Hård mage..
... snälla, tips vad som hjälper mot hård mage. Håller på att bli tokig. Har nu prövat det mesta, men inget vill hjälpa!
... snälla, tips vad som hjälper mot hård mage. Håller på att bli tokig. Har nu prövat det mesta, men inget vill hjälpa!
skulle också vara tacksam för svar för jag är också såå hård
Jag tar alltid plommondryck när magen e lite bångstyrig, eller vanliga plommon för den delen. Du kanske har prövat det redan men det är de enda "braiga" tips jag har, lycka till :)
Läste just i en annan tråd att mogna päron var bra!
Är extremt allergisk mot plommon, luftvägarna sväller igen, så inget alternativ för mej, men tack i alla fall!!
Kan det inte vara så att det är järntabletterna som du blir hård av? (om du äter sånna förstås) Hör med bm om du inte kan få prova med Blut-saft istället, om det nu kommer an på järnet. Katrinplommon eller bara vanliga plommon brukar få fart på det mesta, men då blir det nog *äckel-varning* racer-bajs
Testa att sitta lite på huk. Kanske låter konstigt men det hjälper tarmrörelserna! Har hjälpt mig!
Prova dadlar...
Annars prata med apoteket, det finns oolika produkter mot hård mage.
Hej hopp!
Jag hade oxå väldigt hård mage tidigare och jag började äta ljusa Psyliumfrön i både fil och hemmabakat bröd (linfrön tenderar att bli lite äckliga och geggiga i fil). Ca 1-2 matskedar frön 2 ggr dagligen och jag måste säga att det fick igång min mage. Provade själv med plommon och annat smått och gott men det enda som det förde med sig var gaser och en massa såna;-
Promenader har oxå en lätt laxerande påverkan på mig men vi är ju alla olika. Men som sagt prova fröna.. finns å köpa på vilken matvarubutik som helst!
Lycka till
Kram
Prova att äta kiwi!!! Hjälpte absolut mig. Min BM sa åt mig att äta 2-3/dag och nu är inte livet alls så "hårt" längre*skratt*
Mimmi77 - äter inte järntabletter, tar redan nu Blut-saft, även om min BM inte tycker om då "hennes" gravida mammor tar naturprodukter, men Blut-saft är bra och den rekomenderas i många gravid-tidningar, så jag tar mycket hellre det än tabletter.
Ska testa med dadlar och kanske någon plommonsaft, färska plommon går inte. Och att sitta på huk!
Tack för er hjälp!
jag har testat den här gröten som någon tipsade om i en annan tråd, som användes till pensionärer för att få fart på deras mage. Den var verkligen inte god, men den hjälpte faktiskt litegrann.
JAg har tyvärr inte receptet med mig bara :(
Någon annan som kanske har det?
Nej tyvärr, men jag har testat den oxå och den är kanon.
Heter Molinogröt!
Kram
Torkade aprikoser, fiberrikt bröd och MYCKET vatten. Absolut inte ljust bröd, mjölkprodukter (mer än nödvändigt)...
Motion..
Har hjälpt mig och jag hade STEN hård mage!