• Anonym (D3BX)

Mår dåligt i värmen

Är det bara jag som mår skitdåligt i värmen? Jag mår illa, har ont i huvudet, orkar ingenting men inte fasen får jag sova heller. Jag kan inte äta.

Jag vet att det inte är mycket till tröst åt något håll, men säg att jag inte är ensam åtminstone.

• Svar på tråden Mår dåligt i värmen
  • Fjäril kär

Se till att kyla ner dig! Kylklampar i handdukar, kalla duschar, fläktar, drick mycket vatten, ät gurka och frukt och kalla soppor ! Då kommer aptiten tillbaka.

• Anonym (V)

Du är ej ensam

Svetten Rinner trots att jag bara sitter inne med fördragna mörkläggningsgardiner. Då är det varmt..

• Anonym (D3BX)
    Fjäril kär skrev 2021-07-15 17:42:30 följande:

Se till att kyla ner dig! Kylklampar i handdukar, kalla duschar, fläktar, drick mycket vatten, ät gurka och frukt och kalla soppor ! Då kommer aptiten tillbaka.

Nix, hjälper inte. Jag spinger in och ut ur duschen hela tiden. Jag blir lite svalare en stund mend et hjälper inte aptiten eller sömnen, huvudvärken eller illamåendet.
  • Anonym (D3BX)
    Ess skrev 2021-07-15 17:43:09 följande:

Du är inte ensam.

Anonym (V) skrev 2021-07-15 17:46:05 följande:

Du är ej ensam

Svetten Rinner trots att jag bara sitter inne med fördragna mörkläggningsgardiner. Då är det varmt..

Jag tycker synd om er också.
  • Anonym (Syster)

Hur varmt har du inne? Har du någon termometer? Köp en rejäl fläkt, öppna aldrig för att vädra på dagtid. Ner med persienner, häng för tjocka gardiner på solsidan.

Det kan låta konstigt men drick en varm kopp te, det gör de nere i Turkiet. Samma med duschar, duscha medel/varmt istället för kallt, det förvärrar tydligen läget, har nåt med porerna att göra tror jag.

Drick massor med vatten, helst två liter per dag.

Håll dig inne mellan 11-15 om du kan.

• Anonym (D3BX)
    Anonym (Syster) skrev 2021-07-15 17:55:18 följande:

Hur varmt har du inne? Har du någon termometer? Köp en rejäl fläkt, öppna aldrig för att vädra på dagtid. Ner med persienner, häng för tjocka gardiner på solsidan.

Det kan låta konstigt men drick en varm kopp te, det gör de nere i Turkiet. Samma med duschar, duscha medel/varmt istället för kallt, det förvärrar tydligen läget, har nåt med porerna att göra tror jag.

Drick massor med vatten, helst två liter per dag.

Håll dig inne mellan 11-15 om du kan.

Enligt den gamla kvicksilvertermometern är det precis över 30 inne just nu. Den häger på en norrvägg. Jag har en bordskläkt som jag sitter, ptja, 40 cm ifrån? Fönstret är stängt, persiennen nere, fast jag vet inte om det hjälper när solen inte ligger på.
  • moaguuun

Köp en ac om du har råd. De har man ju kvar i flera år

• Anonym (tvillingmamma)

När det är över 25 grader ute, är du definitivt inte ensam! Folk är olika känsliga för värme (delvis är det en vanesak också), precis som folk är olika känsliga för kyla. Jag hör till dem som gillar svalt väder och inte fryser så lätt, men mår dåligt av höga temperaturer. 25 går bra. Över det börjar det bli jobbigt. Vid 30 grader funkar inte jag riktigt. Jag måste tänka på att ta det lugnt, vara i skuggan och dricka mycket. Mer än många andra. Annars blir jag sjuk. Huvudvärk, illamående, precis som du skriver. Jag verkar skapt för vårt nordliga klimat och avskyr när det är 28 - 30 grader varmt! Jag åker aldrig till Medelhavet på sommaren, bara under vinterhalvåret. Några gånger när jag har rest i Europa eller världen har jag upplevt runt 35 graders hetta och trodde att det skulle ta kol på mig. Och då är det helt normal sommartemperatur på många håll i världen.

• Anonym (.)
    Anonym (D3BX) skrev 2021-07-15 17:35:18 följande:

Är det bara jag som mår skitdåligt i värmen? Jag mår illa, har ont i huvudet, orkar ingenting men inte fasen får jag sova heller. Jag kan inte äta.

Jag vet att det inte är mycket till tröst åt något håll, men säg att jag inte är ensam åtminstone.

Ja, usch, fy fan!!

Jag avskyr denna hetta. I min lägenhet är det helt galet varmt också.

Hur skall man kunna bli av med denna värme. Kan man göra någonting åt det? Är detta p.g.a att vi inte skött Jorden?

Jag minns inte alls att det var såhär varmt under min barndom...

Svar på tråden Mår dåligt i värmen