Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Är invandringen en belastning?

Anonym (Alla är inte det) skrev 2024-12-09 18:04:37 följande:

Jag skrev aldrig att man inte skulle få besöka kyrkan utan tro. Såklart jag vill att gudstjänster skall vara öppna för alla oavsett tro (undantaget tex terrorister om de vill slå till mot en kyrka), men det betyder inte att ett trossamfund måste upplåta sin gudstjänstlokal för sekulära samlingar. Därför är jag inte för skolavslutningar i ett kyrkorum. Däremot kan jag tänka mig att det ordnades tex en skolavslutningsgudstjänst med frivillig närvaro och konfessionella inslag, där präst eller pastor inte har munkavle, och på icke skoltid. Då kunde elever, lärare och andra som frivilligt ville vara där närvara.

Som troende (Jesus är centrum i mitt liv) vill jag att någon enda stans så skall det finnas en fristad för tron, där han faktiskt är den som utgör ett centrum, ett andligt hem för oss troende.

Sedan vad gäller invandrare så skulle jag säga att det är snarare den förda politiken än invandrade individer jag kritiserar, då jag menar att Sveriges migrations- och integrationspolitik totalhavererat och att volymen blivit för stor under senare årtionden.

Jag istället tycker om det som det är. Nöjd.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tom Araya skrev 2024-12-10 06:12:55 följande:
    Samma villkor kan komma på fråga när jag behöver fly till ett annat land, vilket inte är fallet i nuläget.
    Jag skulle dock inte turista i länder folk flyr ifrån.
    Det var inte det jag frågade utan om man skulle ställa upp krav för om du skulle få lämna Sverige.
  • nihka
    Anonym (Uppsalabo) skrev 2024-12-10 22:18:13 följande:
    De som fått asyl kan ju åka vart som helst, utom till det land de flytt från. Det säger ju sig självt. Är landet så farligt att man behöver asyl, då vill man inte och kan inte åka dit på semester. 
    Situationen kan förändras.
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-12-13 23:33:52 följande:
    Har du hunnit köpa helggran, helgmust och helgklappar?

Eller historien om hur HR avdelningarna visar att deras existens är överflödig.
    Helgskinka har ju funnits hur länge som helst. Man kan ju säga God helg till någon man vet inte firar jul. I USA är ju Seasons Greetings jättevanligt.
  • nihka
    Rataxes skrev 2025-03-06 15:05:48 följande:
    mmm, vissa letar 1000 år tillbaka i tiden för att få en viss annan religion att framstå som lite mindre ondskefull...
    Jag förstår att vad du säger är att islam och muslimer är ondskefulla. Det är 1,6 miljarder människor eller 25% av jordens befolkning.

Är det jobbigt att hata så många människor? Hur hanterar du det?
  • nihka
    Shiba56 skrev 2025-03-07 14:36:38 följande:

Och som vanligt byter KillBill ämne om han blir överbevisad.  Skrattande

Det finns en artikel av Amir Rostami som är svensk polis, författare, sociolog och professor i kriminologi vid Högskolan i Gävle. Han har forskat om brottslighet vid Stockholms universitet sedan 2003.

I denna bevisas att KillBill har helt fel när det gäller den kriminella brottsligheten som han lägger oerhört många timmar per dag på att försvara. Jag har två gånger bett om en kommentar om detta, men istället så byter han ämne! Vilken pajas!

På tal på pajas, vem talar om "kriminell brottslighet"? I motsats till vadå? Icke-kriminell brottslighet? Laglig brottslighet?

Jag skulle vara oerhört skeptisk till alla källor som okunnigt uttalar sig om "kriminell brottslighet" och betrakta innehållet som fullständigt oseriöst.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-03-09 12:04:52 följande:
    Jag vill nog hävda att Islam är ondskefull mot ickemuslimer.
    Jag vill nog hävda att du har ondskefulla tankar om 25% av världens befolkning. Minst.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-03-09 23:32:01 följande:
    Jag har inga tankar alls om människor jag inte känner eller vet ett skit om och det är oerhört fult av dig att försöka få det till att handla om människor när jag tydligt pekar på budskapen som sprids i en religions namn.
    Inte det? Så du inbillar dig att religioner lever egna liv frikopplade från människorna som bekänner sig till religionen.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-03-10 07:29:45 följande:
    Till vilken grad anser du att alla muslimer står bakom koranens alla budskap?
    Till vilken grad anser du att man kan anse en religion ondskefull utan anse att människorna som bekänner sig till religionen är ondskefulla?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-03-10 20:54:54 följande:
    De flesta muslimer väljer inte att bli muslimer utan föds och fostras till det.

Många muslimer har dålig kunskap i vad som faktiskt står i religionens heliga skrifter och vissa är inte ens läskunniga.

Sedan verkar det finnas många muslimer som tycker eller tror det räcker att efterleva vissa valda delar av de islamiska påbuden.

Jag vet att det visserligen finns passager i Koranen som beskriver att den troende muslimen i vissa situationer måste anpassa hur denne efterlever påbuden, exempelvis att man får göra vissa improvisationer vid bön under resa. Men jag är tveksam till att det av liknande skäl kan finnas undantag för påbuden om hur otrogna ska bemötas.
    Jag förstår. Iliterata eller i bästa fall fattar lite dåligt. Och osjälvständiga.

En dag kanske du rent av träffar en muslim så kan du få berätta hur du utan undantag blev bemött.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?