• Anonym (Vilken)

    Vilken är den värsta könssjukdomen

    Att drabbas av? Egentligen? Hiv känns inte längre som det värsta då det finns så bra mediciner, däremot andra som syfilis och annat har kommit tillbaka mer som känns vidrigt. Vad tycker ni? Vad är ni mest rädd att drabbas för?

  • Svar på tråden Vilken är den värsta könssjukdomen
  • Anonym (HPV)

    HPV som ger cancer i munhåla svalg som smittar genom av oralsex och kyssar förutom de svårbotade vidriga vårtorna i könsregionerna och analen. Sen jag fick veta detta har jag slutat med sex helt faktiskt. Syfilis och HIV är ju inte heller något man önskar.

  • Anonym (ökenråttan)

    Att få ett riktigt genomvidrigt barn är nog den värsta könssjukdomen. Man blir aldrig av med det och får skämmas hela livet för vad hen gör.

    Tänk att vara mamma till Behring Breivik t.ex.

  • Anonym (Mrlovalova)
    Anonym (HPV) skrev 2021-07-26 13:54:14 följande:

    HPV som ger cancer i munhåla svalg som smittar genom av oralsex och kyssar förutom de svårbotade vidriga vårtorna i könsregionerna och analen. Sen jag fick veta detta har jag slutat med sex helt faktiskt. Syfilis och HIV är ju inte heller något man önskar.


    Respekt. Men att helt sluta med sex . Blir inte det kontraproduktivt rent hälsomässigt. Ensamhet är ju också farligt, köra bil, jobba på cirkus eller en byggarbetsplats. Hur gammal var du när du tog det här beslutet?
  • Anonym (HPV)
    Anonym (Mrlovalova) skrev 2021-07-26 15:45:20 följande:
    Respekt. Men att helt sluta med sex . Blir inte det kontraproduktivt rent hälsomässigt. Ensamhet är ju också farligt, köra bil, jobba på cirkus eller en byggarbetsplats. Hur gammal var du när du tog det här beslutet?
    Dejta är ju klart farligare än att leva i en fast relation, men för att komma dit krävs det ju sex med främlingar vilket jag undviker helt sedan en tid. Nu hade jag haft extremt mycket sex i mina tidigare år och har ingen ensamhet att tala om, heller ingen lust med varken sex eller en relation. Att få cancer (särskilt på vissa ställen i kroppen) kanske känns värre för vissa än att få en tegelsten i huvet eller att bli trampad av en elefant!
  • Anonym (O)

    Min skräck som kvinna är att få könsherpes. Vet kvinnor som sitter och gråter i duschen för deras utslag är så illa och bränner som eld.

  • Anonym (Vilken)

    Ja HPV känns ju inte så trevligt men det är ju ingen jättestor risk att få cancer av det har jag läst. Skönt att de kollar om man har viruset vid cellprov. Ja herpes i underlivet vore inte trevligt!

  • Pinotage

    Genital Herpes blir ju riktigt plågsam för många och det går inte att bli av med skiten - så jag skulle säga att det är värst på listan.

  • Anonym (En gång)

    Fick könsherpes som ung. Var 3 eller 4 vårtor, var lite obehagliga under 1-2 veckor sen försvann dom. Har aldrig någonsin fått tillbaka det sedan 13 år. Varit sjuk med riktigt uselt immunförsvar, inga återkommande vårtor.

    Samma med kondylom. Hela underlivet fullt, utanpå och innuti, också som mycket ung. Hade de 6 månader sedan försvann de också och aldrig återkommit.

    Jag kanske bara haft tur.

  • Anonym (En gång)

    Fick könsherpes som ung. Var 3 eller 4 vårtor, var lite obehagliga under 1-2 veckor sen försvann dom. Har aldrig någonsin fått tillbaka det sedan 13 år. Varit sjuk med riktigt uselt immunförsvar, inga återkommande vårtor.

    Samma med kondylom. Hela underlivet fullt, utanpå och innuti, också som mycket ung. Hade de 6 månader sedan försvann de också och aldrig återkommit.

    Jag kanske bara haft tur.

  • Anonym (Lizette)

    Herpes eller gonorré.Min vän blev smittad av gonorre från sin partner när han hade roligt på sin resa.

Svar på tråden Vilken är den värsta könssjukdomen