• mari123

Mår dåligt i värmen

Jag bor i södra norrland......ja vi kan säga Sundsvall! och här är det ovanligt varmt också.......MEN liksom säkert drägligare än söderut. Jag klarar värme bättre numer när jag inte har ngn bil. Att sätta sig i en varm bil är så nära HE man kan komma. Jag cyklar överallt och fartvinden svalkar härligt! 

• mari123
    EnAnonumius skrev 2021-07-16 12:15:49 följande:
    Nu dricker man ju knappast vätskeersättning för näringen skull. Man dricker vätskeersättning för att man har fått vätskebrist.  Då både socker och salt "binder vätska".

Och vätskeersättning behöver inte alls smaka hemskt. Man kan köpa Reabsorb på apoteket och den kommer i olika smaker.
    Fick två förp. Resorb av dottern nu i värmen och inte är de väl jättegoda...!? MEN jag mår bra av dem. Känns som om man får i sig mkt vätska fast det bara handlar om DL.
  • mari123
    EnAnonumius skrev 2021-07-16 13:59:56 följande:
    Och jag skrev heller aldrig att Resorb var "jättegoda". Cool

Jag skrev enkelt bara att vätskeersättning inte behöver smaka illa och skrev att man kunde köpa Resorb då de kommer i OLIKA smaker. Men jag skrev aldrig att Resorb var "jättegoda". Men de smakar lite bättre än den vätskeersättningen man gör själva hemma.
    Ursäkta!
  • mari123

Glad man blir plötsligt att bo kustnära och inte i inlandet. Inte många fördelar annars men när det blir värmebölja så.......ja lite sjöbris )

Svar på tråden Mår dåligt i värmen