Inlägg från: Anonym (gift man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gift man)

Älskar min man mig?

Anonym (Grubblar) skrev 2021-07-25 17:17:39 följande:

Gifta i 20 år och har två tonårsbarn. Jag älskar min man och vårat liv. Men de senaste månaderna har jag inte kunnat sluta fundera på om han älskar mig.

För några år sedan slutade vi ha sex. Det var han som avfärdade mig och jag slutade försöka. Sex är inte så viktigt för mig och jag tänkte att det är väl samma för han.

Ungefär nått år efter att vi slutade ha sex, tog han upp att han kanske ville skiljas. Eller var det det han gjorde? Han sa ?du kan väl inte tycka att vi har det bra?. Jag minns orden så väl.

När det blev tydligt för mig att han inte var nöjd blev jag såklart helt förstörd och svarade att jag visst tyckte det. Jag grät, förklarade allt jag uppskattade med vårt liv, med honom. Det tog såklart några dagar att återhämta mig men sen verkade saker bli som vanligt igen och han tog inte upp det igen.

När jag ser tillbaks börjar jag undra om det var hans försök att separera men att han inte vågade sedan pga min reaktion. Jag har en historik av att ha mått dåligt, utbrändhet och depression. Jag vet inte om eller hur kan ska kunna klara att förlora honom och en skilsmässa. Och kanske var det just det som gjorde att han backade.

Jag vågar verkligen inte fråga honom om han älskar mig. Jag fattar att det egentligen är det enda sättet att få slut på sett grubblande.

Men snälla kan någon ge mig tips, råd eller egna erfarenheter av likande situation där ni inte vetat vad er man känner för er. Vad hände? Vilka tecken såg ni? Vad gjorde ni? Hur är saker idag?

Vad betyder ens det? Det är en meningslös fråga.

Han tar ansvar för sina val, du tar ansvar för dina. Däremot bör du fråga honom och diskutera hur ni kan göra er relation bättre.

Som du beskriver det låter det som att din man inte finner dig attraktiv längre. Håller du din vikt, tränar och gör dig snygg för honom fortfarande? Alla män mår bättre när deras fru ser bra ut. Att strunta i sott utseende och lägga på sig är inte ok om man är gift imo. Det är respektlöst mot partnern.
  • Anonym (gift man)
    Anonym (Grubblar) skrev 2021-07-25 17:46:09 följande:

Jag tar absolut hand om mig, vältränad och ser ganska bra. Väldigt bra ut enligt vissa.

Att ha sex är inte viktigt för mig, om inte han vill såklart. Jag grubblar mest över om han är kvar med mig för att han inte vågar lämna mig. Men jag fattar att ingen kan svara på det.

Vill bara höra lite likande upplevelser. Om någon var kvar för att de inte vågade lämna, hur betedde de sig. Eller om man själv var den som funderade som jag gjorde, vlka var anledningarna och hur tog ni tag i det? Gjorde ni det?

De flesta män lämnar inte såvida inte ett bättre alternativ uppenbarar sig. Jag skulle också accepterat hans situation även om den har brister. Förr eller senare kommer sexlivet ändå men hellre förr än senare och ni låter inte så gamla.

Eftersom du verkar sköta dig tycker jag du ska prata med honom. Men kom inte med krav på parterapi eller dylikt. De flesta män vill inte öppna sig för främmande människor.
  • Anonym (gift man)
    Almavivas skrev 2021-07-26 07:30:11 följande:

Alltså jag skulle aldrig vara med någon som inte vill vara med mig.

Det är så fel ur så många aspekter.

1. Den du säger dig älska mest på jorden är olycklig med dig, och du går där, år efter år och låter honom vara olycklig för att du är en egoist. 

2. Vart är ditt egenvärde? Den kärleken du ska känna för dig själv? Förtjänar inte du bättre än att leva med någon som faktiskt uttryckt sin vilja att skiljas? 

Han har inte uttryckt sin vilja att skiljas.
Svar på tråden Älskar min man mig?