Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Min pojkväns dåliga ekonomi.

Jag skulle ha tittat på den större bilden. Är det här något tillfälligt, försöker han verkligen att fixa sin ekonomi eller är det så här livet blir? Om han inte jobbar aktivt för en förbättring så tyvärr, då har man ingen framtid tillsammans. Du ska inte behöva begränsa dig själv för hans skull, aldrig! Och i slutänden blir det då antagligen så att du får göra alla såna roliga saker själv. Hur kul relation blir det i längden...? Och inte bara resor och sånt, dålig ekonomi är sånt som kan påverka så mycket annat. Som att ni kanske inte kan skaffa hus om ni vill. Att leva snålt, eller så får du stå för de större utgifterna. Det finns många aspekter att tänka på.

Självklart har du rätt att veta varför det är som det är! Det hade jag antagit att du redan visste efter så lång tid!

Allvarligt, är det här verkligen din drömrelation....? Tyvärr ts, känns inte som att ni har någon ljus framtid. Fortsätt som särbos, det finns ingen anledning att flytta ihop med en man som inte har något att erbjuda dig. Då ska han först ordna sin ekonomi, helt 100 %, och dessutom måste det gå ännu längre tid så man ser att han inte trasslar till det för sig igen.

Svar på tråden Min pojkväns dåliga ekonomi.