-
Varför ljuger du? Mona Salin har väl aldrig klätt sig i burka?Anonym (Man) skrev 2025-02-11 10:48:49 följande:Ja det är ju totalt vansinne. Men en stor anledning till dom här problemen är tidigare regerings fel. Runt 2015 var det ju totalt oacceptabelt att ens närma sig problemen som följt med invandringen och Mona Sahlin poserade glatt i burka.
-
Varför ljuger du?Shiba56 skrev 2025-02-11 10:48:11 följande:
Utöver detta erhåller invandraren en retroaktiv föräldrapenning under 480 dagar per barn. Grundersättningen ligger på 180 kronor per dag. Totalt har en nyanländ trebarnsmamma rätt till 259 200 kronor i retroaktiv föräldrapenning. Hon kan själv bestämma när och i vilken takt den ska betalas ut. Den retroaktiva föräldrapenningen beskattas, men om utbetalningarna görs under fyra års tid blir skattesatsen strax under 20 procent.
Invandraren i exemplet har dessutom rätt till ett skattefinansierat hemutrustningslån på 25 000 kronor, som lämnas till subventionerad ränta av CSN. Om SFI ingår i introduktionen har invandraren även rätt till 12 000 kronor i skattefri SFI-bonus, som betalas ut i en klumpsumma vid avklarad kurs.
Hur mycket bidrag får hon då med 8 barn? Kommer hon någonsin att börja arbeta med dessa förmåner?
.
Det förra S ledda regeringen begränsade kraftigt möjligheten till retroaktiv föräldrapenning för utlandsfödda barn. Dessutom stoppade den förra regeringen hemutrustnings lånet .
www.dagensjuridik.se/nyheter/stopp-retroaktiv-foraldrapenning-utlandsfodda-barn-nu-trader-nya-lagen-i-kraft/
www.csn.se/om-csn/aktuellt/nyhetsflode/2021-12-01-hemutrustningslanet-upphor.html -
Ditt påstående var helt felaktigt. Skäms du inte över att fara med osanning?Anonym (Man) skrev 2025-02-11 11:20:05 följande:Ljuger för jag absolut inte, men hade eventuellt och fel och fet kanske var en halsduk eller liknade hon dolde håret med. Vet inte varför hon vurmade så mycket för islam.
Var ordvalet det enda du hade att anmärka på av vad jag skrev och vad tycker du själv om sveriges utveckling till följd av invandringen från Mellanöstern och MENA länder? -
Att du diskuterar burka utan att veta vad det är för något säger rätt mycket om nivån på dina inlägg..Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-11 12:27:59 följande:Jag tycker absolut inte att den medlemmens påstående var HELT felaktigt. Så vi är åtminstone två som tycker att det ligger något i den tolkningen och upplevelse som ligger till grund för medlemmens påstående.
Personen som omnämndes uppträdde mer en en gång med beklädnad som dolde hennes hår.
I de sammanhang och på det sätt som personen dolde sitt hår uppfattades det och tolkade det av många som ett stöd för den religionen eller för de människor som ägnar sig åt den religionen, som har som påbud och tradition att kvinnan ska tvingas dölja sig och tvingas dölja sitt hår.
Jag skäms absolut inte för min uppfattning och för min tolkning gällande detta, och jag tycker inte att den medlemmen som du åsyftar har farit med någon direkt osanning och inte heller borde skämmas.
Vad anser du om att Sveriges drottningen Silvia i likhet med Mona Sahlin visat värnad för andra kulturer och religioner genom att täcka sitt hår? Vad tycker du om att Stefan Löfven bär kippa i judiska sammanhang?
-
Du länkar till ett 23 år gammalt citat som var fel då och som är ännu mer felaktigt idag.Shiba56 skrev 2025-02-11 12:54:27 följande:
"Sedan 1990 har den årliga kostnaden för invandringen ökat från 100 miljarder kronor till 267 miljarder. Invandringen kostar 18 gånger mer per år än det omdiskuterade biståndet, skriver universitetslektor Lars Jansson, Göteborg".
Enligt aktuell forskning uppgår kostnaden till ca 1,35% av BNP vilket förra året skulle ge en kostnad på ca 83 mdr kronor.
www.gu.se/en/news/new-study-estimates-the-net-public-cost-of-refugee-immigration-in-sweden -
Väldigt bra skrivet. Alla politikiska partier har idag insett att vi inte kan ta emot fler flyktingar än vad vi klarar av att integrera och att ett av samhällets viktigaste uppgifter är att komma tillrätta med integrationen.Tyra myra skrev 2025-02-11 12:55:43 följande:
Kan vi inte en gång för alla enas om att sen stor del av problemen vi har i dag kan hänföras till "Öppna era hjärtan politiken" som regeringen Reinfeldt förde under flyktingvågen som drabbade Europa.
Man öppnade sina hjärtan men inga resurser för integration. Resurser behöver inte alltid bestå av pengar, de kan vara resurser i kraft av en strategi och vilja att se till att integrationen fungerar. Det var otroligt blåögt att tro att detta var något kommunerna skulle klara av på egen hand.
Då återstår frågan vad ska man göra när problem uppstår. Ska man än en gång ge upp och låta saker ha sin gång eller ska man ta itu ned problemen,
Exemplet med mannan med 8 barn som någon tar upp kan ses från två håll. Endera ser man dem som en framtida kostnad eller som en framtida resurs,
Vi jan välja att se de 8 barnen som gäng kriminella eller som 8 framtida AI forskare. Sanningen ligger nog någonstans mitt emellan men beroende på hur vi lyckas med integrationen blir AI forskarna fler och de gäng kriminella färre.
