• Anonym (Rimligt?)

    Är detta opassande av min sambo?

    I minst ett halvår har jag sett att min sambo snappar en del med en kvinnlig kollega.

    I vintrar var han hemma på heltid med vår dotter och jag tänkte då att det inte är så konstigt att upprätthålla kontakten med sin kollegor.

    Han började jobba igen i våras. Jag ser aldrig när dom snappar och det är aldrig med henne han skriver när jag frågar, men ibland när hans telefon är låst och det lyser till (inget ljud på snap) så kollar jag och ser då att det är från henne. Kommer inte in i hans telefon, annars hade jag nog faktiskt kollat. Dock såg jag över axeln för kanske två månader sedan att deras "snapstreak" var typ 130 dagar..

    Hur som helst. För senast två veckor sen frågade jag när jag såg att hon skickat, vad det är dom pratar om eftersom dom verkar snappa även när dom träffats samma dag på jobbet och även nu på semestern. Han säger att det bara är vardagliga bilder. Hon rider, så tydligen massa "tråkiga " bilder på hästar och hundar, och han svarar med en kaffekopp tex.

    Jag har dock börjat bli lite olustig inför det och eftersom båda två även nyttjar arbetsplatsens gym så har jag börjat spä på min egen misstanke.

    Så häromdagen när min sambo var ute en heldag och lämnat sin bil hemma, tänkte jag att om dom nu träffas på tex gymmet och vill ha lite trevligt, var träffas man då i smyg? Jo, kanske i bilen.

    Så jag tog mig ut och letade i bilen.

    Kollade i skuffen och baksätet men hittade såklart ingenting. Kände mig bara knäpp.

    Men efter en stund gick jag ut igen, och kollade då i handskfacket. Hittade inget. Men som en blixt insåg jag. Hm. Under sätet, kanske?

    Och vad hittar jag då?

    Precis det jag letar efter. En kvinnas rosa sport bh.

    När han kommer hem och jag berättar att jag kollat i bilen, hävdar han direkt att det är ett skämt. Låt mig prata med "personen" (vem annars än den jag misstänker) så kan hon berätta samma sak.

    Hon skickar då över en historia (skickade direkt så fanns ingen tid att "hitta på" något) om att hon kastat den på honom på jobbet för att det är orättvist att kvinnor behöver ha på sig såna plagg och att det blir så varmt, så nu har han en egen att prova.

    Jag tror absolut på att det gått till så. Men det tar ju inte bort faktumet att det är ganska så opassande. Senare på kvällen bad jag om att få se på snapen och läser då konversationen som ägt rum efteråt (jag tror han trodde den hade försvunnit, men den låg kvar.. streaken var nu "bara" 22 dagar) och han skriver typ att tydligen misstänker hon att man skulle vara otrogen och har snokat igenom bilen när man inte var hemma.

    Hennes svar är: jobbigt att leva med en så svartsjuk person.

    Sedan skriver han att den har legat i bilen sen han fick den och "kanat" in under sätet.

    Varpå hon skickar den generade apan som håller för ögonen.

    Han har alltså haft den i bilen i "några veckor kanske."

    Låt mig tillägga att min sambo är 40 och kvinnan 45. Så nej, vi är inte 18 år.

    Och nu är jag den svartsjuka psykbruden. Jag sa till honom att gärna fortsätta skriva med henne eftersom han såklart får göra som han vill, men att jag inte behöver acceptera skiten. Men då har han redan RADERAT henne från snapchat. Så nu sitter hon och tror att jag har förbjudit honom och tvingat honom till detta, vilket är ännu mer pinsamt haha.. och låt mig tillägga att min sambo om någon är svartsjuk, och jag skulle aldrig kunna bete mig likadant. Tänk om han visste hur mycket jag snappade med en kollega och sen hittar den personens kalsonger i min bil.

    Vad anser ni? Vad ska man tycka?

  • Svar på tråden Är detta opassande av min sambo?
  • Anonym (V)

    Självklart har de en affär, förstår inte hur du kan köpa deras bortförklaring. Låter dessutom som en typisk grej älskarinnan gör för att mannen ska bli påkommen.

  • Anonym (Q)

    Köper inte hans förklaring, de har något på gång. 

    Har man ett bra förhållande hemma  så  sitter man inte och har så  mkt kontakt med en kvinnlig kollega. Och hennes ursäkt var ju löjlig, vem sitter och kastar underkläder på en vuxen människa för att göra en poäng?

    Du väljer själv vad du vill tro på, men något är fel när du känner behov av att snoka i hans telefon. Fråga dig varför du inte litar på honom?

  • Anonym (Q)
    Anonym (Rimligt?) skrev 2021-07-25 16:36:55 följande:

    I minst ett halvår har jag sett att min sambo snappar en del med en kvinnlig kollega.

    I vintrar var han hemma på heltid med vår dotter och jag tänkte då att det inte är så konstigt att upprätthålla kontakten med sin kollegor.

    Han började jobba igen i våras. Jag ser aldrig när dom snappar och det är aldrig med henne han skriver när jag frågar, men ibland när hans telefon är låst och det lyser till (inget ljud på snap) så kollar jag och ser då att det är från henne. Kommer inte in i hans telefon, annars hade jag nog faktiskt kollat. Dock såg jag över axeln för kanske två månader sedan att deras "snapstreak" var typ 130 dagar..

