Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Pendla till london?

Hej

Min kille har fått jobb i london

Jag har saker i Sverige jag inte kan släppa och måste åka tillbaka helst 2 ggr i månaden men iaf minst 1.

Kommer bo nära flygplatsen i london men är 2 timmar från flygplatsen i Sverige.

Nån som gjort nåt liknande?

Kommer behöva åka tillbaka minst en gång i månaden i 3 år

• Svar på tråden Pendla till london?
  • Anonym (Anna)
    FtS70 skrev 2021-07-07 17:00:38 följande:

Jag har gjort det utan problem, det är en vanesak.

Tack för ett bra svar, till skillnad från andra som ställer dumma frågor tillbaka :)
  • Anonym (Anna)
    Anonym (X) skrev 2021-07-07 15:54:27 följande:

Så här i pandemitider har ju en hel del ändrats, och många fler vägar att söta saker på distans öppnats upp.

Kanske går din grej också att höra på distans så du inte behöver flyga till Sverige så ofta?

Behöver vara på plats då det är ett invecklat system dessvärre, men det ska nog gå bra. Sambon behöver jobba i London varje dag och jag jobbar från distans men behöver vara tillbaka som sagt 1-2 ggr i månaden så det är det jag funderar på om det funkar i längden men antar att det är som de flesta säger att man bara får vänja sig.

Tycker det ändå verkar som den smidigaste lösningen att jag flyttar med.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (T) skrev 2021-07-07 15:49:25 följande:

Jag hoppas innerligt att du inte ska lämna dina barn i Sverige för en ny karl.

Kommer ej kommentera detta, det står ingenstans i texten om barn eller någon som ens går att läsa mellan raderna? Jag har inga barn ville du veta något mer?

Märkligaste kommentaren till en tråd om pendling, jag vet att detta är familjeliv men man får vara medlem ytan att ha barn?
Svar på tråden Pendla till london?