• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-30 12:36:27 följande:
    Hmm.. märkligt! Vad ligger tempen på nu? Langa graf! Brukar ju vara sparsam mens när man inte fått äl, inte när man haft en kemisk graviditet. Eller kan det vara det som gjorde att ägget inte fäste, att du hade för klen slemhinna som även gav  mjäkig mens? Obestämd

Hmn klen slemhinna känns som något jag skulle kunna ha haha.. fått mensvärk igen som attans nu så kanske kommer igång mer idag.. 

Kurvan på 4 dagar kommer här haha 

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-30 12:37:58 följande:
    Brallans skrev 2022-04-30 11:01:49 följande:
    Supa ner honom låter som en helt utmärkt idé, vad gör man inte för att komma till haha 

Mission accomplished! Behövdes inte ens promille i blodet för att få komma till ;P
    Fällknivsstatus här idag, så ägget borde verkligen släppa inom typ ett dygn!

Wihooo bra jobbat Flört

• Nyponet01

Grattis Symetrical!! Nu blir det en spännande väntan! Cool

Ja, jag har nog haft en rejäl slemhinna för tusan vad jag blött idag! Flera rejäla klumpar och ett blodbad på det. Urk!! Det har tom gått att krysta ut ett par jäklar. Blå! Total rensning med yrsel.
    Min temp har varit cd 1 = 36.4, cd 2 = 36,4 och cd 3 (idag) = 36,1. Förra cykeln kom dippen på cd 4, så hoppas imorgon samma! Så lugnar det kanske ner sig....

• Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-30 14:17:10 följande:

Hmn klen slemhinna känns som något jag skulle kunna ha haha.. fått mensvärk igen som attans nu så kanske kommer igång mer idag.. 

Just det, ja. Tänkte inte på att den bryter vid mens xD
    Hoppas att du får en normal cykel nu i alla fall!!!
  • Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-04-30 14:28:35 följande:

Grattis Symetrical!! Nu blir det en spännande väntan! Cool

Ja, jag har nog haft en rejäl slemhinna för tusan vad jag blött idag! Flera rejäla klumpar och ett blodbad på det. Urk!! Det har tom gått att krysta ut ett par jäklar. Blå! Total rensning med yrsel.
    Min temp har varit cd 1 = 36.4, cd 2 = 36,4 och cd 3 (idag) = 36,1. Förra cykeln kom dippen på cd 4, så hoppas imorgon samma! Så lugnar det kanske ner sig....

Kanske så att du också hade ett väldigt tidigt mf..!? Annars brukar man väl inte blöda klumpar..? Eller stryk det sista. Det kan såklart variera från person till person! Drömmer
  • Minaälsklingar

Konstig månad detta!
    Var helt säker på att jag skulle få äl i fredags men fortfarande inget positiv test och låg temp men hoppas att det kommer inom några dagar, varför ska cykeln börja klydda nu helt plötsligt {#emotions_dlg.djavulsk}
    Har haft mys flera dagar i rad i onödan Skrattande

• Nyponet01
    Minaälsklingar skrev 2022-04-30 19:22:18 följande:

Konstig månad detta!
    Var helt säker på att jag skulle få äl i fredags men fortfarande inget positiv test och låg temp men hoppas att det kommer inom några dagar, varför ska cykeln börja klydda nu helt plötsligt {#emotions_dlg.djavulsk}
    Har haft mys flera dagar i rad i onödan Skrattande

Man har aldrig mys i onödan! ???? Jag verkligen läääängtar efter att få mysa! Men jag förstår hur du menade Skrattande
  • Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-04-30 18:44:28 följande:
    Kanske så att du också hade ett väldigt tidigt mf..!? Annars brukar man väl inte blöda klumpar..? Eller stryk det sista. Det kan såklart variera från person till person! Drömmer
    Nja, mensen var ju prick i tid, så missfall kan det ju inte vara. Men det är väl rätt positivt om livmodern hade byggt upp en rejäl slemhinna. 
    Jag brukar ha små koagel varje mens men detta var ju helt annat. Nu verkar det värsta vara över iaf.
  • Nyponet01
    Brallans skrev 2022-04-30 14:17:10 följande:

Ser ju nästan ut på kurvan som du haft ägglossning på cd 0 Tungan ute Kurvan ska väl gå neråt vid mens? men din går uppåt. Hmm.....
  • H0nd3ndär

Det fertila fönstret är ändå en rätt spännande del i cykeln. Dessutom lättare att få till en äl än ett plus på stickan Cool

Här är jag på cd10. Blodbadet är slut och förhoppningsvis börjar jag så sakta bli fertil Glad

Mannen får nog komma till imorgon tror jag. Här hemma märker maken själv i vilken fas jag är i cykeln. Jag går från "kom inte för nära för då kastrerar jag dig" till "mmm, vilken sexig karl. Honom vill jag förföra" inom loppet på ett par dar. Haha. Igår bad jag honom om en spontankram. Varav han lyste upp och kommenterade "kvinnan börjar bli fertil" Cool

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida