• One of a kind

    Hrrmmm - shorts??

    Hej alla smarta, sympatiska och mysiga tjejer!
    Givetvis menar jag vad jag skriver. Vet inte hur många tjejer jag har träffat som är motsatsen till vad jag skrev..?

    Nope, majoriteten av alla tjejer är kanon!


     Sak samma!


     Hur resonerar ni?


    Jag ska på en date inne i stan vid 14-tiden.. Det är en första date så det kommer garanterat inte att bli hela kvällen. Tror inte det?.. För övrigt har jag inte lust med det. Vi både är överens om att det är en ?känna-på-varandra-date??


     Det är ganska så varmt utomhus för tillfället Är det OK att jag har sjysta/snygga shorts? Skor?


     Tackar mycket på förhand för era rekommendationer!


     


     


     


     

  • Svar på tråden Hrrmmm - shorts??
  • Anonym (Om)

    Japp, ser inga problem med det. Hel, ren och fräsch är nog viktigast dock.

  • Anonym (Sambo 29)

    Trevlig . Fräsch. Vet vad han gör i sängen

  • Elefantmannen2

    Det beror ju givetvis på vilken typ av kvinna du ska träffa. Enligt given etikett ska du givetvis inte ha shorts, men det verkar inte många lägga vikt vid i nutid.


    Var på trendig och pretentiös restaurang senast i går där folk klädde sig som sluskar till middag. Jeansshorts och birkenstock exempelvis. I en väldigt, väldigt påkostad lokal där bordsbokning långt i förväg är ett måste. Det skulle aldrig hända på kontinenten! Det gör ont att se att Ullareds-casual accepteras i Stockholms kvällsliv. 

  • Anonym (Om)
    One of a kind skrev 2021-07-24 23:45:27 följande:

    Skor??


    Ja skor är bra, gå gärna inte barfota.
  • Anonym (Maja)

    Ska ni träffas utomhus kan du givetvis ha shorts och vilka skor som helst (kanske inte tofflor :)). Klä dig som du brukar i det sammanhang som ni ska träffas, det är ju dig som hon ska träffa. Du kan ju inte klä dig efter din dates klädstil om du jnte ens vet vilken den är och dessutom låter det extremt tillgjort. Klä dig som du brukar enligt normala etikettsregler.

    Personligen tycker jag att gympaskor i en eller annan form är nyggast till short då de passar ihop stilmässigt.

  • Anonym (Tja)

    Smaken är olika. Personligen tycker jag inte om att titta på lurviga ben.

  • Anonym (zzz)

    Haha, kunde du inte bara ha frågat just det och inte skrivit en så "babblig" text, men du kanske är nervös Flört 

    Som något redan skrivit är det bra att anpassa sig till vad det är för typ av person du ska träffa, vilken miljö och kanske att det har lite med ålder att göra också. Hade min gamla pappa gått på dejt så hade han aldrig ens tänkt tanken att komma i något annat än kostym. Hans generation skulle aldrig visa sig i shorts på stan. 
    Gissar du är ganska ung? Då går det säkert bra med shorts och om ni tex ska sitta på ett café utomhus så är det som du säger, varmt. 

    Min man säger här att linnekostym slår det mesta, om man ska vara elegant, lite fin och samtidigt klädd för sommar - men det kanske inte är din stil Drömmer

  • Anonym (Märklig)

    Tips, var inte så märklig på dejten som ditt inlägg var så kommer det nog gå bra?

Svar på tråden Hrrmmm - shorts??