• Sat 17 Jul 2021 12:41
    1117 visningar
    11 svar
    11
    1117

    Gillar du att träffa på någon bekant spontant när du är i en mataffär?

    Gillar vi att vara spontant sociala?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du att träffa på någon bekant spontant när du är i en mataffär?
  • Sat 17 Jul 2021 12:58
    #1

    Egentligen beror på vem den där bekanten är. Jag röstade på nej, för det är mest som så att jag vill bara in i affären, handla det jag vill handla, kolla lite om jag kan hitta något spontant och/eller nytt och därefter göra mitt köp.

    Men precis som jag skrev i början av detta inlägg. Det beror vem bekanten är. Om det är någon jag funnit intressant och/eller trevlig att prata med, så har jag inget emot att ses i affären. Det blir som att man får lära känna personen mer. Ett bra tillfälle också att fråga om personen vill ha kaffe, så kan kanske man köpa det efter man handlat.

  • Sat 17 Jul 2021 13:07
    #2
    +1

    Känner mig inte fri att handla vad jag vill,om någon iakttar mig.Speciellt inte någon jag känner.

  • Sat 17 Jul 2021 13:07
    #3

    Nej

  • Sat 17 Jul 2021 13:11
    #4
    garib skrev 2021-07-17 13:07:08 följande:
    Känner mig inte fri att handla vad jag vill,om någon iakttar mig.Speciellt inte någon jag känner.
    Varför skulle någon iaktta dig?

    Träffar man en bekant spontant i mataffären står man väl oftast bara och växlar några ord innan man går vidare med sitt handlande själv. Inte går man väl tillsammans runt?
  • Sat 17 Jul 2021 13:25
    #5
    Hanky Panky skrev 2021-07-17 13:11:22 följande:
    Varför skulle någon iaktta dig?

    Träffar man en bekant spontant i mataffären står man väl oftast bara och växlar några ord innan man går vidare med sitt handlande själv. Inte går man väl tillsammans runt?
    Han/hon menar nog inte bokstavlig talat ''iakttar''. Men det kan hända att personen ser vad hen handlar på distans. Även om verkligheten är att det knappt någon bryr sig vad man stoppar i korgen, så kan de ändå kännas som om någon noterar upp vad man handlar. 
  • Kusine­n
    Sat 17 Jul 2021 13:51
    #6

    Vare sig gillar eller ogillar ser det som något normalt förväntat som händer då och då. Säger hej, småpratar om jag känner för det/har tid. Det är inget jag vare sig bävar eller hoppas på.

  • Sat 17 Jul 2021 18:50
    #7

    Nej, och för att vara ärlig så märker jag inte ens om jag så går in i en bekant i mataffären. Jag är så koncentrerad på att ta mig igenom handlingen att jag knappt känner igen mina syskon eller min partner om de dyker upp hipp som happ när jag shoppar. (jag är jävligt aspig när jag går i affärer) 


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Sun 18 Jul 2021 23:07
    #8

    Jo, men det är ju det roliga med att handla. Att gå och handla mat är inte särskilt kul i sig, men det är roligt att springa på folk man känner och stå och prata en stund.

  • Sun 18 Jul 2021 23:19
    #9

    Ja det är helt okey.

  • quetza­lcoatl­us
    Sun 18 Jul 2021 23:21
    #10

    Nope. Undviker aktivt bekanta jag ser i affären eller på stan. Tar en annan väg för att de inte ska se mig.

  • Mon 19 Jul 2021 10:55
    #11

    Ja, det är väl inga problem?

    Man märker fort om någon vill prata eller inte, jag säger hej bara och så får man se vad svaret blir. Jag har inga problerm att säga "du jag måste fortsätta nu vi ska iväg lite senare" eller nåt om jag har en dagplanering som inte bedger spontansnack.


    Alla mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
Svar på tråden Gillar du att träffa på någon bekant spontant när du är i en mataffär?