    Hur som helst. För senast två veckor sen frågade jag när jag såg att hon skickat, vad det är dom pratar om eftersom dom verkar snappa även när dom träffats samma dag på jobbet och även nu på semestern. Han säger att det bara är vardagliga bilder. Hon rider, så tydligen massa "tråkiga " bilder på hästar och hundar, och han svarar med en kaffekopp tex.

    Jag har dock börjat bli lite olustig inför det och eftersom båda två även nyttjar arbetsplatsens gym så har jag börjat spä på min egen misstanke.

    Så häromdagen när min sambo var ute en heldag och lämnat sin bil hemma, tänkte jag att om dom nu träffas på tex gymmet och vill ha lite trevligt, var träffas man då i smyg? Jo, kanske i bilen.

    Så jag tog mig ut och letade i bilen.

    Kollade i skuffen och baksätet men hittade såklart ingenting. Kände mig bara knäpp.

    Men efter en stund gick jag ut igen, och kollade då i handskfacket. Hittade inget. Men som en blixt insåg jag. Hm. Under sätet, kanske?

    Och vad hittar jag då?

    Precis det jag letar efter. En kvinnas rosa sport bh.

    När han kommer hem och jag berättar att jag kollat i bilen, hävdar han direkt att det är ett skämt. Låt mig prata med "personen" (vem annars än den jag misstänker) så kan hon berätta samma sak.

    Hon skickar då över en historia (skickade direkt så fanns ingen tid att "hitta på" något) om att hon kastat den på honom på jobbet för att det är orättvist att kvinnor behöver ha på sig såna plagg och att det blir så varmt, så nu har han en egen att prova.

    Jag tror absolut på att det gått till så. Men det tar ju inte bort faktumet att det är ganska så opassande. Senare på kvällen bad jag om att få se på snapen och läser då konversationen som ägt rum efteråt (jag tror han trodde den hade försvunnit, men den låg kvar.. streaken var nu "bara" 22 dagar) och han skriver typ att tydligen misstänker hon att man skulle vara otrogen och har snokat igenom bilen när man inte var hemma.

    Hennes svar är: jobbigt att leva med en så svartsjuk person.

    Sedan skriver han att den har legat i bilen sen han fick den och "kanat" in under sätet.

    Varpå hon skickar den generade apan som håller för ögonen.

    Han har alltså haft den i bilen i "några veckor kanske."

    Låt mig tillägga att min sambo är 40 och kvinnan 45. Så nej, vi är inte 18 år.

    Och nu är jag den svartsjuka psykbruden. Jag sa till honom att gärna fortsätta skriva med henne eftersom han såklart får göra som han vill, men att jag inte behöver acceptera skiten. Men då har han redan RADERAT henne från snapchat. Så nu sitter hon och tror att jag har förbjudit honom och tvingat honom till detta, vilket är ännu mer pinsamt haha.. och låt mig tillägga att min sambo om någon är svartsjuk, och jag skulle aldrig kunna bete mig likadant. Tänk om han visste hur mycket jag snappade med en kollega och sen hittar den personens kalsonger i min bil.

    Vad anser ni? Vad ska man tycka?


    Så hon kastar en BH på honom på jobbet, sedan tar han den med sig och lägger under sätet i sin bil?
  • Anonym (Rimligt?)
    Anonym (Q) skrev 2021-07-25 16:48:10 följande:

    Så hon kastar en BH på honom på jobbet, sedan tar han den med sig och lägger under sätet i sin bil?


    På parkeringen tror jag.
  • Anonym (Man)

    låter väldigt krystat. Tycker inte alls att du överreagerar. Dålig stil av din sambo att hålla på som han gör 

  • Anonym (Q)
    Anonym (Rimligt?) skrev 2021-07-25 16:50:33 följande:
    På parkeringen tror jag.
    Tror du? Eller vill du tro?

    I vilket fall som helst, känns som en lögn, vilka vuxna människor kläder på andra?
  • Anonym (Linn)

    Tror hon la den där för att det till slut ska komma fram vad de gör. Hon vill skynda på processen eftersom han segar med att göra slut.

    Hennes förklaring är patetisk och bara att bortse från.

  • Anonym (Out of bounds)
    Anonym (Q) skrev 2021-07-25 16:45:59 följande:

    Köper inte hans förklaring, de har något på gång. 

    Har man ett bra förhållande hemma  så  sitter man inte och har så  mkt kontakt med en kvinnlig kollega. 


    Jag håller inte med. Man kanske bara blir lite uttråkad efter 20 år ihop fast man har det bra, och hormonerna skriker ut ett "last hurrah" genom att man känner lust till en annan.

    Jag funderade på att inleda något hela förra året, men det verkar som jag misstolkat kollegan och personen är väldigt strikt "business" på jobbet så det blev inget. Hade han svarat på min snap-inbjudan så hade jag säkert skickat lite spännande saker för att se vart det ledde men jag hade ingen avsikt att göra slut på min relation, eller hans.
  • Anonym (Ja)

    Spelar ingen roll om dom har en affär eller inte(även om det känns väldigt uppenbart) men den respektlöshet båda visar för dig TS borde vara nog för att han skulle bli din exsambo.

  • Anonym (A)
    Anonym (Man) skrev 2021-07-25 16:53:08 följande:
    låter väldigt krystat. Tycker inte alls att du överreagerar. Dålig stil av din sambo att hålla på som han gör 
    Håller med
Svar på tråden Är detta opassande av min sambo?