• MBTM

BIM Augusti

Fjäril97 skrev 2021-08-02 10:50:25 följande:

MenMen va roligt stort grattis! Vilken lycka! :D <3

Tack!! <3
  • MBTM
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-02 10:51:30 följande:

Jag kanske kan se in i framtiden haha grattis

Tack!! Haha ja, kanske en ny karriär ;)
  • MBTM
    Anonym4042 skrev 2021-08-02 11:05:04 följande:

Åh är så taggad på att testa imorgon!! Känner mig noll gravid, men oavsett vad det visar så är det ju skönt att veta..! Av någon anledning är jag mycket mer otålig nu när det är andra barnet.

Verkligen, ovissheten är det värsta tycker jag. Exakt samma här! Testade aldrig före bim när vi försökte med första och vi har inte försökt länge alls nu med andra. Så konstigt!
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-08-02 11:42:45 följande:

Så kul med pluss i gruppen! Grattis! :)

Jag har inte fått mens än. Har hugg i höger äggstock. Annars ingenting. Inte testat sedan i lördags. Min mens är ju lite oregelbunden, så kan komma idag, imorgon eller övermorgon. Vet inte om det är någon idé att testa sig mer. Var testa tidigt i lördags som var helt blankt :( vill bara att mensen kommer nu!

Tack!

Jag tog testa tidigt i fredags som var helt blankt. Så kanske inte kört för dig än! Men förstår verkligen känslan. Håller tummarna!!
  • MBTM
    Anonym (Louise) skrev 2021-08-02 14:53:55 följande:

Fantastiska nyheter, stort grattis!!! Kände du av några symtom? Mer än vanligt?

Tack! :) nej typ inte. Hade mina vanliga menssymptom som är molande, större bröst och lätt till gråt/lättretlig. Det enda annorlunda var att molandet började lite tidigare än vid mens :)
  • MBTM
    PrettyMoon skrev 2021-08-02 19:47:25 följande:

Tack snälla för hjälpen! Nu återstår bara chock och PANIK. Jag har oregelbunden cykel sen innan och under juli har vi verkligen inte försökt (inte ens haft sex nära ägglossning, trodde jag), så när mensen inte kom trodde jag helt enkelt att det var en längre cykel. Men nu när jag skrev in senaste mensens första dag så säger 1177 att jag i så fall är i vecka ÅTTA!!! Jag som har tagit ett negativt test tidigare (22/7), vilket då borde varit BIM +8 (typ). Så sen dess har jag hunnit med både alkohol och ett Covid-vaccin, eftersom jag var tvärsäker på att jag inte var gravid!! Tänk om jag har riskerat någonting med det....

Kan det vara ett falskt positivt? Har inte varit gravid eller fått missfall nyligen och äter inga hormonmediciner.

Stort grattis!!!

Oroa dig inte för det. Covidvaccin ska inte vara någon fara som moderkakan är färdigbildad först i slutet av första trimetern så alkohol går inte över till fostret som det kommer göra sen. Tänk hur många som inte vet att dom är gravida förrän ännu senare och det har gått superbra :)
  • MBTM
    Anonym4042 skrev 2021-08-03 08:03:34 följande:

Hade inte förväntat mig detta men jag är gravid!! Håller tummarna att detta går vägen, o håller tummarna för er andra nu!
    Åh vad roligt!! Stort grattis <3
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-08-03 09:49:45 följande:

Här kommer en till bild. Ser att sträcker blir sämre på mobilkameran. Och när det laddas upp.

Jag tycker man ser ett tydligt streck! Men konstigt att digitalt visar negativt. Kanske äl var senare än du trodde? Kanske prova ett digitalt imorgon eller övermorgon med morgonurin? Så spännande ju, verkar ju som att det är ett plus ändå?? 
  • MBTM
    PrettyMoon skrev 2021-08-03 10:59:34 följande:
    Tack snälla! Nu börjar jag lugna mig, haha. Tog ett till test i morse som också var positivt, men svagt. Har pratat med MVC som sa att jag nog är i ca v 4 eller så, med tanke på negatict test förut. Så alla orosmoment med vaccin och alkohol känns bättre i och med att det ändå förmodligen inte gått SÅ lång tid. Ska köpa ett digitalt med veckoindikator idag också, tänkte jag.

