Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2025-05-11 07:29:27 följande:

Hej tjejer. 

Det var ett tag sedan jag var här men jag ser hur ni kämpar! Heja er! 

Jag är nu i vecka 27. Allt rullar på men så finns såklart oron att bebisen ska dö eller att något ska gå snett under förlossningen eller så. Eller att hon helt enkelt ska komma alldeles för tidigt. 

Jag skickar lite hopp till er! ❤️

Tack! <3 Oj, vad tiden går! Kändes som nyss du skrev att du skulle börja med medicineringen inför ivf. Bara upploppet kvar nu! Håller tummarna för att allt fortsätter att gå bra.
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-11 09:42:02 följande:

Hej, jag hade ju mitt andra MA i december och fick ett kemiskt i februari. Efter det har jag inte fått fler plus. Vet inte hur många fler försök vi ska ge oss på..

Var är du i cykeln nu? Senast var vi väl ganska tajmade.

Förstår känslan att vilja lägga ner försöken. Missfall kan ju kosta på så himla mycket också både fysiskt och psykiskt. Någonstans måste man kanske helt enkelt dra en gräns för vad det är värt och den kommer förstås vara olika för olika par. Jag har snuddat vid tanken själv, men just nu känner jag mig motiverad och hoppfull inför sommarens försök så får vi prata igenom hur vi ska göra med allt sen om det inte går vägen. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-11 20:03:36 följande:
    Precis! 
    Har precis haft äl (fredags) beräknar att mensen är här runt dem 23/5 
    Du?
    Ja kanske finns en lite ökad chans. Vill så gärna men är rädd för tanken att passera 40 med en nyfödd ???? varför vet jag inte men känns som det är gränsen för mig 
    Jag trodde också att jag hade en gräns på att få barn innan 40, men det loppet är kört nu ... jag fyller i höst. När vi väl var där att bf skulle bli efter födelsedagen så kändes det ok det med. Några månader hit eller dit gör ju kanske inte någon skillnad i slutändan. Det är ju vilken kondition man har i kroppen som är mer avgörande än den faktiska åldern tror iaf jag. Det blir förstås generellt sämre med tiden, men är ju väldigt individuellt. 
  • Anonym (R)

Och just det min mens är beräknad till 17/5. 

• Anonym (R)
    Eluthien skrev 2025-05-13 15:40:14 följande:

Hej! 
    Jag har mått ganska illa o känt mig konstig i kroppen så tog ett test nu idag på em (10 dpo) o visade svagt + 😍.
    Är så glad, har sedan vi började i september förra året haft 1 MA I november o ett missfall i december så håller tummarna, tredje gången gillt ❤️

Åh, stort grattis! Håller tummarna för att det blir tredje gången gillt. Är det första barnet?

Ägglossning +10 här också, men känns inte som det blivit något denna gång så jag låter hoppet leva tills mensen kommer istället för att testa tror jag. 
  • Anonym (R)
    Eluthien skrev 2025-05-13 16:40:13 följande:
    Nej nr 3 för mig o 2 för sambon men första ihop ❤️

Håller tummarna att du får ett + snart med o ingen mens 🌸
    Då blir det många stolta storasyskon så småningom. Hjärta

Tack!
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 11:02:20 följande:

Äl+6. Haft haft otroligt mkt stick i livmodern denna morgon. Hoppas det betyder plus i slutet av cykeln 🙏🙏

Åh! Hoppas, hoppas. När har du tänkt testa?
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 14:28:09 följande:
    Har aldrig fått positivt innan äl+9 så endera lördag el söndag tänkte jag 😁

Har du testat ngt? 
    Det känns inte som att det blivit något denna cykel så avvaktar helst med att testa så får jag ha kvar liiite hopp om att jag har fel ett tag iaf. Borde få mensen på lördag så har den inte kommit då så blir det test senast söndag iaf. Men inte säkert att jag kan hålla mig. Vill man helst ha det tråkiga beskedet av en sticka eller av mensen är ju frågan? Det märks att jag hållt på länge nu känner jag.
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 18:52:16 följande:
    Jag förstår helt. Man märker ju av när månad efter månad det inte blir ngt. Eller det blir ngt men det går inte hela vägen ändå. 
    Vet inte om jag känner mig speciellt mkt mer orolig att om det blir en ny graviditet, att den sedan blir ett MA utan försöker bara vara neutral till hela graviditetsgrejen. Svårt. Såklart smyger sig lite hopp in då och då 😊
    Det har ju inte blivit något alls den här omgången som vi försökt. Inte vad jag vet iaf. Jag hade en ovanligt lång cykel kring jul, där jag också kände av ägglossningen i vanlig tid. Men jag varken testade med stickor eller temp så vet ju inte säkert när den var. Det finns ju ändå en misstanke i mig att det kan ha varit en kemisk graviditet och jag vet inte om jag ska känna mig förskonad att jag inte testade innan bim och fick veta om det eller om det hade varit positivt och gett lite mer hopp om att det kan gå.

Nu vågar jag knappt skriva det här, men nu har jag ändå fått lite molvärk. Det är väl bara mensen som är på g, kanske kommer innan lördag, men suget efter att testa ökade definitivt.

Har du känt av några fler symtom?
  • Anonym (R)

Bestämde mig för att testa imorse. Kände att besvikelsen vid ett negativt test skulle bli så mycket större om jag inte får mens idag och hinner bygga upp mer förhoppningar. Det var nog klokt för testet var negativt så bara att invänta mensen nu.

Hur har det gått för dig, Tredje?

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida