• Anonym (Mhm)

    Ospecifikt fynd röntgen

    Hejhej,

    Har länge haft problem med buksmärtor. Snart ett år. Vet knappt vad jag har för symptom i övrigt längre, tycker alltid jag mår dåligt på något sätt och har ont.

    Varit hos röntgen nu där det står att det finns en diskret retning av tunntarmen och tecken till inflammatorisk tarmsjukdom men att fyndet är ospecifikt. Vad menas egentligen med det? Att det inte är någon primär orsak till att jag har ont? Att det går över av sig själv? Vad betyder ospecifikt?

    Funderat en del på Endometrios också men det har inte funnits speciellt mycket tecken på det vid undersökning och ultraljud.

    Help!

  • Svar på tråden Ospecifikt fynd röntgen
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Doc1) skrev 2021-07-23 11:57:37 följande:

    Det betyder att de hittat en tumör, förmodligen cancer


    Enligt Google så är det cancer och jag kommer dö inom ett år eftersom de inte hittade tumören i tid!

    Nä,men allvarligt. I want to know!
  • Anonym (??)
    Anonym (Mhm) skrev 2021-07-22 19:33:12 följande:

    Hejhej,

    Har länge haft problem med buksmärtor. Snart ett år. Vet knappt vad jag har för symptom i övrigt längre, tycker alltid jag mår dåligt på något sätt och har ont.

    Varit hos röntgen nu där det står att det finns en diskret retning av tunntarmen och tecken till inflammatorisk tarmsjukdom men att fyndet är ospecifikt. Vad menas egentligen med det? Att det inte är någon primär orsak till att jag har ont? Att det går över av sig själv? Vad betyder ospecifikt?

    Funderat en del på Endometrios också men det har inte funnits speciellt mycket tecken på det vid undersökning och ultraljud.

    Help!


    Jag har absolut ingen aning, vill jag säga först, men jag kom att tänka på en bekant som hade stora magproblem. De kollade allt förstås. Till slut hittade de att hon hade ett sår inuti tarmen och det hade inte synts eftersom tarmarna är så veckade. När de väl hittade det så kunde de behandla det, men det var lång tid och många undersökningar innan de kom fram till en lösning. Kanske har du något liknande? 
Svar på tråden Ospecifikt fynd röntgen