BeautifulLiz skrev 2021-07-08 15:44:51 följande:
Du har fått honom att dra ner på restaurangbesök, han borde inte gå på restaurang alls om han inte har råd.
Behöver han bil? Kanske vore en idé att köpa en bättre isåfall, de skulle nog löna sig i längden.
Tandläkarbesök är svårt att prioritera bort.
Fortkörningsböter, red bull, pizza och appar däremot? Nej, bara nej.
Han är 37 år och förstår inte något så impelt som att han inte har råd?
Låna inte ut en enda krona till, bjud inte på saker. Varför ska du offra din ekonomi på en slarver som skiter i sin?
Det finns ekonomiska rådgivare, tipsa honom om det. Och säg att om han inte gör något åt sin situation så hoppar du av tåget.
Res själv, det har jag gjort i många år. Det är det bästa som finns, att resa själv!
Och till sist, det enda hus han kommer ha råd med är ett korthus. Som rasar så fort han blåser på det.
BeautifulLiz skrev 2021-07-08 15:44:51 följande:
Du har fått honom att dra ner på restaurangbesök, han borde inte gå på restaurang alls om han inte har råd.
Behöver han bil? Kanske vore en idé att köpa en bättre isåfall, de skulle nog löna sig i längden.
Tandläkarbesök är svårt att prioritera bort.
Fortkörningsböter, red bull, pizza och appar däremot? Nej, bara nej.
Han är 37 år och förstår inte något så impelt som att han inte har råd?
Låna inte ut en enda krona till, bjud inte på saker. Varför ska du offra din ekonomi på en slarver som skiter i sin?
Det finns ekonomiska rådgivare, tipsa honom om det. Och säg att om han inte gör något åt sin situation så hoppar du av tåget.
Res själv, det har jag gjort i många år. Det är det bästa som finns, att resa själv!
Och till sist, det enda hus han kommer ha råd med är ett korthus. Som rasar så fort han blåser på det.
Tack för ditt svar. Ja, resa vill jag ju göra vare sig det blir ensam eller ihop med någon annan. Det vore ju skönt att bara ha sig själv att tänka på.
Reaktionerna på mitt inlägg blev inte alls som jag trodde, så det var väldigt intressant. Och även en ögonöppnare.
Jag tänkte ge det en månad till för att sätta lite krav och se hur han reagerar.
Det kanske inte är värt det...