Är invandringen en belastning?
Jag noterar att du totalt ignorerade resonemanget i andra paragrafen i inlägg #3668
Ovanstående, om sanningen om Sveriges kommande samhällskris på grund av invandringen, är verkligen skrämmande.
Den nya siffran för ungdomar i utsatta områden som knappast kan läsa eller skriva när de gå ut nian är nu uppe i 46%. Hur ska de då kunna jobba och försörja sig själva?
Det finns flera hundratusen analfabeter som de som arbetar ska försörja. 70% kommer enligt nationalekonomens rapport aldrig att kunna komma ut i arbetslivet.
1/4 av befolkningen ska försörjas av 3/4. Inom vissa områden ska 1/10 försörja de övriga.
Så invandringen har inneburit en oerhört stor belastning för det svenska samhället, och det verkar nu vara försent att göra någonting åt det. Jag är oerhört tacksam att jag nu är pensionär, och inte ska behöva jobba tills jag är 75 på grund av invandringen.
KillBill. Jag har frågat förut, men du har inte svarat. Naturligtvis, som invandrare och etnisk svensk, så ser vi olika på invandringen. Sverige toppade listan när det gäller trygghet och säkerhet. Men nu är vi det mest kriminella landet i Nordeuropa. På 80-talet var det inbrott och stölder som var det största problemet. Efter massinvandringen är det våldtäkter, skjutningar, mord och sprängningar.
Har du ingen förståelse för hur vi upplever att Sverige nu har blivit förstört? Men ändå så anklagar du oss hela tiden för att ljuga, missuppfatta eller vara allmänt korkade när vi skriver om sanningen. Du verkar inte ha något jobb, utan ägnar all din tid för att försöka övertyga oss om att invandringen inte är någon belastning.
Varför är du så bitter? Upplever du dig sämre behandlad? Varför slåss du med näbbar och klor för att försvara invandringen, och blundar för verkligheten? Känner du dig utanför och ensam? Av någon anledning så verkar du vara oerhört frustrerad över hur många etniska svenskar upplever invandringen. Och om vi visar vårt missnöje så kallar du oss för rasister. Är du innerst inne rädd?
Haha, det är inte jag som är bitter, det är du! Du och dina likasinnade anser att Sverige har blivit förstört men det tycker inte jag. Frågan du bör ställa dig är därför varför du är så bitter..
Problemet är att vissa här i tråden publicerar inlägg som inte är baserade på fakta eller sanningen. När sådant sker, säger min moral mig att man bör argumentera emot.
Vad tycker du om dagens stora nyhet från Brottsförebyggande rådet? Förra året konstaterades 92 fall av dödligt våld, inklusive mord och skjutningar. Omräknat till antal dödligt våld per miljon människor är vi nu nere på under 8,8 personer per miljon invånare. Vi får gå tillbaka till början av 2010 talet och innan dess till slutet 1960-talet för att hitta så låga nivåer..
Brottslighet går upp och ner och du kan inte dra sådana slutsatser. Vi har haft kraftiga ökningar av det dödliga våldet förr. Titta bara på perioden 60 - 90 talet. På den tiden var invandringen mycket lägre än vad den varit under 2000 talet men det dödliga våldet var högre.
Vad gäller politikens inverkan på utvecklingen så gäller detta år 2024 och då var det nog framförallt den förra regerings politik som gett avtryck (i princip alla nya lagar som fattades under 2023/2024 var beredda av den den tidigare rödgröna regeringen).