Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (Tredje) skrev 2025-05-17 12:02:06 följande:
    Så tråkigt R. Suger när man ser dessa test negativ. 
    Kollade imorse med. Äl+8 el 9
    Inget idag. Tar nytt imorgon
    Det värsta är att jag alltid känner mig lite korkad när jag testat och fått ett negativt svar. Lite som om det vore helt idiotiskt att tro att det hade kunnat vara något annat. Och denna gång var jag ju som jag skrev ändå ganska tveksam till att det blivit något. Mensen kom sen under dagen helt enligt plan. Jag vill ju gärna tro att den insikten jag har över min cykel, när jag har ägglossning och att den är så regelbunden skulle vara positivt för att bli gravid, men än har det ju inte gett något resultat. Men bara att fortsätta hoppas och försöka. Jag har verkligen bestämt mig för att ge det den här sommaren att fortsätta vara hoppfull, men om det inte tar sig så kanske det är bättre att jobba på acceptansen att vi blir en en-barns-familj. Det finns ju fördelar med det också, men är inte riktigt där att jag orkar reda ut alla mina känslor kring det ännu.

Har du hunnit testa något mer nu? Håller tummarna för att det bara var lite tidigt.
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-19 13:01:05 följande:
    Förstår precis vad du menar. Man har hoppet att det blivit ngtem kroppen säger nej. Man går och kollar på gravtestet 100 gånger under dagen. Kanske det blivit positivt när det torkat 😅
    Tror jag har landat i samma tanke. Ger det sommaren. 
    Japp testat en gång om dagen. Det är absolut inget på testen. Är på äl+10 idag. Hade det varit ngt så hade det visat sig. 
    Bara att vänta på mensen här med 😫
    Beklagar! Så trist att läsa.
  • Anonym (R)
    Bunny s skrev 2025-05-27 00:37:56 följande:
    Svagt positivt ikväll på bim-4 eller 5. Haft molvärk fram och tillbaka sen äl+2. Äl+4 eller 5 så blödde jag vid sex och det brukar jag inte göra.  Nu är det spännande 😍
    Välkommen till tråden och stort grattis!
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-05-23 09:08:36 följande:

Hej, 
    var en sväng i denna tråd januari-mars då jag plussade Och nu är man här igen pga MA upptäckt i V11
    där fostret slutade utvecklas i v 9.
    idag är det dag 10 sen jag fick hjälp med medicin att sätta igång blödningen. HCG är nästan negativt, blödningen är över och känner i kroppen att den förbereder sig. Så nu kör vi igen. 

köpte en Apple Watch för att slippa mäta tempen själv (glömmer och vaknar mycket på nätter pågrund av 20 månaders som sover dåligt). väldigt skönt. Använder inte LH test just nu men börjar efter att mina superkänsliga graviditetstest visar helt blankt. 

denna resa var krokigare än vägen till de andra barnen. Tror jag hade en kemisk i februari med för fick svaga plus då. 

kommer inte testa mig tidigt denna gång, utan vänta till min födelsedag den 24 juni (för lite tur) om jag inte får mens innan dess. 

hur länge har ni försökt härinne? 

Hej!

Beklagar den krokiga vägen, men då får vi hoppas att det kan bli en riktigt bra födelsedagspresent.

Det låter smart med klocka på armen som mäter tempen. Jag har också en snart 2-åring hemma så jag har inte ens gett det där med tempning ett försök
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-05-24 11:37:19 följande:
    Just nu väntar jag väl egentligen mest på att kroppen ska komma igång igen, jag och mannen ska lämna prover på måndag, och så fort mensen kommit igång ska jag boka tid för undersökning av livmoder mm, sen fanns det ytterligare ett par prover jag ska få lämna om nån vecka (måste ha gått en viss tid sen senaste graviditeten).
    Jag har tänkt på dig. Hur mår du i kropp och knopp nu?
  • Anonym (R)

Här är det cykeldag 11 idag, brukar få ägglossning på dag 12-15. Vi var lite oense här hemma i helgen så var ju inte supersugen på att göra barn just då om man säger så ... Vi har varit ihop i över 10 år så är en stabil relation, men det är klart att det finns lite irritationsmoment som ibland blommar ut. Men det var bättre igår så vi fick faktiskt till det och jag är glad att vi är på banan igen. Det känns inte som att det blir ägglossning imorgon så några till gånger ska vi nog kunna få till det hoppas jag. Vi försöker köra på varannan dag iaf.

• Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-05-27 10:57:06 följande:
    Tack <3 
    fick reda på igår att det fanns rester kvar så hade ?blodgenomströmning? så fick 3 cytotec som inte verkar funka alls. Extremt frustrerad. Ringde gyn idag, de bad mig  avvakta till fredag. Ska ut och springa och hoppas det startar, känner ilningar i livmodertappen men räknade med ordentlig blödning. om det inte är ute fredag så kommer jag böla mig till en skrapning.
    Inte nog med att förlora graviditeten, så ska det hålla på att strula och bli utdraget när man bara vill börja om. Sån skit alltså, beklagar verkligen.
  • Anonym (R)
    Anonym (MC) skrev 2025-05-27 13:17:57 följande:

Hej hej! 

Hoppar gärna in i tråden här då jag känner att det kan vara skönt att prata om det man går igenom just nu och man känner sig ganska så ensam i detta.

Jag har två barn sen tidigare (8 och snart 11 år) min partner har också två barn sen tidigare. Vi har under de första åren sagt att vi inte ville ha barn fram tills i april i år.
    Vet att vi inte försökt länge alls (totalt två omgångar) men det är klart att det tar i när mensen dök upp idag med.

Fyller 36 nu på lördag så blir ju inte heller yngre :(

Hej. Ja, det är verkligen skönt att få ventilera här. Gick det snabbt att bli gravid med dina barn sen innan?
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-06-03 08:40:43 följande:

Positivt ägglossningstest i lördags så verkar som att kroppen är på G igen. Bara invänta (eventuell) mens och sen kontakta gyn igen för fortsatt utredning. 

Så härligt! Då ligger vi nära i tid också. Jag tror att jag hade ägglossning i fredags.
  • Anonym (R)

Lite oklart varför, för jag har bara känt av lite molvärk och vet att det inte betyder något i det här stadiet för det brukar jag göra, men jag känner mig så hoppfull för det här försöket. Känner att jag också bara vill passa på att njuta av att få känna hopp så här 1 år in i försöken utan någon graviditet. Vet dock att känslorna kan vända snabbt. Vi fick dock verkligen till det bra den här omgången runt omkring ägglossningen så omöjligt ska det ju inte vara.

Jag har inte gjort någon tydlig plan för testande än. Jag får kanske bara se lite grann hur långt hoppfullheten tar mig. Vill inte släcka det för tidigt utan passa på att få vara lycklig i det här och samtidigt inte bygga upp så mycket att det blir en total krasch om/när det visar sig inte gått vägen.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida