• Anonym (Varför?)

    Attraherad av Åkesson?

    Jag vill inleda med att jag absolut inte röstar SD. Men jag är djupt attraherad av Åkesson. Älskar att lyssna på Åkesson, debatter med Åkesson...inte för innehållet utan för att han är så skicklig och sexig på nåt sätt.

    Är det jag som är knäpp eller är Åkesson sexig? Ser han bra ut rent objektivt? Är det hans ställning och lite politisk bad boy som attraherar? Jag vet inte själv, vet bara att jag är attraherad av honom och intresserad av varför jag känner så.

  • Svar på tråden Attraherad av Åkesson?
  • Anonym (K)

    Han såg bättre ut när han var mer slimmad men det jag imponeras mest av är hans förmåga att bemöta retoriskt utan att gå ner i sandlådan med personangrepp, som många av hans motståndare försöker med för att få honom att ilskna till. Ingen är felfri, det finns tillfällen när han måste hitta sina ord som alla andra, men generellt sett är han oerhört duktig på att bemöta motståndare. Sen att han företräder ett parti där flera högt uppsatta beter sig som rövhattar med järnrör och annat är så klart svårt för honom att slingra sig runt. SD är oerhört stora och jag tror det kommer hålla i sig. Skulle man se till att ha renhårigt folk på olika nivåer istället för bråkstakar skulle de få ännu fler röster. De är här för att stanna, frågan är hur man förhåller sig till det.

  • Anonym (Varför?)
    Anonym (K) skrev 2021-07-12 08:13:53 följande:

    Han såg bättre ut när han var mer slimmad men det jag imponeras mest av är hans förmåga att bemöta retoriskt utan att gå ner i sandlådan med personangrepp, som många av hans motståndare försöker med för att få honom att ilskna till. Ingen är felfri, det finns tillfällen när han måste hitta sina ord som alla andra, men generellt sett är han oerhört duktig på att bemöta motståndare. Sen att han företräder ett parti där flera högt uppsatta beter sig som rövhattar med järnrör och annat är så klart svårt för honom att slingra sig runt. SD är oerhört stora och jag tror det kommer hålla i sig. Skulle man se till att ha renhårigt folk på olika nivåer istället för bråkstakar skulle de få ännu fler röster. De är här för att stanna, frågan är hur man förhåller sig till det.


    När Åkesson svarar lugnt och sakligt när andra hetsar upp sig...ja då hetsar jag upp mig (på ett annat sätt). Så det är inte bara utseendet, utan även hans sätt som tilltalar mig.
  • Anonym (K)
    Anonym (Varför?) skrev 2021-07-12 08:19:28 följande:
    När Åkesson svarar lugnt och sakligt när andra hetsar upp sig...ja då hetsar jag upp mig (på ett annat sätt). Så det är inte bara utseendet, utan även hans sätt som tilltalar mig.
    Hehe ;) Ja det kan jag förstå. En person som har självkontroll är ju så mycket mer attraktiv än en som gapar och hetsar, oavsett situation.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (K) skrev 2021-07-12 08:21:25 följande:
    Hehe ;) Ja det kan jag förstå. En person som har självkontroll är ju så mycket mer attraktiv än en som gapar och hetsar, oavsett situation.
    Attraktiv på ett irriterande sätt. jag kan bli hetsig av mig, och förväntar mig då att den jag pratar med också skall bli hetsig. Men när då han (för det är oftast en han) svarar lugnt och sakligt så blir jag både irriterad och attraherad. Samtidigt. En väldigt konstig känsla.
  • Anonym (llll)
    Anonym (Varför?) skrev 2021-07-12 07:33:56 följande:

    Jag vill inleda med att jag absolut inte röstar SD. Men jag är djupt attraherad av Åkesson. Älskar att lyssna på Åkesson, debatter med Åkesson...inte för innehållet utan för att han är så skicklig och sexig på nåt sätt.

    Är det jag som är knäpp eller är Åkesson sexig? Ser han bra ut rent objektivt? Är det hans ställning och lite politisk bad boy som attraherar? Jag vet inte själv, vet bara att jag är attraherad av honom och intresserad av varför jag känner så.


    Du menar att du tänder på den släpiga dialekten? Hahah. Ja förlåt men jag tycker snarare han låter "efter" när han öppnar munnen. 
  • Anonym (Stina)

    Haha, det lät som en jobbig attraktion! Är det att han framställer sig som en underdog lite grann kanske?

    Jag tycker han är den i särklass jobbigaste politikern. Han är en riktig proffspolitiker som aldrig säger ett ord som inte är inövat, som inte verkar brinna för någon fråga och som gör en grej av att aldrig bli upprörd. Tycker inte det är något positivt alls utan att det ger ett väldigt avmätt intryck. Men han är ju den bäst avlönade politikern i Sverige så det funkar väl för honom

  • Anonym (Hej)

    När det gäller utseende och attraktion så finns det inget objektiv. Alla är olika på den fronten.

    Jag kommer igång på den där ukulele tjejen i försäkringsreklamen och hon är ju inte ens snygg.

  • Anonym (Sanningen)

    Han behöver inte hetsa upp sig då han pratar sanningen. Tänker på Peter Hultqvist korkade försök att sätta SD i dåligt fönster och Åkesson sakligt och lugnt påtalade vilken nivå han ligger på jösses vilken skillnad. 


    ?Tror helt enkelt att man dras till en person som hela tiden stått upp för vad han ser kommer att bli ett problem och inte låter sig luras bort från sina påståenden som nu visar sig vara sanningen. Det märkas ju även på de andra partierna som nu kopierar Åkessons idéer på löpande band och i sin iver försöker vara mer ideologiskt i sitt ställningstagande för att bevisa vi har också förstått sanningen. men det känns så falskt nu då dom hela tiden försökt få rasist stämpel på Åkesson och SD så magin är borta i jämförelse

  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Hej) skrev 2021-07-12 09:52:31 följande:

    När det gäller utseende och attraktion så finns det inget objektiv. Alla är olika på den fronten.

    Jag kommer igång på den där ukulele tjejen i försäkringsreklamen och hon är ju inte ens snygg.


  • Anonym (llll)

    Jag tror att förväntningar på SD-are är att de ska vara lite arga av sig och Åkesson beter sig inte så. Tror han vinner mycket sympati (och kanske TS intresse) bara på att verka som vanligt folk. 

  • Anonym (Alexandra)

    Ärligt talat fattar jag inte vad nån tycker är attraktivt med Åkesson. Även om man bortser från hans politiska åsikter har jag aldrig fått vibbarna av en "sexig bad boy" utan snarare "en patetisk, inkompetent gnällspik". Mer som en gnällig tonårspojke som tror att han hittat ett loophole i hur länge han får vara uppe på kvällen, bara för att få höra att han ändå måste behöva lägga sig i vanlig tid.

    Har du kanske en bild eller video du kan länka där du tycker att han är extra sexig så att man kan få se vad du menar...?

Svar på tråden Attraherad av Åkesson?