• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-05-25 13:29:26 följande:
    Gört, det kan ju knappast skada!? Ska man knapra dem hela cykeln, eller bara fram till och med äl?

Galen fällknivsstatus här redan, så verkar bli rekordsnabb stegring och avfyrning! Tur att vi fick till det igår, för ikväll ska maken bort! 

Står 4 tabletter dagligen första 2 månaderna sen 2 på ena och den andra bara 2 kapslar tillsvidare, så gör nog som det står tänker jag.. bara att knapra och se vad som händer Cool

okej tur det, brukar du ha så snabb el kanske boosten hjälpte till? 

• Symetrical
    Nyponet01 skrev 2022-05-25 16:08:28 följande:

Symetrical: sist fick jag mens på cd 33. Idag är jag på 28.

Och visst hade du äl på typ cd 18-19 då med..? Låter ju rimligt, för isf har du ju typ 13-14 dagars lutealfas. Hoppas mensen INTE kommer om fem dagar
  • Lojsan DN
    Symetrical skrev 2022-05-25 09:00:27 följande:
    Eller hur!? Älskar att få positiva test så mycket att jag nästan blev glad i januari när covid-testet visade positivt xP

Trodde att det skulle dröja tills imorgon, men kanske vad d-vitamin boosten som gjorde susen!? Drömmer
    Haha så underbart att fler som är så. Jag är en sådan testnörd att jag faktiskt blev glad när covid testet visade positivt. ALLT med 2 streck är ju bara sååå kul.

Såg att du troligtvis kommer ha nedsläpp dessa kommande timmar.
    Jag hade min äl i går tror jag, väntar bara på tempen ska hoppa upp ett steg till så det är bekräftat. 
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-05-25 15:23:03 följande:

Står 4 tabletter dagligen första 2 månaderna sen 2 på ena och den andra bara 2 kapslar tillsvidare, så gör nog som det står tänker jag.. bara att knapra och se vad som händer Cool

okej tur det, brukar du ha så snabb el kanske boosten hjälpte till? 

Kör i vind! Tungan ute

Känns som att det brukar trappas upp mer, skulle tro att bootsen gav äl en skjuts! Hade ju tippat på pos ältest imorgon och äl på typ fredag, men nu känns det som att ägget släpper senast imorgon! Får se vad tempen ligger på imorghon bitti.. Obestämd

• Nyponet01
    Symetrical skrev 2022-05-25 17:45:44 följande:
    Och visst hade du äl på typ cd 18-19 då med..? Låter ju rimligt, för isf har du ju typ 13-14 dagars lutealfas. Hoppas mensen INTE kommer om fem dagar
    Ja. Äl på precis samma cd. Så hade jag inte tempat hade jag troligen hoppats som tusan nu att det tagit sig. Skrattande 
    Fortfarande inga symptom på mens. Inte minsta molvärk. Lite "nyp" i bröstvårtorna är det enda jag känt ibland.
  • Anonym (Godiva)

Lite off topic men jag har nu på sistone undrat om kvinnor som blir gravida och väntar barn - att dom alls vågar.

Med dagens eländiga sjukvård och forlossningdvård där tusentals kvinnor får skador för livet och spädbarn för på grund av barnmorskorna inkompetens - att dom alls vågar?

I så många tillfällen blir det också adjö till ett skönt sexliv och då i många tillfällen också anledning till mannen otrohet, eventuellt skilsmässa.

• Brallans

Pillren anlänt, pillren i Brallans mage Cool

åh intressant, bra för din del nu om den gav lite skjuts när mannen är borta ikväll. 

Symetrical skrev 2022-05-25 17:47:43 följande:

Kör i vind! Tungan ute

Känns som att det brukar trappas upp mer, skulle tro att bootsen gav äl en skjuts! Hade ju tippat på pos ältest imorgon och äl på typ fredag, men nu känns det som att ägget släpper senast imorgon! Får se vad tempen ligger på imorghon bitti.. Obestämd

• Symetrical
    Lojsan DN skrev 2022-05-25 17:47:21 följande:
    Haha så underbart att fler som är så. Jag är en sådan testnörd att jag faktiskt blev glad när covid testet visade positivt. ALLT med 2 streck är ju bara sååå kul.

Såg att du troligtvis kommer ha nedsläpp dessa kommande timmar.
    Jag hade min äl i går tror jag, väntar bara på tempen ska hoppa upp ett steg till så det är bekräftat. 
    Men eller hur!? Man är ju aningen sjuk i huvudet xP
    Vad kul, då är vi ju väldigt synkade!
    Jag tror mitt ägg släppt nu, för värsta fällknivsstatusen har lättat! Blir spännande att se tempen imorgon. Känns som att den kanske borde dippa lite innan den ökar. Låg nämligen ganska högt idag, vilket den brukar göra innan liten dipp ungefär i samband med att ägget släpper Obestämd
  • Mojsan09
    Symetrical skrev 2022-05-25 07:19:20 följande:

Hahaha. Och jag som tyckte att mina 5 tabletter om dagen var mycket! FlörtTungan ute

Var i cykeln är du nu?

Jag är på CD 15 idag och tror jag haft äl, inte helt säker på vilken dag dock, symptomen var diffusa den här gången och gjorde inga äl-tester heller dumt nog. Så här ser kurvan ut:
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida