• Anonym (????)

    Är det fler här som hatar folk som vill skryta

    Jag är själv i 40 års åldern ensamstående med ett barn och har utmätning och har det tufft ekonomiskt. Det är mitt eget fel ju o kämpar verkligen med ekonomin. Men det här med att vilja skryta är inget kul. Det handlar om min syster som skryter varje gång vi ses om hur mycket hennes sambo fått jobb och nu ska dom kunna köpa helt plötsligt nu. Det är det enda hon pratar om. Hennes sambo har kronofogden men är timanställd. Min syster går hemma med 4st barn som har diagnoser som tex Adhd och får vårdbidrag och snart får hon aktivetsstöd och hon vill inte jobba. Men är så trött på deras skryt om detta fantasiska inkomst dom kommer ha tillsammans. Men jag sa bara att vänta tills kronofogden tar utmätning men dom verka inte bry sig. Sambon är anställd med står sim timanställd på kontraktet men jobbar heltid. Visst är jag avundsjuk och älskar min syster men detta snack hela tiden om pengar och saker som ska köpas det är ganska jobbigt att höra på. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är det fler här som hatar folk som vill skryta
  • Anonym (Em)

    Hon verkar ju oerhört korkad! Varför ska de köp massa saker när de har skulder? Betala av dem först är ju det enda rätta! Det är väl inget att skryta över att man får in pengar och ska shoppa när man har skulder, det är ju bara patetiskt.

  • Anonym (J)

    Men sluta göra trådar om hans skattefusk och bara anmäl honom istället. Är det här fjärde tråden på några veckor?

  • Anonym (Lee6)

    Du är ju bara avundsjuk för du inte kan sköta din ekonomi, det är inget skryt bara livet som händer. Vilket rejält nederlag i livet att vara så gammal och inte ha en krona sparad eller kunna köpa det man vill!

  • Anonym (oooo)

    Klart de är glada om de snart kommer ha råd med olika saker. Om du inte vill höra på paret så säg det till din syster. Säg att du gärna umgås men ni kan prata om annat. 

  • Anonym (Katja)

    Avskyr också skyt. Blir tokig. Skulle själv kunna skryta massor och det vet folk och antagligen tycker de att det gör att de har rätt att skryta inför mig. Men skryt är det värsta jag vet. Slutar direkt att umgås med dem. Har äntligen den grupp kvinnor i mitt liv jag träffar en gång i månaden där det inte förekommer. Fantastiskt.

  • Anonym (skattebetalare)

    BAHAHAHA what??

    Alltså...skryta om shopping när man har utmätning för en annan som har utmätning är väl lite som en färgblind som skryter för en annan färgblind om vem som målar bäst eller nåt.

    Som det låter är det rätt säkert att de kommer att förköpa sig med sina nya pengar och göra bort sig ännu mer så- lyssna inte på skrytet, bit ihop och jobba på din egen situation istället.

    Var stolt över det du gör för att bli skuldfri och sätt upp delmål där du får belöna dig själv lite. Att vara utan lån är en underbar känsla!

    Och fuskar dom med ersättningar så anmäl. Snyltare ska ha sitt straff.

Svar på tråden Är det fler här som hatar folk som vill skryta