Är invandringen en belastning?
Jag misstänker att det var ironiskt skrivet?
Jag är mycket tacksam om du funderar en liten stund på dessa fakta där källan är Polismyndigheten.
Från januari - april 2025 har det skett 72 sprängningar, och ett 40-tal avlidna.
Under samma tid 61 skjutningar och lika många avlidna.
Ett 80-tal har alltså dött på grund av våldet här i Sverige. I dessa ingår även oskyldiga (bl.a. en 12-årig flicka, och mamman och barnet som fick mycket svåra skador vid en sprängning på helt fel adress).
Hur man ser på den nuvarande situationen i Sverige skiljer sig beroende på om man är invandrare eller svensk. Och det handlar INTE om att vi är "invandrarfientliga eller rasister".
Vi vänder på det hela. Du bor i ett land utan vare sig mord, skjutningar eller sprängningar var och varannan dag. Sedan så kommer det en period som i efterhand kallas för "flyktingkrisen". Därefter så skjuter statistiken i höjden när det gäller våld, våldtäkter, kriminella gäng, barnsoldater och bedrägerier (speciellt mot äldre). Gängen säljer droger i skolorna och mord, sprängningar och skjutningar.
Du själv, dina föräldrar, far- och morföräldrar har arbetat hela livet och därmed hjälpt till med att bygga upp Sverige. Men sedan så invaderas landet av gängkriminella som under några år raserar allt. Detta våld får mycket stor uppmärksamhet i andra länder, och vi är nu ett skräckexempel.
Om du tänker efter ett tag, hur skulle du själv reagera? Skulle du tycka att det var ok, eller skulle du bli ledsen och förtvivlad då allting bara blir värre och värre? Dina barn vill inte skaffa egna barn på grund av oron för Sveriges framtid.
Vad tror du om Sveriges framtid? Finns det någon ände på allt detta våld och dödande som nu händer så gott som varje dag? Finns det hopp, eller är det kört som många anser?
Jag hoppas att du skriver ett ärligt svar på dessa frågor. Tack!
Och vilka är de gängkriminellas primära och sekundära offer? De håller ju mest till i förorterna tänk, tänk, tänk...
Och vem är det som köper drogerna tänk, tänk, tänk...
Läste du inte länken jag postade?
Jag tycker du ska flytta utomlands om du inte känner dig trygg. Kanske till Colombia, Mexiko eller Litauen.