Inlägg från: Embla twopointoh |Visa alla inlägg
  • Embla twopointoh

Vad har du på dig på långflygningar?

Tihi skrev 2021-07-23 23:22:15 följande:

Långflygningar är inte roligt så jag undrar vad du har på dig för att åtminstone vara bekväm men ändå lite stylish haha.
    Något speciellt du har med dig i handbaggaget också?

Nu bryr jag mig inte om att vara "stylish", utan jag har på mig sådant som är lämpligt och så bekvämt som möjligt. Byxor som är sköna (inga snäva jeans), skor som är bekväma att gå i (inte så mycket för flygningens skull, utan för allt gående som det blir på flygplatser), en tröja typ hoodie att ha om man känner sig lite kall.

Jag tycker inte flygplansmat är något vidare, så jag har med mig snacks (och äter innan bordningen) och en flaska vatten. Huvudvärkstabletter (med substanser som är lagliga i landet jag ska till). Tandkräm och tandborste och extra underkläder brukar jag ha i handbagaget också. Våtservetter att torka händerna med. Jag har alltid med en sådan där uppblåsbar kudde, det är skönt om man vill sova, och jag har den ofta som stöd i svanken eftersom jag brukar få ont i ryggen efter fem-sex timmar i en flygplansstol.

Tycker man att det är viktigt att vara stylish kan man ju ha bekväma kläder på sig när man flyger, och ett mer stylish ombyte i handbagaget, och låsa in sig på toaletten och byta om strax innan man landar.
Svar på tråden Vad har du på dig på långflygningar?