• MBTM

BIM Augusti

BlueBärry skrev 2021-07-27 06:55:07 följande:

Skulle inte testa mig förrän imorgon igentligen men fick halsbränna igår det har jag haft som tidig symptom med andra graviditeter så kunde inte låta bli och tog ett test idag och tycker jag ser ett svag streck.

Absolut ett streck där! Stort grattis!!! 
  • MBTM

Hur kan dagarna gå så långsamt?? Minns inte att väntan var så här lång när vi försökte med första barnet hahaha. Har så mycket känningar nu. Men gravid eller mens är ju omöjligt att veta men jag hoppas så så mycket!

Någon mer med känningar?

• MBTM
    Fjäril97 skrev 2021-07-27 21:32:37 följande:

Håller med det går fruktansvärt långsamt? har BIM 1/8? har dock inte så mycket känningar, tog ett tidigt test ( 6 dagar efter ÄL ) som visade negativt så har nästan ställt in mig på att det är negativt för att inte bli för besviken men jag hoppas och hoppas att mensen inte dyker upp och att det blir ett plus!

Spännande! Vad har du för känningar eller symtom? :D

Förstår det! Är också verkligen rädd att bli besviken. Men 6 dagar efter äl är ju väldigt tidigt så inte kört ju! ;) håller tummarna!!

Jag har rätt mycket molvärk som jag inte brukar få en hel vecka innan mens (bim 3/8) och känner att det liksom drar lite på ett sätt jag bara känt när jag varit gravid. Dock tänker jag ju på det 24/7 så kan inte lova att det inte är psykiskt haha
  • MBTM
    QueenS skrev 2021-07-27 21:37:44 följande:

Fruktansvärt långsamt, men det är lite dubbelt, för vill inte att semestern ska ta slut för snabbt heller ;)

Tycker att jag känner att jag har lite molvärk, men det är nog bara inbillning då jag är på ÄL+3. Tror inte att jag kommer kunna hålla mig från att testa tidigt, även om det hade varit bäst att hålla ut (för psyket och plånboken skull)

Haha men skönt ändå att ha nåt som gör att det gärna får gå långsammare så du kan njuta lite också ;)

Känner samma! Vågar liksom inte tro att molvärken är på riktigt för jag tänker på det såååå mycket. Har bim om en vecka tror jag. Får se hur länge jag kan hålla ut innan jag testar tidigt (även om jag också lovade mig själv att inte göra det hehe...)
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-07-28 07:30:05 följande:

Tog ett testa tidigt test i morse som var negativt. BIM någon gång mellan 30/7-2/8 skulle jag tro. Har inga känningar. Bara svullen om magen(ballongmage). Så tror det är kört.

Har så svårt för detta har jag märkt. Igår satt jag och grät hela kvällen. Jag har alltid varit rädd att jag inte kan bli gravid då min mamma hade jättesvårt att bli gravid och de misstänker endometrios på mig. Jag är så otroligt rädd och orolig hela tiden. Om jag bara hade vetat att om fyra månader så kommer det gå. Men det vet jag ju inte. Jag vet att vi alla sitter i samma båt. Men behövde skriva av mig lite. <3

Förstår verkligen känslan. Det blir så laddat, längtan är ju så stor. Helt okej att känna så även om det säkert inte är nåt fel alls, det är lika vanligt att det tar 14 månader som 1 månad att bli gravid. Kanske kan du boka ett vanligt gynbesök och be dom kolla med ultraljud? Det är ju inte lika ingående som en utredning men kan kanske stilla oron lite tills vidare och för en billigare peng. Och om nåt mot förmodan skulle vara fel så finns det massor med hjälp att få!
  • MBTM
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-28 09:12:39 följande:

När man kollar bimlistan är de flesta på försök 2-4.

Det längsta är en som är på försök nr 11.

Jag tänker att nog de flesta kanske tom alla här blir gravida i år.

Och de flesta på försök nr 4-6.

Åh vad fint och hoppfullt! :)
  • MBTM

La just 115kr på ett CB testa tidigt. Såå himla dumt speciellt som det nog är för tidigt ens för det testet. Jaja, jag visste ju redan att jag har noll tålamod....

• MBTM

Negativt såklart! Blev inte lika ledsen som jag trodde jag skulle bli ändå. Mer arg att jag slösade dom pengarna haha

• MBTM
    QueenS skrev 2021-07-28 17:30:11 följande:

Haha, ja det är typ en sushi som kunde ha avnjutits istället ;) Men fattar precis, har makalöst dåligt tålmod!

Haha exakt så!!!
  • MBTM
    Elli123 skrev 2021-07-29 21:37:56 följande:

Fick missfall i söndags och nu har blödningarna börjat avtagit.. när tror ni att vi kan börja försöka igen? Kan äl komma senare efter missfall? Håller tummarna att det går bättre i augusti! Ingen aning när BIM är nu faktiskt men gissar på slutet på augusti?

Beklagar ditt missfall! Tidigt eller inte, fortfarande tufft. Hoppas ni får ett plus snart igen <3
Svar på tråden BIM Augusti