Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Snälla pappor ni kan väl bättre?

Fattar inte varför kvinnorna låter detta ske. Okej att de behöver någon som hjälper till med räkningarna medan barnen är små (för att de varit så förbannat naiva att skaffa barn utan att ha ekonomi till att klara sig själv), men varför ligger de med dessa män?? Tvättar deras kläder?? Nej, det övergår mitt förstånd.

• Anonym (H)
    Anonym (Ex) skrev 2021-07-24 13:34:07 följande:

Mitt ex är sådär och vi har bara ett barn. Jag försökte vara tydlig mot honom på alla sätt man kan tänka sig och han är inte korkad. Han brydde sig bara mer om sin bekvämlighet än restens välmående. Tillslut gav jag upp och han bor numera hos sina föräldrar och får hjälp av dem att ta hand om barnet på sina veckor.

Var barnet planerat?
  • Anonym (H)
    Anonym (Ha) skrev 2021-07-23 20:08:48 följande:

Bakom detta finns anknytningsproblematik, depression och ljuskänslighet hos pappan. Dessutom är han otroligt känslig för sömnbrist och fungerar inte över huvud taget efter för lite sömn eller att ha gått upp för tidigt på morgonen.

Detta fanns inte innan barnet kom?
  • Anonym (H)
    Anonym (Ha) skrev 2021-07-25 07:22:38 följande:

Nej det gjorde det inte.

Eller ja. Ljuskänsligheten fanns säkert men var inget vi reagerat över.

Och sömnen var inte heller samma problem då, tror dock han till viss del blev förstörd av skiftarbete

Jag blev också förstörd av vissa arbetstider. Trist. :/

Det enda man kan göra nu är att se till att han repat sig ordentligt innan man skaffar fler barn (om man vill).
  • Anonym (H)
    Anonym (Ex) skrev 2021-07-25 11:09:57 följande:

Tänker du tala om för mig hur det egentligen är mitt fel som kvinna att barnets pappa suger? Det vore ju nytt...

Nej, men han kanske är en sån "pappa" som inte fattade innan hur verkligheten funkar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Lyckligt gift) skrev 2021-07-25 09:58:05 följande:

Jag upplever att den typen av pappa främst ses bland låginkomsttagare, unga föräldrar, bonusfamiljer och i familjer där kvinnan tjatar sig till barn.

Bland mina vänner och i min familj är männen föräldralediga 50% och engagerade pappor

Håller med. Jag växte upp på en liten ort men bor numera i en storstad. Inte lika mycket såna här värdelösa män på min nuvarande hemort.
  • Anonym (H)
    Anonym (Ex) skrev 2021-07-25 11:50:28 följande:

Ingen vet hur det är att ha barn innan man har fått barn. Det finns ingen bättre förklaring än att vissa föräldrar, i den här tråden är fokuset på pappor, verkligen är egoistiska och suger.

Jo, om man inte legat under en sten i hela sitt liv så vet man att livet som förälder är skitjobbigt i vissa perioder, det sliter på en både fysiskt och psykiskt och sömn kan man glömma i flera år om man har otur. Man behöver inte vara raketforskare för att fatta detta.

Sen kanske det blir ännu jobbigare än man trodde och att då helt lägga över det på den andra föräldern är helt vrickat. Jag hade i så fall meddelat min man att han förmodligen är deprimerad och bör gå till psykolog, för det är inte normalt. Bara normaliserat.
Svar på tråden Snälla pappor ni kan väl bättre?