Såg att du också plussat, stort grattis! :D hur mår du?

Ja det är nog ingen fara oavsett :) Men förstår såklart att du är orolig! Man blir ju det. Bra idé att köpa digitalt, berätta gärna sen vad det sa! 

Tack! :) Jag mår bra, lite molande värk bara men inget mer. Är ju supertidigt för mig med, v. 4 bara. Stod 1-2 veckor på digitala och rätt säker att bim är idag. Så det kommer nog senare haha. Hur mår du? 

• MBTM
    Gabriella33 skrev 2021-08-03 14:10:08 följande:

Vad tror vi..? Mvh livrädd

Tycker jag anar ett streck men svårt att se i ljuset! Har du en annan bild?
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-08-03 15:45:04 följande:

Nu kommer ytterligare ett. Köpte ett ?testa tidigt cb?. Inte kissat på 3.5h. Detta måste väl vara positivt?

Ååååh stort grattis!! <3
  • MBTM
    Lillajag1990 skrev 2021-08-03 19:03:02 följande:
    Tack!!! Så svårt att förstå! Gjorde ett vanligt test nu på kvällen som blev svagt positivt. Så nu är det tre test som är positiva. Börjar förstå nu!
    Fattar verkligen, har också tagit 3 test!! Blir nog ett till imorgon hahah
  • MBTM
    Gabriella33 skrev 2021-08-03 19:05:47 följande:
    De blir sämst i mobilen! Ska ta ett nytt imorn bitti med morronurin dessutom så kanske det synd tydligare.. rädd att det ör spök men man ser en skugga irl..
    Gör det och berätta gärna hur det går! Håller tummarna :)
  • MBTM
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-04 09:26:22 följande:

Gjorde testa tidigt 6 dagar innan, ör blankt så tänker det inte gick vägen denna månaden tyvärr och det var ändå första månaden med ältest. Blev rätt knäckt ärligt talat. Är så inställd på plus pga att de andra gick på första. Försöker universum säga mig någonting el vad är det frågan om haha

Men vet ju först 100 % den 8/8 på bim men litar ändå på testerna de är ju 90 % säkra trots allt

Nästa bim blir 3/9 och då är det fjärde försöket. Tänker att då kommer jag prova clearblue som visar 4 dagar el fler

Förstår verkligen känslan. Jag tog testa tidigt fyra dagar före bim som var helt blankt, kände mig så nedslagen då. Men plussade bim-1 så inte helt kört än! Håller tummarna!!
  • MBTM
    Gabriella33 skrev 2021-08-04 09:32:56 följande:

Vart inte tydligare med morgonurinen så skippade att fota.. förmodligen spök. Återstår o se! Visar sig nog framöver:)

Men ändå nåt där? När har du bim?
  • MBTM
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-04 14:56:08 följande:

Konstigt de säger det är 90 %

Haha ja, för mig stod det med 95% säkerhet när jag tog testa tidigt. Men är väl låghormonare eller nåt.
  • MBTM
    Gabriella33 skrev 2021-08-04 15:36:41 följande:

Det är ngt där men med tanke på att det är så pass svagt så är de svårt o se om det är svagt rosa eller svagt grått. Så ja vet ej :/ jag tror att ja har bim om en vecka men även där är det svårt o säga exakt då min första mens efter ma bara varade i en dag. Haft molvärk sedan dess. Därav misstänkte jag ngt. Men ja får helt enkelt hålla ut o se va som händer:)

Jaha vad krångligt. Beklagar ma :( håller tummarna för dig!!
  • MBTM
    mandy93 skrev 2021-08-06 07:03:18 följande:

Asså jag tror inte på detta?? BIM+2 och ingen mens i sikte så tog ett till test nu på morgonen?? Visst är det ett plus(?)

Men vad roligt! Stort grattis!!!
Svar på tråden BIM Augusti