• Anonym (Anna)

    Pendla till london?

    Hej

    Min kille har fått jobb i london

    Jag har saker i Sverige jag inte kan släppa och måste åka tillbaka helst 2 ggr i månaden men iaf minst 1.

    Kommer bo nära flygplatsen i london men är 2 timmar från flygplatsen i Sverige.

    Nån som gjort nåt liknande?

    Kommer behöva åka tillbaka minst en gång i månaden i 3 år

  • Svar på tråden Pendla till london?
  • Glinda från Oz

    Nu under Coronan går det inte men annars ser jag inget problem. Vissa pengar till andra sidan Sverige och det tar också tid.

  • Anonym (Si)

    Det tar väl typ en timme till london med flyg från Sverige?

    Det är såklart jäkligt mycket mer omständigt med flyg än tex köra bil en timme, men jobbet och London är väl redan spikat?

    Du måste pendla om du har saker att göra här. Du kommer vänja dig, som de flesta som pendlar gör.

  • Anonym (Anonym)

    Men varför ska just du pendla? Han kan väl veckopendla så stannar du kvar i Sverige.

  • Anonym (Fly)
    Anonym (Si) skrev 2021-07-07 13:55:43 följande:

    Det tar väl typ en timme till london med flyg från Sverige?

    Det är såklart jäkligt mycket mer omständigt med flyg än tex köra bil en timme, men jobbet och London är väl redan spikat?

    Du måste pendla om du har saker att göra här. Du kommer vänja dig, som de flesta som pendlar gör.


  • Anonym (Fly)
    Anonym (Si) skrev 2021-07-07 13:55:43 följande:

    Det tar väl typ en timme till london med flyg från Sverige?

    Det är såklart jäkligt mycket mer omständigt med flyg än tex köra bil en timme, men jobbet och London är väl redan spikat?

    Du måste pendla om du har saker att göra här. Du kommer vänja dig, som de flesta som pendlar gör.


    Det blev något fel där!? Men det tar från Arlanda ca 2.5 timme till London.
  • Anonym (Brexit)

    Föreslår att du börjar med kolla att du ens får bo i England nu efter Brexit.

  • Anonym (***)
    Anonym (Anna) skrev 2021-07-07 13:47:34 följande:

    Hej

    Min kille har fått jobb i london

    Jag har saker i Sverige jag inte kan släppa och måste åka tillbaka helst 2 ggr i månaden men iaf minst 1.

    Kommer bo nära flygplatsen i london men är 2 timmar från flygplatsen i Sverige.

    Nån som gjort nåt liknande?

    Kommer behöva åka tillbaka minst en gång i månaden i 3 år


    Vad är det som du måste göra 1- 2 gånger i månaden och som du inte kan avveckla förrän om 3 år?
  • Jemp
    Glinda från Oz skrev 2021-07-07 13:51:46 följande:

    Nu under Coronan går det inte men annars ser jag inget problem. Vissa pengar till andra sidan Sverige och det tar också tid.


    Ett tydligt problem är ju klimatet...
  • Anonym (V)

    Det kan funka såklart.

    Tjänar du så mycket att så många flygbiljetter inte spelar någon roll?

  • Anonym (Si)
    Anonym (Fly) skrev 2021-07-07 15:25:04 följande:

    Det blev något fel där!? Men det tar från Arlanda ca 2.5 timme till London.


    Oj! Så lång tid. Jag åkte en del från Sturup-London eller Kastrup-London för typ 20 år sedan och minns det som att det bara tog en dryg timme, men det gör kanske så stor skillnad att flyga från söder jämfört med Stockholm.
Svar på tråden Pendla till london?