• Anonym (Tjej)

    Grannbarnen får inte leka med vår dotter på grund av åldersskillnaden mellan mig och min man?

    Hejhej!

    Tillsammans med min man har vi nyligen köpt hus. Vi flyttade in nu för en månad sedan och älskar huset men vi känner bara att det är så tråkigt med grannarna.

    Till en början var det inga konstigheter. Vi har en dotter på 5 jag och min man och hon kom väldigt bra överens med grannbarnen, precis som vi önskat när vi flyttat till villaområde.

    Vi märkte sedan en förändring, barnen kom inte hem till oss längre, från att ha lekt jättebra och haft kul ihop så gick de när vi kom till lekplatsen. Ena barnet sa att den inte får leka med min dotter men sa inte varför, jag tänkte att de kanske gaddat ihop sig men tyckte det var så konstigt då alla kom bra överens, jag har alltid varit med när de lekt och det har inte uppstått några problem så jag blev förvirrad och ledsen för vår dotters skull.

    Jag tänkte väl att det går över, men så pratar jag med min vän som även bor i området att det är pga åldersskillnaden mellan min man och mig som de tar avstånd?? Jag och sambon har varit tillsammans så länge att åldern inte ens är något jag reflekterar över längre men visst kan jag först att nya bekantskaper blir lite förvånande men inte är det väl något med det?

    Detta är alltså 3 familjer det rör sig om, vi har inte varit annat än trevliga men de hade trott att jag var dottern till min sambo och vårt barn hans barnbarn. Det skiljer 20 år mellan oss men vad spelar det för roll? Varför ska det påverka hur våra barn leker?? De har sagt till vår vän att de inte vill att barnen ska bli påverkade av skeva förhållanden?? De känner inte ens oss och de drömmer verkligen ut oss! Vi är helt "normala" människor och jag tycker detta låter så absurt.

  • Svar på tråden Grannbarnen får inte leka med vår dotter på grund av åldersskillnaden mellan mig och min man?
  • Anonym (Paola)

    Ja det låter faktiskt märkligt. Jag skulle fundera på om det var den rätta anledningen. Jag hade inte förbjudit min dotter att leka med ett annat barn, pga det. Visst är det kanske ovanligt med såna förhållanden, men det berör väl knappast barnen.

    Har ni flyttat till ett lite finare område ? De kanske bryr sig mer om sådana saker

  • Anonym (Mia)

    Usch så ledsen och arg jag blir av att läsa detta. Vilka vidriga människor! Stackars er dotter, och er också som köpt hus där och allt. Vet inte ens vad jag ska skriva. Skickar en stor kram

  • Anonym (Ghost)

    Ledsen ts, men om det skiljer 20 år mellan är så är han (antar att han är den äldre) gammal nog att vara din farsa, det är verkligen långt utanför normen att det skiljer så mycket, och kan faktiskt verka rätt sjukt..... Jag tror föräldrarna skulle vara lika skeptiska om ni skulle gå på promenad runt kvarteret med din man på alla fyra medan du håller hans koppel.... Förstår du? De vill helt enkelt inte att deras barn ska påverkas av något så avvikande.

  • Anonym (24)

    Vilka inskränkta puckon. Vad tråkigt att ni träffat på så fördomsfulla människor.

    Trivs ni bra i övrigt? Jag tänker att det kanske är läge att sälja och flytta för att ni inte ska känna er utsatta.

    Självklart ska inte andra få vinna över er men för att ni ska känna er bekväma är det kanske värt det.

    För övrigt har jag två vänner där det skiljer mer än tjugo år mellan de och deras män. 22 år för den ena och 24 år för den andra. Jag har även en vän vars man är 12 år yngre än henne. Vi alla kvinnor är i 40-årsåldern.

    Nu är det ju så att det är dessa tre familjer som har fel. Alla människor ska kunna leva fritt. En del familjer består av två mammor eller två pappor. En del lever som swingers, vissa är ensamstående och vissa lever i kollektiv. Inget är fel så länge alla är lyckliga.

    Ge töntfamiljerna en näsbränna på något bra sätt och fortsätt vara lyckliga tillsammans.

  • Anonym (Konstigt)

    Alltså, det låter ju för konstigt för att vara sant. Om du nu inte är 20 år, och fick barn med den här mannen när du själv var barn, men misstänker att så inte är fallet.
    Kanske är det en missuppfattning, jag tycker du borde prata med grannarna och reda ut saken. Varför frågade inte din vän mer när de berättade detta, exempelvis. Nej, verkar mycket skumt.

  • Anonym (Maja)

    Det låter extemt märkligt. Det är ju inte ens extremt ovanligt med en man som är äldre. Ställde vännen nån följsdråga så att hon vet att hon fattat rätt?

  • Anonym (K)
    Anonym (Ghost) skrev 2021-07-26 22:22:13 följande:

    Ledsen ts, men om det skiljer 20 år mellan är så är han (antar att han är den äldre) gammal nog att vara din farsa, det är verkligen långt utanför normen att det skiljer så mycket, och kan faktiskt verka rätt sjukt..... Jag tror föräldrarna skulle vara lika skeptiska om ni skulle gå på promenad runt kvarteret med din man på alla fyra medan du håller hans koppel.... Förstår du? De vill helt enkelt inte att deras barn ska påverkas av något så avvikande.


    Tappar fan tron på mänskligheten när man läser sånt här. Sjuka, vidriga äckel till människor det finns.
Svar på tråden Grannbarnen får inte leka med vår dotter på grund av åldersskillnaden mellan mig och min man?