Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Porr sunt eller osunt?

Som rubriken lyder skulle jag vilja höra era tankar och argument om porr är sunt eller osunt att använda sig utav?

• Svar på tråden Porr sunt eller osunt?
  • Anonym (Maria)
    Hama3 skrev 2021-07-22 18:48:30 följande:

kan tycka att det är sunt. Blir inte så mycket sex i förhållandet längre av olika orsaker, så nätter med dålig sömn kan det vara lite extra skönt att smyga upp i natten och kolla lite porr medan man tar en sängfösare.

Inte för att vara någon besserwisser men i det du skriver låter det som du lider av både alkoholproblem och sömnproblem? Varför har du inte sex i ditt förhållande??
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Man) skrev 2021-07-23 08:42:53 följande:

Det är sunt så länge det inte är en överkonsumtion eller på annat sätt uttrycker att det har en skadlig inverkan.

Vi har ett kasst sexliv och då har porren varit ett bra hjälpmedel för mig att få ut mina spänningar. Tycker det är skönt med en onanistund framför datorn, kravlöst och skönt.

Vad är hönan och ägget där? Vad gör ni för att jobba på ert sexliv?
  • Anonym (Maria)
    Hama3 skrev 2021-07-23 18:51:28 följande:

Dricker inte alkohol men har problem med sömnen.

Har sällan sex med frugan pga dålig lust från hennes sida. Har ett väldigt stort behov själv.

Pratar ni om det här? Vad säger hon?
  • Anonym (Maria)
    Hama3 skrev 2021-07-23 19:32:31 följande:

hon avskyr porr. 

Men då låter det som ganska orespektfullt att du använder dig utav det om hon avskyr att du gör det. Det föder ju en kil emellan er och kommer påverka relationen i stort! Hur tänker du själv om hon konternuerligt skulle göra något du avskyr?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Man) skrev 2021-07-23 10:43:52 följande:

Ja det kan man fundera över men jag har jobbat i många år med att få igång henne men har tyvärr tvingats resignerat. Vi har pratat om det så många gånger och hon har lovat bättring men sen faller det bara tillbaka hela tiden.

Jag orkar inte i längden vara den som driver och jag orkar inte höra att jag är tjatig eller stressande när jag vill att vi ska försöka ha sex åtminstone 1-2 gånger i månaden. 

Låter som ni behöver terapi då du inte får dina behov hörda eller tillgodosedda. Uppenbarligen är du Bort vald. Träffar hon någon annan?
  • Anonym (Maria)
    Man 78 skrev 2021-07-24 09:51:07 följande:

Får ta och svara som många andra.

Precis som med tex en öl eller en trisslott så är det sunt i lagoma mängder.

Vad tycker du själv?

Jag är ambivalent i vad jag tycker om det. Skulle gärna se lite objektiva studier och riktlinjer vad som är ett sunt förhållande till det eller inte. Men som många skriver så i lagom doser. Men då är ju följdfrågan. Vad är en lagom dos? Hur förhåller man sig till det sunt om man tex är i en relation? Kan man ägna sig åt porr enskilt och att det inte påverkar det gemensamma sexlivet?
  • Anonym (Maria)
    Man 78 skrev 2021-07-30 00:52:24 följande:

Hur ofta kollar du på porr? Aldrig eller ibland och tycker du själv att ditt sexliv påverkas? 

Jag kollar ibland och jag tycker alltid att mitt sexliv påverkas efter det
  • Anonym (Maria)
    Man 78 skrev 2021-07-30 11:55:53 följande:

Hur påverkas det? Lever du i en fast relation?

Japp. Slutar se min partner som attraktiv och tänder inte så mycket på vårt sex
  • Anonym (Maria)
    Man 78 skrev 2021-07-30 12:16:18 följande:

För att han inte hade ett klassiskt manligt porrutseende och för att ert sex inte var som i porr?

Kanske jag vet inte vad det är som gör det
  • Anonym (Maria)
    Man 78 skrev 2021-08-01 12:01:24 följande:

Förstår om du får lite funderingar kring nyttan med porr då.Du gillar alltså egentligen att kolla men vill inte.

Ja men så skulle man kunna sammanfatta det hela..
Svar på tråden Porr sunt eller osunt?