Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Flickvän sova över för första gången, när?

Nja.

Föreslå att nån kompis till sover över samtidigt.

• Drottningen1970
    PaRiktigt skrev 2021-07-17 00:28:47 följande:

Hej, hur religiösa är ni på en skala/ tycker att samhället ska bestämma allt i era/era barns liv? Jag hade flera kompisar/ flickvänner som sov över i den åldern, tyvärr kickar hormoner in och man kanske har samlag..

Och om båda samtycker och är i samma ålder är det väl inget fel i det, med dagens ungdomsmottagningar som delar ut kondomer/ ger ut dagen-efter piller så är det ju inget problem.. inte så att döttrarna blir infertila av dessa!? Snälla kvinnors fertilitet går inte ner förens efter ca 25år idag.. Och kan enbart försämrats av aborter? (Kan ha fel).

Och detta är enbart om dem nu skulle ligga med varann..

Menar inget illa, men är ni födda på 1800t eller?

Religion har inget med saken att göra. Jag anser helt enkelt att 13 åringar är för unga och omogna för att kunna förväntas vara ansvarsfulla på egen hand när hormoner kanske löper amok. Även om de inte alls är säkert att just sex finns på agendan, utan att planen är just att sova över så kan saker hända. Sex kräver ansvarstagande, både för graviditeter och känslor.

Om jag tittar på min 13 åring så är han inte särskild brådmogen utan rätt barnslig och det är jag glad för. Tjejer i hans ålder är bra mycket mer försekomna och mer fysiskt utvecklade. Ser lätt att han skulle kunna dras in i en sexuell situation där han inte är mogen nog att faktiskt kunna ge ett informerar samtycke till samlag.

Om flickan sedan skulle bli gravid, hon skulle ångra sig hennes föräldrar skulle få veta etc. Så tror jag också att det är min son i egenskap av kille som skulle vara den som fick största skulden.

Och visst kan ungdomar hitta andra ställen att ha sex på om de vill, men jag tänker att det ändå är viktigt villa signaler föräldrar sänder ut.

Utan yttre påtryckningar så tror jag gudskelov att sonen fortfarande befinner sig i fasen GUD VAD ÄCKLIGT, både när det gäller tanken på att kyssas och att ha sex? men det är ju bara en tidsfråga.
Svar på tråden Flickvän sova över för första gången, när?