Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

BIM Augusti

Anonym4042 skrev 2021-07-22 21:42:46 följande:
    Har bim 5/8, lååång väntan dit! Du då? Testar du innan bim eller när testar du om mensen inte kommer?

Jag har bim 1/8 enligt appen. Säger varje gång att jag inte ska testa före bim men så blir det aldrig. Förra cykeln testade jag 3 gånger innan och sen kom mensen med buller och bang på bim. 

Ska försöka hålla mig denna månaden men kommer säkert testa dagen innan ändå.

• Värphönan

Lillajag1990 skrev 2021-07-23 07:21:48 följande:

Vet det är tidigt. Men ni som har BIM 1/8 några känningar? :)

Det känns svullet över livmodern och det är mer svullet på eftermiddagen än på morgonen... Klarar inte av att något trycker på min mage, nästan så mjukisbrallorna trycker för hårt. Men kan likaväl va kroppen som fortfarande reagerar på ägglossningen i måndags. Men ja.. man känner ju efter på tok för mycket!  

Du själv då? Känner du något? :)

• Värphönan
    Lillajag1990 skrev 2021-07-23 09:01:43 följande:
    Åhhhh låter lite som mig. Jag analyserar säkert min kropp fööör mycket. Men jag är svullen om nedre delen av magen, mest kvällstid, är illamående till och från och speciellt när jag druckit kaffe, klarade inte av att äta middag igår nästan för att jag är illamående och känner mig ?full? som att maten sitter uppe i halsen samt en mensvärk i ländryggen som kommer och går. I morse vaknade jag och hade mörka ringar runt vårtgården, väldigt konstigt. Men aja. Är väl bara pms allt!

Hur ska jag hålla mig ifrån att testa!!!?? Så lång väntan!

illamående och mat upp i halsen är min vardag så det känner jag hela tiden (en sjukdom) så det vågar jag själv inte gå på som indikation, även om jag skulle hoppas på att det är vad det beror på hehe.

Att vårtgårdarna ändrat sig kan absolut va ett tecken! Å va spännande =)

Så jobbigt att symptom på mens och graviditet är i princip likadant. Jag hade innan mitt ma knappt någon mensvärk eller känningar alls, men efter det har jag börjat få samma symptom som när jag varit gravid. Yrsel, molvärk osv.. helt hopplöst och även om jag vet att det är så går man runt å tänker att denna gången kanske det är som när jag va gravid? 

• Värphönan
    Lillajag1990 skrev 2021-07-24 17:31:53 följande:

Mår illa till och från och mensvärk i magen och ryggen. Är väl mensen som är på g :( men den ska inte komma förrän om ca en vecka.

Jag trodde det va mensvärk när jag vänta min första. Men visade sig vara växtvärk så inget är omöjligt än! Brukar du ha mensvärk annars?
  • Värphönan
    Lillajag1990 skrev 2021-07-24 19:54:29 följande:

Kanske är det då! Kan ju hoppas :)

Ja det har jag och förjävlig sådan ofta! Men brukar inte vara sådär tidigt innan och inte på det sättet som den är nu tycker jag. Brukar komma kanske 1-3 dagar innan. Inte 7-8 dagar innan. Har ju haft mensvärk i ländryggen till och från sedan tisdag kväll. Och blir mer och mer i magen nu också. Idag har det varit riktigt jobbigt.

Hur mår du? :)

Jobbigt med sån mensvärk. Jag hade knappt ingen innan jag fick barn, sen har den blivit värre för varje graviditet :/ men har förstått att det kan bli precis tvärt om också att den blir bättre efter man fått barn :)

Inte alls omöjligt att det är växtvärk om den känns annorlunda och tidig. Håller tummarna!

Det är bra med mig men trött, svullen å yrsel men det är tyvärr vanlig pms för mig sen mitt ma :/ innan va det tecken på graviditet. Nu kommer det några dagar efter äl och hänger kvar tills mensen är över.
  • Värphönan
    Lillajag1990 skrev 2021-07-25 11:19:40 följande:

Ja mensvärk kan vara så jobbigt. Jag spyr nästan Ibland och ligger i sängen och ingenting hjälper. Den värk jag hade igår var inte riktigt så jobbigt. Men det var jobbigt att stå och gå osv. Vågar ju inte ta smärtstillande heller om det skulle vara tecken på graviditet.

Det är så jobbigt att pms och gravid-symtom är likadana. Är svårt då att veta vad som är vad. Så tråkigt att du fått mer pms. Kan hoppas på att det går åt andra hållet nu när du blir gravid nästa gång :)

Hade du mycket flygningar vid din graviditet? Och hur såg de ut? Jag har jättemycket!

Åhh vad jag analyserar! Måste sluta, men svårt!

Har nästan aldrig flytningar förutom vid ägglossning, kanske nått litet innan mens och när jag är gravid. Men minns inte alls hur de såg ut eller kändes när jag va gravid. Det va inte överdrivet mycket men det är ju så olika för person till person och graviditet till graviditet.

Det är nästan omöjligt att sluta analysera!
  • Värphönan
    Sheltie skrev 2021-07-25 16:07:29 följande:

Har känt mig tung i huvudet sedan i tisdags eller om det var onsdags, hade ÄL i söndags enligt NC. Har aldrig upplevt en sådan känsla i huvudet förut. Det varken dunkar eller gör ont, utan det ter sig mer som yrsel, fastän det inte snurrar. Dricker bra med vätska om dagarna så kan inte vara det...

Är det någon som har erfarenhet av detta som ett symtom på graviditet? 

Kan ju va vätskebrist ändå om saltbalansen i kroppen rubbas. Själv måste jag ta en resorb om dagen när det är såhär varmt för att slippa huvudvärk. Spelar ingen roll hur mycket vatten jag dricker.

Men med det sagt så när jag blev gravid första, andra och tredje gången va yrsel symptom. Men efter 3:e graviditeten så har jag fått pms vilket skapar yrsel innan och under varje mens :/ så det är svårt att säga om en sak är symptom för det ena eller andra när det kan va båda.
  • Värphönan
    Anonym (Tredje) skrev 2021-07-26 10:23:10 följande:

Fick smile igår och låg

Fortfarande smile idag. Klokt att ligga igen? El är kvaliteten på spermierna sämre nu?

Nät är det aktuella äl dagen? Onsdag?

Kvaliten är snarare bättre, men de kan vara färre om din partner har låg produktion. Känns det rätt så ligg på. Vad är det värsta som kan hända? :)
  • Värphönan
    anna tuva skrev 2021-07-26 17:39:33 följande:

Ägglossning på dag 15. Hade sex på dag 14, sen kväll och dag 12 sen kväll. Hoppas på tut nu ????????

När försöker ni helst få till sex?

Jag brukar ha äl ca 2 dagar efter positivt test så brukar försöka få till det 1-2 dagar efter positivt test :)
  • Värphönan
    BlueBärry skrev 2021-07-27 06:55:07 följande:

Skulle inte testa mig förrän imorgon igentligen men fick halsbränna igår det har jag haft som tidig symptom med andra graviditeter så kunde inte låta bli och tog ett test idag och tycker jag ser ett svag streck.

Om det är strecket till vänster om controll så är det ju jättetydligt =D Grattis!

Å nu blir jag inspirerad att testa mig också. Har ju med bim 1/8 men har sån kort lutealfas så även om det tagit sig så har jag säkert inte fått tillräckligt högt hcg än för att det ska synas.
    Är det ett vanligt test eller ett tidigt test du använt? :)

Svar på tråden BIM Augusti