Personligen tror jag att vi kan mycket bättre, det handlar om att se var och en av dem och ge dem rätt förutsättningar att utvecklas i rätt riktning. Satsa på skola, barnomsorg, föreningsliv, vuxenutbildning och alla andra goda krafter i samhället,
Istället för att kritisera de fåtal dåliga exempel som trummas ut i media.
Som sagt vi vet inte idag om våra utlandsfödda kommer att visa sig varit till gagn för vårt samhälle eller ej. Det är först nu vi kan börja se hur invandringen som skedde på 60-talet påverkat vårt samhälle, Vi får snällt vänta 50år på svaren på våra frågor.
Tills dess måste vi sluta skylla alla problem i samhället på invandringen. Vi måste ta itu med dessa där de hår hemma.
Förlåt för det långa inlägget
Vi måste sluta skylla alla problem i samhället på invandringen men också lyfta de goda exempel som finns. Som du skriver måste vi satsa på skola, barnomsorg, föreningsliv, vuxenutbildning och alla andra goda krafter i samhället Istället för att kritisera de fåtal dåliga exempel som trummas ut i media.Tyvärr så driver regeringen med SD på i en motsatt riktning.. -
nattuw skrev 2025-02-11 15:08:16 följande:Vilket inte är en tröst för den kvinna med barn som flyr ett våldsamt förhållande och tvingas konkurrera med andra grupper om en bostad.Så du vill att skattebetalarnas pengar skall gå till Peab så att Peab kan bygga hus på gärdet där de som får gå före i bostadskön kan bo och betala sina hyror med de skattepengar som utgör bostadsbidragen.KillBill skrev 2025-02-09 20:28:00 följande:Att Sverigedemokraterna (SD) och regeringen genom politiska beslut hämmar bostadsbyggandet och inte agerar när bostadsbyggandet har kollapsat, måste innebära att regeringen och SD anser att det finns tillräckligt med bostäder på marknaden för att landets kommuner ska kunna leva upp till sitt lagstadgade ansvar. Eller menar du att SD och regeringen sviker kommunerna i denna viktiga fråga?
Jag tycker att samhället ska sörja för att det finns bostäder till befolkningen.
Om staten kan stödja kärnkraft med flera hundra miljarder kronor för att någon ska vilja bygga nya kärnkraftsreaktorer (som SD och regeringen vill) borde staten på samma sätt stödja bostadsbyggandet så att våra ungdomar har någonstans att bo.
-
Precis. Du visade att du inte visste vad du snackade om.Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-11 14:25:53 följande:Jag har ju redan skrivit vad jag tycker, det framgår av inlägget.
Men jag upprepar för din skull:
Jag tycker absolut inte att den medlemmens påstående var HELT felaktigt.
Vad anser du om att Sveriges drottningen Silvia i likhet med Mona Sahlin visat vörnad för andra kulturer och religioner genom att täcka sitt hår? Vad tycker du om att Stefan Löfven bär kippa i judiska sammanhang?
-
Utan anständiga bostäder går samhället sönder..nattuw skrev 2025-02-11 16:16:08 följande:Du vill ge skattepengar till Peab för att bygga bort en bostadsbrist som orsakats av politiska beslut.Utan en fungerande elförsörjning kommer ingen av oss att kunna jobba och betala skatt så att Peab kan bygga hus för skattepengar.KillBill skrev 2025-02-11 15:40:26 följande:
Om staten kan stödja kärnkraft med flera hundra miljarder kronor för att någon ska vilja bygga nya kärnkraftsreaktorer (som SD och regeringen vill) borde staten på samma sätt stödja bostadsbyggandet så att våra ungdomar har någonstans att bo.
Du vill alltså ge hundratals miljarder till utländska bolag för att bygga kärnkraft men vill inte stötta bostadsbyggandet med en spänn. Så mycket var alltså ditt vurmande om människor i nöd som behöver bostad värt.. -
Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-02-11 16:03:52 följande:"Samhället" och "Staten" det är lika med Sveriges skattebetalare.
Hur många av alla som jobbar i Sverige vill ha MINDRE kvar i plånboken? Hur många tror du själv KilliKill?
Jag har konstaterat det sedan tidigare, min åsikt är, att det kan inte finnas en chans att du KilliKill skulle vara en av Sveriges netto skattebetalare?
Jag kan aldrig föreställa mig att du skulle tillhöra hjältarna som betalar skatt.
Jag är dock säker på att Sveriges hjältar, skattebetalarna, likväl som majoriteten av alla väljare, är beredda prioritera att vi ska ha el i våra bostäder, på våra arbetsplatser och i våra el-bilar, och till allt annat där vi behöver energi.
Och jag är övertygad att majoriteten av Svenska väljare, särskilt de skattebetalande, utan tvekan prioriterar denna el framför att vi skulle bygga bostäder till alla möjliga och omöjliga s k flyktingar och invandrare som inte betalar någon skatt, om man blir ställd inför att välja vilket vi tvingas prioritera när skattepengarna självfallet inte räcker till att göra allt.Varför svara du inte på frågan?
Vad anser du om att Sveriges drottning Silvia i likhet med Mona Sahlin visat vördnad för andra kulturer och religioner genom att täcka sitt hår? Vad tycker du om att Stefan Löfven bär kippa i judiska sammanhang?