna bli positivt i ett senare skede. 

åååh vet inte! det kan ha gått, allt klaffade liksom men det är ju ändå lite roulette. så vågar inte fundera. 
    Nej att man inte kan bestämma själv är det jobbigaste, det är verkligen som roulette. Men jag håller iaf tummarna det blir plus för dig {#emotions_dlg.flower}

Jag är nu på BIM dagen enl appen . Men i o med jag nyss haft spiral så kan den vara lite felaktig. Brukar ha cykel på 26-30 men oftast 27-28 dagar. Nu är det dag 26. Ska vänta några dagar innan jag testar för att försöka stressa mindre .. 
  • valkyrian

Negativt på 10 eller 11 dpo. känner mig typ ute denna månad men man ska väl inte ge upp innan det är ett faktum. 
    mensen borde komma imorgon eller tisdag beroende på när ägget faktiskt släppte. deppigt :/ men ska unna mig en löptur utan oro att det stör implantation eller annat idag och låta pulsen dra hur högt den vill. 

nästa tww är jag på all inclusive på kreta haha, kommer hem ungefär när mensen är beräknad. Tar INTE med mig tester dit. 

hur går det för resten av gänget? 

• valkyrian
    Ensmåttingtillsammans skrev 2025-07-13 08:39:30 följande:

Inatt kom tant röd. Nu blir det börja om igen och vänta. Skönt i alla fall cykeln kommit igång

Men få ta vinsterna! Tänker också att denna cykeln var fin och stabil, tydlig ägglossning, tillräckligt lång lutealfas. fick även höra att jag hade gott Om ägg så det borde ju bli en bebis. inte exakt när jag ville, men jag får liksom värdera om det. 
  • Anonym (Tredje)
    valkyrian skrev 2025-07-13 07:20:45 följande:

Negativt på 10 eller 11 dpo. känner mig typ ute denna månad men man ska väl inte ge upp innan det är ett faktum. 
    mensen borde komma imorgon eller tisdag beroende på när ägget faktiskt släppte. deppigt :/ men ska unna mig en löptur utan oro att det stör implantation eller annat idag och låta pulsen dra hur högt den vill. 

nästa tww är jag på all inclusive på kreta haha, kommer hem ungefär när mensen är beräknad. Tar INTE med mig tester dit. 

hur går det för resten av gänget? 

Man är inte ute förän tant röd kommer 😊

Jag är på äl+8 idag. Kommer nog testa och bli besviken imorgon ????
  • Anonym (R)

Ännu ingen mens/blödning här, men det känns som att den är på g idag. Testat varje morgon utom idag och de sista dagarna kändes de helt blanka. Gissar att jag haft en misslyckad graviditet som gjorde ett tappert försök till implantation i måndags. Trodde att det skulle kännas mer positivt att det faktiskt hänt något, men det hjälper ju inte så mycket för är ju inte närmare målet för det.

• Anonym (Tredje)

Äl+9 idag. Easyhome test visar svagt. Premom visar inget. 
    Easyhome testet är jag historiskt inte kompatibel med men en flicka kan ju få hoppas 😅
  • valkyrian
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-14 07:38:12 följande:

Äl+9 idag. Easyhome test visar svagt. Premom visar inget. 
    Easyhome testet är jag historiskt inte kompatibel med men en flicka kan ju få hoppas 😅

Ser streck! På easy at home 
    wow. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida