-
Beklagar! Så trist att läsa. Hur mår du?Anonym (Tredje) skrev 2025-03-02 22:36:21 följande:Började blöda i onsdags 🙂
-
Här kom mensen tidigt på cykeldag 26. Så denna månad i skroten och tyvärr, eftersom nästa cykel då blir tidigare, så kommer vi inte kunna göra något försök alls eftersom nästa ägglossning då garanterat blir när vi är bortresta. Hade hoppats att vi skulle hinna hem. Surt! Tänker att jag checkar ut lite från allt och så får vi ta nya tag i april.
Störigt att cykelängden varit så svajig sedan jag slutade amma. Medan jag fortfarande ammade så hade jag ett halvår med 28-dagars cykler. Hoppades ju att amningsstoppet skulle hjälpa till, men så känns det ju inte riktigt nu. -
Åh, fantastiskt roligt att läsa. Hoppas att du fortsatt mår bra.Idaho1989 skrev 2025-03-21 11:51:50 följande:
Var på tidigt ultraljud idag, fick se ett litet tickande hjärta 😍 Allt såg bra ut och antalet veckor verkar stämma med senaste mens (är v 8 nu).
-
Nu är vi tillbaka efter en ofrivillig paus en månad då ägglossning inte alls matchade med livet och logistiken.
Jag hade först en kort cykel på bara 25 dagar i februari, men även mars-cykeln blev kort. I höstas låg det stadigt på 28 dagar så trodde att det var det nya normala, men innan graviditeten så hade jag oftast 26 dagar och det är i sådana cyklar som jag blivit gravid tidigare så jag hoppas att det är ett gott tecken och att det kanske handlar om att amningsstoppet i oktober till slut gjort att kroppen är tillbaka i normaltillstånd. Fortsätter det i samma mönster med ägglossning på cykeldag 12 så borde det blir på söndag så hoppas att vi ska få till det bra här i helgen. -
Oj! Var tvungen att kolla efter. Baserat på senaste mensen skulle det bli 31/12 och baserat på ägglossning imorgon 28/12. December-födelsedag kanske inte är det man önskar helst för sitt barn, men varje försök känns ju alltför dyrbart i detta läget för att hoppa över något. Om det tar sig nu kommer det att vara som en dröm.Anonym (Tredje) skrev 2025-04-04 20:30:20 följande:När blir du beräknad då? Om vi pussar denna månad blir jag beräknad den 31/12. Jag tyckte inte vi skulle köra på men min man tycker det 😅
-
Åh så spännande! Först väntar man i år och dag på ägglossning och icke-mens, sen efter ultraljud och olika milstolpar och till slut efter förlossningen. Man förstår verkligen uttrycket "i väntans tider" när man varit i den här processen. Speciellt om man fått kämpa lite extra för att både blir gravid och få behålla graviditeten.Idaho1989 skrev 2025-04-11 09:35:20 följande:
Hur går det för er alla? Jag går in i v12 idag, 11+0, väntar otåligt på nästa ultraljud som är 29/4.
Jag tror att jag kände av en tydlig ägglossning i helgen så enligt mitt mönster av symtom bör den ha varit i söndags. Idag känner jag av lite molande i magen, men det borde ju vara för tidigt för symtom. Antingen är det huvudet som spelar ett spratt (det brukar det vara bra på) eller så blev det ingen ägglossning då och kroppen försöker igen. Jag tempar ju inte så får ju inte bekräftelse på det viset vilket är lite synd i såna här lägen. Känns härligt iag att fått göra ett ordentligt försök denna månaden. -
Hur gick det för er? Blev det ett försök denna månaden?Anonym (Tredje) skrev 2025-04-04 20:30:20 följande:När blir du beräknad då? Om vi pussar denna månad blir jag beräknad den 31/12. Jag tyckte inte vi skulle köra på men min man tycker det 😅
-
Jag brukar försöka hålla mig från att testa för jag känner mig ju så dum när det är negativt, speciellt om jag inbillat mig en massa symtom, men denna gång så är jag nog lite sugen på att testa tidigt. Onsdag tror jag, på dag 10 efter ägglossning, att det kan bli ett test. Lite skönt också när ett negativt test inte innebär att graviditet är helt utesluten.Anonym (Tredje) skrev 2025-04-11 14:36:23 följande:
Haha ja. Min man körde stenhårt på att det inte spelar någon roll så han övertygade mig så att säga 😂
Hade peak igår så hoppas äl är idag. Sedan bara den långa väntan...
När ska du testa?
-
Vad har du för plan?Anonym (Tredje) skrev 2025-04-11 14:36:23 följande:
Haha ja. Min man körde stenhårt på att det inte spelar någon roll så han övertygade mig så att säga 😂
Hade peak igår så hoppas äl är idag. Sedan bara den långa väntan...
När ska du testa?
-
Haha. Inte alltid jag lyckas hålla mig. När jag fick mitt utomkveds så hade jag fått som en vanlig mens först så upptäckte ju graviditeten någon vecka senare och sen gick det som det gick. Iaf när vi sedan försökte efter det så ville jag absolut testa varje cykel utifall att just det skulle hända igen. Är ju rädd för att bli av med den äggledare som jag har kvar. Nu känner jag mig på något vis lugnare i att jag kommer att förstå om jag verkligen blir gravid och då har jag kunnat vänta in mensen vissa cykler.Anonym (Tredje) skrev 2025-04-12 17:02:25 följande:Du är stark. Jag önskar jag bara kunde vara chill och låta bli men jag är inte en chill person 😁
Brukar börja på äl+9 vi får se denna gång. Är mitt i en flytt så hoppas att jag kan låta bli denna gång men vi får se 😅