• Anonym (Julia)

Han är perfekt - förutom i sängen :(

Har träffat en underbar man i snart två månader och vi har nyligen börjat ha sex. Han är omtänksam, generös och har i stort sett allt jag vill ha i en man.

Men sexet ger mig nästan inget.

Han får utlösning snabbt och min egen orgasm uteblir helt, han gör inte ens någon ansats att tillfredsställa mig så fort han kommit utan skrattar mest bort det och rullar på rygg. När han ger mig oralsex stoppar han fingrarna i mig så djupt att jag fått säga till men ändå har det hänt att han gjort det ändå. Jag har lust att knäa honom och skrika i hans ansikte att DET GÖR ONT DIN IDIOT, en kvinna har en LIVMODERTAPP. När det händer dör sexlusten helt.

Dessutom känns hans personlighet inte trovärdig i kontrast med detta? Hur kan han vara så empatisk och ödmjuk i övrigt men NOLL när det kommer till sex? Ibland tar han lite hårda tag också och det är något man kommunicerar tycker jag. Vi har bara haft sex ca 5-10 ggr men samma sak, när jag försiktigt tar upp hur jag skulle vilja ha det verkar han förstå men när det väl kommer till kritan gör han ändå sin grej. Börjar tappa respekten för relationen och undrar vad det är för fel på honom, dumpa?

• Svar på tråden Han är perfekt - förutom i sängen :(
  • Anonym (Julia)

Vi är i 40-årsåldern kan tilläggas.

• Anonym (H)

Diskutera det här utanför sängen. Var tydlig och konkret. Berätta att han gör dig illa och att han måste börja vara mer uppmärksam, eftersom du inte tänker utsätta dig för smärta för att han inte kan lyssna. Då är han helt på det klara med premisserna. Skulle det sen någonsin upprepas så är det självklart att bryta relationen.

• Anonym (A)

Haha alltså det här låter exakt som en kille jag dumpade för ca 2 månader sedan. Jag var bara attraherad av hans kropp, men han var värdelös i sängen. Alltså tror jag fick ner det till 30 sekunder som snabbast.  När jag påtalade att han kom för snabbt sa han " du ger mig dåligt självförtroende när du säger så"  eller "Men du är så sexig jag kan inte kontrollera det". Sen var han värdelös på oralsex alltså det var som att han slickade en glasspinne, ingen känsla över huvudtaget han trodde nog att tunga mot könsorgan är det enda som krävs. Och när han skulle pulla mig gjorde det sjukt ont, tror helt ärligt han inte visste vad G-punkt är och att den faktiskt finns hos en kvinna.

Dumpa sex är viktigt och du har ju pratat med honom flera gången men det verkar ju inte göra någon skillnad.

• Mimosa86

Men detta måste ni prata om när ni inte ligger i sängen!

Du måste vara tydlig med hur du vill ha det och hur han ska göra. Bör ärlig och säg att han kommer in för djupt och att det gör ont.

Det är väl inte så lätt att veta om man inte pratar om det? Hur lätt är det egentligen att navigera i detta blädderblock vi har mellan benen? När inte ens sjukvård och gynekologer har koll på det kvinnliga undergivets anatomi hur ska då en random man veta vad du tycker om?

Tänker kondom med bedövningsgel (finns), penisring eller att han runkar innan sex. Hitta en rutin där han blir mer uthållig. Eller så kanske han skjuter av snabbt för att han är nervös och känner sig osäker?

Detta behöver ni PRATA om. Inte sitta och sura på din kammare för att han inte automatiskt fattar vad som är skönt för just dig.

• Anonym (Elin)

Kan du pröva att ta kommandot ordentligt nästa gång? Typ leda hans händer, säga var och när det är bra. Samt säga ifrån när han börjar göra fel. Se till att det blir fokus på dig först och sedan honom.

Verkar han med på detta och tar till sig vad du gör och säger, så kanske det finns hopp.

Annars rekommenderar jag ett ordentligt samtal i lugn och ro. Inte när ni precis ska eller har haft sex alltså.

