Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Håller tummarna för dig, LJM!
Ingen erfarenhet att bidra med tyvärr, Pinkfloweer.
Jag inväntar ju mensen. Har inte kollat ägglossningen denna cykel (första efter utomkveds) så vet ju egentligen inte när den kan väntas. Jag räknade första dagen på blödningen jag fick några dagar efter operationen som dag 1 och i lördags var det dag 27, vilket är vad mina cykler brukar snitta på. Stundtals känner jag av lite, men känns också som att det kan dröja. Efter missfallet hade jag en cykel på 33 dygn så kanske blir samma nu.
Senaste halvåret har jag använt clearblues digitala ägglossningstest med blinkande och fast smiley. Har testat direkt på morgonen och fått fast varje cykel. När jag beställde nya nu så var jag lite snål och beställda vanliga icke-digitala, men där står det ju att man inte ska testa med morgonurin plus att det är 10-15 minuters avläsning. Det känns ju så himla meckigt. Hur gör ni som använder sådana? Kan man testa på morgonen, men utgå från att man inte kommer att få lika stort utslag som man skulle få senare? Kanske ändå går att följa när man sedan ser att det blir mindre utslag och förstår att peaken då varit.