Inlägg från: Anonym (åpi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (åpi)

Min pojkväns dåliga ekonomi.

Beror ju på hur situationen ser ut. 
    Jobbar din pojkvän? Heltid? Skulder eller andra saker som drar ned ekonomin. Finns ett driv om att ha framfart på jobbet, i relationer eller liknade? 

När jag träffade min fru så tjänade hon mycket mer än mig, och hon rent av försörjde mig ett år när jag pluggade som mest och inte riktigt fick studiebidrag eller studielån. Men tog mig ett extrajobb efter det, började bidra till vårt hushåll. Hade efter studierna ett par rejäla hundår (typ 8 år) där jag fick slita hårt på jobbet, men det hårda jobbet har givit frukt, och idag sitter jag på ett arbete där jag inte alls jobbar ihjäl mig, har förtroendearbetstid och tjänar fortfarande ca 5.000kr mindre än min numera fru, men vi har en månadsinkomst gemensamt på strax över 100k före skatt.

Vad vill jag säga med det. Att ni är i ett läge nu behöver inte betyda att det kommer vara konstant. Har din pojkvän ett driv, mål och ambition så får han helt enkelt visa vad han går för. Men är han idag över 35 eller närmar sig det så är har troligen det tåget redan gått, han kommer troligen inte närmsta 10 åren förändra sig och ta ansvar för sin och er framtid. Man måste tänka på pensionen och man skall även kunna överleva då. 

Svar på tråden Min pojkväns dåliga ekonomi.