Men jag håller med dig, det stämmer inte om man är gullig i övrigt men ego i sängen. Jag skulle misstänka då att den fina fasaden är fejk och att det han visar i sängen är hans äkta jag.

• Anonym (Julia)
    Mimosa86 skrev 2021-07-10 10:28:16 följande:

Men detta måste ni prata om när ni inte ligger i sängen!

Du måste vara tydlig med hur du vill ha det och hur han ska göra. Bör ärlig och säg att han kommer in för djupt och att det gör ont.

Det är väl inte så lätt att veta om man inte pratar om det? Hur lätt är det egentligen att navigera i detta blädderblock vi har mellan benen? När inte ens sjukvård och gynekologer har koll på det kvinnliga undergivets anatomi hur ska då en random man veta vad du tycker om?

Tänker kondom med bedövningsgel (finns), penisring eller att han runkar innan sex. Hitta en rutin där han blir mer uthållig. Eller så kanske han skjuter av snabbt för att han är nervös och känner sig osäker?

Detta behöver ni PRATA om. Inte sitta och sura på din kammare för att han inte automatiskt fattar vad som är skönt för just dig.

Ursäkta mig men sämsta svaret, jag har ju pratat med honom och det är ju det som är problemet. Läs ordentligt tack.
  • Anonym (Julia)

Tack för fina svar. Jag har ju pratat med honom i icke sexuella sammanhang, även före vi ens setts pratade vi en del om sex. Jag attraherades av hans intellekt, eller åtminstone trodde jag det, och oftast stämmer det att är man genuin i sin s k persona så brukar sexet och inställningen till ömsesidig njutning haka på i det. Men icke. Blir nog dumpning, kan inte göra mer än jag gjort inser jag.

• Anonym (Blä)

Dejtade också en sådan kille. Han var sjukt hårdhänt och när jag påpekade att det gjorde ont sa han bara att hans ex älskade att bli hårt pullad och knullad. Jag visade vad jag njuter av och var supertydlig men han blev alltid hårdhänt till slut för ?jag var ju så sexig? och han blev så till sig att han ?glömde bort? att vara försiktig. Till slut fick jag bara ångest och ont i magen av bara tanken på att ha sex med honom så jag dumpade till slut. Han var också empatisk och härlig utanför sängen men i sexsituationer försvann hans lyhördhet och empati. Jag var singel lång tid efter detta då jag fick svårt att lita på att män inte skulle göra mig illa i sängen.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Julia) skrev 2021-07-10 10:54:08 följande:

Tack för fina svar. Jag har ju pratat med honom i icke sexuella sammanhang, även före vi ens setts pratade vi en del om sex. Jag attraherades av hans intellekt, eller åtminstone trodde jag det, och oftast stämmer det att är man genuin i sin s k persona så brukar sexet och inställningen till ömsesidig njutning haka på i det. Men icke. Blir nog dumpning, kan inte göra mer än jag gjort inser jag.

Du har försökt. Han vill inte lyssna. Lägg inte mer tid på detta. Bra att du står upp för dig själv!
  • Anonym (Lifejoy)

Han är säkert likt vad många kvinnor tror, synsk och kan läsa tankar och vet precis hur du vill ha det. 

Du kanske skall börja med att prata med honom om problemet. Berätta tydligt hur du vill ha det. Skippa om du sårar han känslor, säg att du vill ha oralsexet utan fingrar, och att han kommer fort efter 5-6 ggr är inget att oroa sig för.

Han behöver säkerligen ligga lite med dig först, köra in sig på hur du känns. 
    Av egen erfarenhet så är jag inte heller speciellt bra i sängen första 10 liggen, första 5 är man ju så vrålkåt att man nästan kommer med en gång. Pinsamt ja, men när man kört in sig lite så fungerar det normalt igen. 

Långa uppehåll är inte heller bra. Ligg med honom 2 ggr om dagen i en vecka så skall du se att han är mycket bättre dag 6-7 än dag 1-2.

Svar på tråden Han är perfekt - förutom i sängen :(