• Anonym (Normalt att ut och festa varje helg ?)

    Stressad

    Varit i hop över 10 år, 2 barn på 4 år och 12 år. Han är en jättebra papp. Ute och leker och hittar på saker.

    Det är negativa är att han är ute varje helg. Inte alltid krogen, med hos vänner. Alltid alkohol i inblandat. Nu är det visserligen semester och dricker öl varje dag.

    Medan jag jobbar så tog han han och barnen glass. Kanske inte så farligt. Men det är alkohol och alkohol?

    Visst jag dricker väl någon gång i månaden på sin höjd.. knappt. Han blir inte otrevlig, och ingen fara så. Men börjat bara känna att att är det verkligen normalt eller börjat det bli ett beroende ? Om inte han är i väg, så är det vänner här hemma.

    Och nu var vi i väg i helgen bara vi, jätte mysigt. Jag jobbade i kväll och nu ska de ut i gen och ta någon öl.

    Vi bor i stan och det är ju väldigt lätt att bara gå ner och sätta sig.

    Han tycker vi bor kanon, och jag hade ju hellre får vi hade en liten uteplats .

    Men det här är ju toppen.

    Det kan jag leva med .. men jag blir så trött av hans energi att det ska hända saker hela tiden. Säger jag nej, då är jag tråkig och vi sitter ju bara här.

    Vill ha ett vanligt familjeliv, men kanske jag lever i en dröm med för höga krav ?

  • Svar på tråden Stressad
  • Anonym (Normalt att ut och festa varje helg ?)

    Ursäkta skrev fel rubrik.

    Skulle varit tvärtom mot alias.

Svar på tråden Stressad